Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke imponerende... :(

 

Å sammenligne grafikk mellom "PC" og PS4 er som å sammenligne en Volvo V70 mot "En Annen Bil". Du må ha parametere å sammenligne.

 

 

 

Our system:

Intel Core i7-5820K 6x 3.3 GHz

16GB DDR4 Crucial Dual Channel 2133MHz (2x 8GB)

2x 4096 MB NVIDIA Geforce GTX 970

500GB SATA III Samsung 840 EVO SSD

2TB SATA III Western Digital Red WD20EFRX

Hvis du bytter min PS4 mot den PCen så skal jeg gi deg et poeng.

 

Edit2: BBCODE er noe JÆVLA HERK!

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er mye av den maskinkraften overflødig til et 2 år gammelt spill.  Men joda, skjønner hva du mener. Men er allikevel skuffende at et "gammelt" spill ikke er i stand til å kjøres i sin helhet på en ny konsoll. 

Ja, jeg er helt enig - særlig siden jeg hadde har store planer om å bruke dette spillet som min introduksjon til Borderlands-universet. Var på Pax South i januar, og Gearbox hadde en stor tilstedeværelse der som jeg likte veldig godt. Morsomme folk med morsomme fans :)

 

Edit: Har fremdeles. PhysX har ikke så mye å si for meg.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

Ser ut som de har tatt den enkle veien ja å bare ribbet ut alt PhysX relatert.

Physx er uansett Nvidia sin teknologi da og siden både xbone og ps4 bruker AMD maskinvare så er det ikke så rart at det er fjernet i så tilfelle :)

 

 

Jo klart, men det finnes andre måter å simulere den typer fysikk i et spill enn bare PhysX . Noe av det kuleste med boarderlands 2 var jo granatenne som sugde til seg alt av løse materiell og veske/blod i nærheten, eksploderte å kastet det overalt rundt seg :grin2: . Som det ser ut som vi fint kan glemme å få se i PS4 versionen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som de har tatt den enkle veien ja å bare ribbet ut alt PhysX relatert.

 

Physx er uansett Nvidia sin teknologi da og siden både xbone og ps4 bruker AMD maskinvare så er det ikke så rart at det er fjernet i så tilfelle :)

 

Jo klart, men det finnes andre måter å simulere den typer fysikk i et spill enn bare PhysX . Noe av det kuleste med boarderlands 2 var jo granatenne som sugde til seg alt av løse materiell og veske/blod i nærheten, eksploderte å kastet det overalt rundt seg :grin2: . Som det ser ut som vi fint kan glemme å få se i PS4 versionen.

Hehe godt poeng, men tror nok spillet er like gøy til tross, selv om fysikk effektene hadde vært kjekke å ha :) har bare spilt det på pc men pga at gtx670 kortene har issues med det spillet har jeg ikke giddet å spille det så mye, kanskje jeg skal gi ps4 versjonen en sjanse :)

Lenke til kommentar

Hvor mange tror det vil komme en ny PS4 i løpet av året som støtter nye bluray formatet?

 

Ser mange har skrevet at det kommer, blant annet netflix hadde blitt lovet av Sony at det kom osv.

 

Grunnen til at jeg spør er fordi spesifikasjonene til HDMI 2.0 ble først bestemt for en kort tid siden. PS4 trenger en chip for å decode HEVC 4K UHD (som ny bluray plater bruker), samt at de trenger den nye HDCP 2.2 standarden for kopi beskyttelse.

 

Tror dere at det kommer en ny PS4 som har støtte for avspilling av 4K bluray?

 

Edit; Viktig her å huske at jeg ikke snakker om en sterkere PS4 til spill osv, men bare som går på avspilling av det nye bluray formatet i 4K.

 

Forøvrig
http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2015/02/02/new-4k-capable-ps4-and-xbox-one-consoles-coming-this-year-predicts-netflix/

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kjedelig da. Det første Borderlands er mange hakk bedre enn The Pre-sequel! Vi (spiller med 2 andre) ble faktisk utrolig fort lei det. Ikke gidda å spilt oss til lvl 50 engang og ikke sjekket om de har kommet med nytt innhold. 

 

Kan kanskje være at det ble litt mye BL2 og at The Pre-sequel er veldig likt. 

Lenke til kommentar

 

 

 Ingen fordeler? Hva med at spillet sannsynligvis vil selge et par millioner eksemplarer på PC også, noe som gir utgiveren (Sony) en pen sum ekstra penger? Tror Dark Souls-spillene solgte godt på PC.

 

Ellers tror jeg du overvurderer hvor stor betydning PC har som alternativ til konsollene. Langt de fleste som spiller på konsoll er ikke interessert i PC, og at spill kommer på denne plattformen har ingen betydning fra eller til for mange. Det er etter min mening bare personer som Admiral Necrolamedor det har noen betydning for. Typisk gamere som hovedsaklig spiller på PC, men kjøper konsoller alene for eksklusivene.

 

 

Det kan hende, men det må også være en grunn til at Sony og andre konsollprodusenter sjelden gir ut spill på plattformer som de ikke har noen økonomiske interesser i, spesielt ikke plattformer som er i direkte konkurranse med deres egen maskin.

Ikke at selskaper som Sony alltid vet sitt eget beste, men når de lar være å gi ut spill på andre plattformer er det gjerne en indikasjon på at de selv tror/vet at det ikke lønner seg. En konsoll er avhengig av at den tilbyr attraktivt innhold, og hvis innholdet i tillegg kun er å få tak i på den ene konsollen er det selvsagt aller best. Bloodborne kunne sikkert solgt godt på PC (for ikke å si X-box one), men likevel er det kanskje mer verdt for Sony som et eksklusivt spill. Å selge 2 millioner eksemplarer av et spill er ikke en fordel hvis det går ut over andre deler av bedriften.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...