Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Driveclub Playstation Plus edition er nå i storen. 14 GB

 

Hadde håpet på at jeg kanskje skulle få spilt litt i dag før jeg skal bort i kveld, men det er bare å glemme ser jeg. Kjører allerede Google DNS, kablet og prøvd suspend/resume-trikset. Samt prøvd å la den stå i standby. Forferdelige hastigheter det er på PSN. Virkelig ikke vært de kronene man betaler for tjenesten slik den er nå.

 

Jeg får like ræva hastigheter på Xbox One. Grusomt når man er vant til å laste ned spill fra Steam/Origin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt 18 timer så langt på å laste ned oppdateringen til Elder Scrolls Online. Og den er ikke ferdig enda... Det er helt latterlig at en tjeneste som en betaler for å bruke er så forbanna treg.

 

Tar meg minutter i fks Steam.

 

EDIT: Kan legge til at jeg har en 70/70 fiber linje...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Brukt 15 timer så langt på å laste ned oppdateringen til Elder Scrolls Online. Og den er ikke ferdig enda... Det er helt latterlig at en tjeneste som en betaler for å bruke er så forbanna treg.

 

Tar meg minutter i fks Steam.

 

EDIT: Kan legge til at jeg har en 70/70 fiber linje...

Fordi PSN er helt tragisk dårlig når det gjelder hastigheter. Kjøpte Batman digitalt i går på Xbox 1 og brukte 2 timer på 45gb og lasta det så ned tråløst på Box 2 og det tok ikke særlig mye lengre tid. 75/75 fiber her.

I det siste har det tatt så sykt lang tid å laste ned fra psn. Kjøpe Guilty gear på 6,5 gb og det tok en natt.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Fordi PSN er helt tragisk dårlig når det gjelder hastigheter. Kjøpte Batman digitalt i går på Xbox 1 og brukte 2 timer på 45gb og lasta det så ned tråløst på Box 2 og det tok ikke særlig mye lengre tid. 75/75 fiber her.

I det siste har det tatt så sykt lang tid å laste ned fra psn. Kjøpe Guilty gear på 6,5 gb og det tok en natt.

 

 

Ja det er på tide folk begynner å gi Sony skikkelig pepper altså. Er så irriterende...skal ikke være slik i 2015. Hvordan liker du Batman forresten? 

Lenke til kommentar

Batman er batman. Likte du de forrige så liker du dette også. Men, jeg er enig med de som sier at det kan bli vel mye fokus på Batmobilen. Den kreves brukt i overkant mye spør du meg.

 

For øvrig så får jeg opp et logobilde av Final fintasy skyward når jeg laster ned updaten til Elders scroll på ps4.

Lenke til kommentar

Alle spill blir automatisk installert på PS4. Det foregår i bakgrunnen, så du legger aldri merke til det. Det er en Spotify-app på PS4, ja, men det er ikke fryktelig god. Hovedproblemet mitt var vel at den var litt uoversiktlig og tungvinn å bruke.

Gjør den det om jeg bruker plata? Er det ikke mulig å innstallere spillet på maskinen med plata i før man spiller spillet, slik at CD romen ikke lager lyd, slik som jeg hvertfall kunne gjøre på min 360?
Lenke til kommentar

 

Alle spill blir automatisk installert på PS4. Det foregår i bakgrunnen, så du legger aldri merke til det. Det er en Spotify-app på PS4, ja, men det er ikke fryktelig god. Hovedproblemet mitt var vel at den var litt uoversiktlig og tungvinn å bruke.

Gjør den det om jeg bruker plata? Er det ikke mulig å innstallere spillet på maskinen med plata i før man spiller spillet, slik at CD romen ikke lager lyd, slik som jeg hvertfall kunne gjøre på min 360?

 

Installasjonen starter så fort du putter platen i, uten at du for noen indikasjon på dette. Dette foregår i bakgrunnen, så du trenger ikke å vente på at installasjonen skal gjøre seg ferdig før du kan spille.

 

For eksempel så kjøpte jeg Alien Isolation i dag, som jeg puttet i min PS4 for ca 30 minutter siden. Jeg satte det i med en gang jeg kom hjem så den kunne begynne å laste ned eventuelle oppdateringer. Og nå ser jeg at spillet allerede er installert, og tar ca 20GB. Hvis jeg ville, så kunne jeg ha startet spillet med en gang jeg puttet det i (med mindre man MÅ laste ned alle oppdateringer først, men det tror jeg ikke er nødvendig).

Lenke til kommentar

 

 

Alle spill blir automatisk installert på PS4. Det foregår i bakgrunnen, så du legger aldri merke til det. Det er en Spotify-app på PS4, ja, men det er ikke fryktelig god. Hovedproblemet mitt var vel at den var litt uoversiktlig og tungvinn å bruke.

Gjør den det om jeg bruker plata? Er det ikke mulig å innstallere spillet på maskinen med plata i før man spiller spillet, slik at CD romen ikke lager lyd, slik som jeg hvertfall kunne gjøre på min 360?

