Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt synd det ikke finner veien til PC. Microsoft åpner opp og lar endel Microsoft spill finne veien til PC og jeg synes Sony burde gjøre det også. Tror ikke det at spill ikke er eksklusivt på en av disse konsollene vil påvirke salget av konsollene noe nevneverdig. 

 

I det store bildet så kjøper folk konsoll pga pris og konsoll opplevelsen. Ikke for en håndfull spill. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hadde vært digg om det kom til PC, eneste eksklusive konsollspillet jeg har skikkelig lyst til å spille. 

 

Men ja, fra kommentarseksjonen: "Amazon France also had Drive Club, Infamous, Killzone and other PS4 exclusives listed as to coming to PC so i doubt this will." 

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

Synes det er litt synd det ikke finner veien til PC. Microsoft åpner opp og lar endel Microsoft spill finne veien til PC og jeg synes Sony burde gjøre det også. 

 

At MS lanserer spillene til PC er da mer naturlig når de eier operativsystemet som blir brukt til å spille dem. Ser ikke helt noen fordeler Sony vil få av å lansere eksklusive spill til andre plattformer. Det vil svekke merkevaren playstation hvis det ikke lenger er noen spill som er med på å definere konsollen. Eksklusive spill er sammen med pris og enkelhet/brukervennlighet de største fortrinnene til konsollene.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Noe større?? 24 er fryktelig lite...

 

Har tenkt å sette TV-en på et skrivebord. Dvs. at jeg vil sitte maks en meter fra skjermen. Dermed vil jeg ha noe litt mindre. :)

Kan eventuelt strekke meg til 30-32" hvis du har noen anbefalinger :)

 

30" blir for stort. Du skal ikke trenge å bevege nakken for å se noe, det er rule number one i "hvordan unngå arbeidsskader når man jobber med PC". 

Lenke til kommentar

 

 Har tenkt å sette TV-en på et skrivebord. Dvs. at jeg vil sitte maks en meter fra skjermen. Dermed vil jeg ha noe litt mindre. :)

Kan eventuelt strekke meg til 30-32" hvis du har noen anbefalinger :)

 

 

30" blir for stort. Du skal ikke trenge å bevege nakken for å se noe, det er rule number one i "hvordan unngå arbeidsskader når man jobber med PC". 

 

 

https://www.komplett.no/samsung-24-led-tv-ue24h4004/824828

Jeg er veldig gira på denne. Er denne noe å satse på? :)

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig gira på denne. Er denne noe å satse på? :)

 

 

Selv bruker jeg til tider en PC monitor til PS4. Og jeg er veldig fornøyd med denne. Har 2x HDMI innganger og innebygget høytalere som er overaskenes bra. Noe annet til lyd er selvf å anbefale. Det er en IPS monitor så du får fine farger og er mer en rask nok til konsoll og PC spilling. https://www.komplett.no/asus-27-led-mx279h/774680

 

EDIT: Størrelsen er også perfekt for avstanden du skal sitte å spille i. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synes det er litt synd det ikke finner veien til PC. Microsoft åpner opp og lar endel Microsoft spill finne veien til PC og jeg synes Sony burde gjøre det også. 

 

At MS lanserer spillene til PC er da mer naturlig når de eier operativsystemet som blir brukt til å spille dem. Ser ikke helt noen fordeler Sony vil få av å lansere eksklusive spill til andre plattformer. Det vil svekke merkevaren playstation hvis det ikke lenger er noen spill som er med på å definere konsollen. Eksklusive spill er sammen med pris og enkelhet/brukervennlighet de største fortrinnene til konsollene.

 

 

Ingen fordeler? Hva med at spillet sannsynligvis vil selge et par millioner eksemplarer på PC også, noe som gir utgiveren (Sony) en pen sum ekstra penger? Tror Dark Souls-spillene solgte godt på PC.

 

Ellers tror jeg du overvurderer hvor stor betydning PC har som alternativ til konsollene. Langt de fleste som spiller på konsoll er ikke interessert i PC, og at spill kommer på denne plattformen har ingen betydning fra eller til for mange. Det er etter min mening bare personer som Admiral Necrolamedor det har noen betydning for. Typisk gamere som hovedsaklig spiller på PC, men kjøper konsoller alene for eksklusivene.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i det Jakoozie skriver her. Dem som kjøper en konsoll utelukkende for eksklusive spill er nok en ekstremt liten prosent. Ser frem til den dagen ting som eksklusive spill er historie. Spørs om det noen gang skjer...

 

Fordi det er bare tull slik ting er idag med eksklusive spill og DLC. For å ikke glemme tids bestemt eksklusivitet. Det er jo så teit og bortkasta med penger. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Helt utrolig at man ikke kan trykke på Playstation-knappen (eller hva den heter) på kontrolleren ved bytte av konto når ladekabelen er koblet til.

 

Begynner også å bli drittlei av å få meldinger fra folk som jeg har blokkert. Ville vært fint hvis blokkering faktisk fungerte.

Lenke til kommentar

Synes det er litt synd det ikke finner veien til PC. Microsoft åpner opp og lar endel Microsoft spill finne veien til PC og jeg synes Sony burde gjøre det også. Tror ikke det at spill ikke er eksklusivt på en av disse konsollene vil påvirke salget av konsollene noe nevneverdig. 

 

I det store bildet så kjøper folk konsoll pga pris og konsoll opplevelsen. Ikke for en håndfull spill.

 

Det er en god del som faktisk kjøper konsoll pga eksklusive spill, kjenner selv mange som kjøpte ps4 pga Destiny og Bloodborne (Destiny pga det ikke kom på pc, de kunne jo såklart kjøpt en xbox1 men som du sier får de spillene der ofte på pc) Nå vet ikke jeg fra hele verdens befolkning såklart, men en god del av de jeg kjenner har ps4 pga eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...