 

Installasjonen starter så fort du putter platen i, uten at du for noen indikasjon på dette. Dette foregår i bakgrunnen, så du trenger ikke å vente på at installasjonen skal gjøre seg ferdig før du kan spille.

 

For eksempel så kjøpte jeg Alien Isolation i dag, som jeg puttet i min PS4 for ca 30 minutter siden. Jeg satte det i med en gang jeg kom hjem så den kunne begynne å laste ned eventuelle oppdateringer. Og nå ser jeg at spillet allerede er installert, og tar ca 20GB. Hvis jeg ville, så kunne jeg ha startet spillet med en gang jeg puttet det i (med mindre man MÅ laste ned alle oppdateringer først, men det tror jeg ikke er nødvendig).

 

Åja, så det skjer automatisk. Man kan ikke se noen indikator noen sted på hvor langt den er kommet i innstalleringsprossessen? Vil Cd rommen da plutselig slutte å lage lyd når spillet er ferdig innstallert selvom du er ingame?

Lenke til kommentar

Åja, så det skjer automatisk. Man kan ikke se noen indikator noen sted på hvor langt den er kommet i innstalleringsprossessen? Vil Cd rommen da plutselig slutte å lage lyd når spillet er ferdig innstallert selvom du er ingame?

 

Kommer opp en liten måler på spillet rett etter at du har satt det inn, når den er full kan du starte spillet, men den fortsetter å innstallere resten i bakgrunnen. Du kan trykke Options knappen på spill ikonet og gå inn på info om det for å se hvor my som er innstallert og hva som er full innstallasjonstørrelse (typ XX gb/XX gb).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erhm, kanskje finnes det en indikasjon et sted, men jeg vet i så fall ikke hvor. Kanskje System Storage Management/Applications? Men det spiller i grunn ingen rolle siden det ikke påvirker deg som spiller uansett. Angående platene; for å være helt ærlig, så legger jeg aldri merke til at platen spinner, men jeg antar den stopper, eller går senere og stillere når spillet er ferdig med å installere.

Lenke til kommentar

 

 

Kommer opp en liten måler på spillet rett etter at du har satt det inn, når den er full kan du starte spillet...

 

Det var ikke jeg klar over, så jeg slettet Alien Isolation igjen, for å se. Det stemmer såklart, men det tok mindre en 1 minutt, så det har tydeligvis gått så fort at jeg aldri har lagt merke til det før. Dessverre forsvant oppdateringen jeg hadde installert i samme slengen. :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Det var ikke jeg klar over, så jeg slettet Alien Isolation igjen, for å se. Det stemmer såklart, men det tok mindre en 1 minutt, så det har tydeligvis gått så fort at jeg aldri har lagt merke til det før. Dessverre forsvant oppdateringen jeg hadde installert i samme slengen. :p

 

Gjør det på alle spill ja :p Noen ganger så kan man starte spillet med en gang etter den måleren er ferdig og overhodet ikke legge merke til noe bakgrunnsinnstallering, men andre ganger så kan man kanskje ikke starte en spesiell modus eller man møter en låst dør man ikke kommer seg gjennom før det er fullt innstallert. Så, jeg venter som regel til alt er innstallert før jeg starter opp :p

Lenke til kommentar

Er ganske normalt at lagringer forsvinner fra GTA V? Nevøen min har lsitt litt med dette for litt siden, og i morgen kommer han på besøk og ville gjerne spille her om det var greit. Har ikke rørt spillet etter at jeg omsider kom meg i gjennom spillet. Trodde ærlig talt jeg hadde slettet det fra konsollen da jeg nok aldri kommer til å spille igjen, men det hadde jeg ikke. Startet det opp og det ville oppdatere seg, noe jeg ikke orket i farten. Inne i spillet ser jeg at jeg slettes ikke har noen 100% savegames ? Nå husker jeg ikke helt om det skal stå 100% om man har fullført story, eller må man ha gjort absolutt at av side-oppdrag osv? Ville nesten tro det var slik som i sistnevnte eksempel.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er ganske normalt at lagringer forsvinner fra GTA V? Nevøen min har lsitt litt med dette for litt siden, og i morgen kommer han på besøk og ville gjerne spille her om det var greit. Har ikke rørt spillet etter at jeg omsider kom meg i gjennom spillet. Trodde ærlig talt jeg hadde slettet det fra konsollen da jeg nok aldri kommer til å spille igjen, men det hadde jeg ikke. Startet det opp og det ville oppdatere seg, noe jeg ikke orket i farten. Inne i spillet ser jeg at jeg slettes ikke har noen 100% savegames ? Nå husker jeg ikke helt om det skal stå 100% om man har fullført story, eller må man ha gjort absolutt at av side-oppdrag osv? Ville nesten tro det var slik som i sistnevnte eksempel.

100% krever alt av sideoppdrag osv så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...