Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Når jeg leser rundt på nettet er det ganske bred oppfatning om at PS4 støyer for mye. Men det er jo ekstremt subjektivt, og forhold som plassering og orientering (vertikal/horisontal) har en del å si for temperaturen. Men det er såpass mange forumpostere som klager over hvor bråkete PS4-en deres at det ikke er en klage som bør avvises kontant. Problemet er stort nok at det ikke bare kan være tale om en brøkdel defekte maskiner.

 

Og så må jeg påpeke igjen at det er ekstremt stor forskjell på hva du bruker maskinen til. Min PS4 er også helt stillegående under oppstart, i menyene, når jeg bruker netflix og når jeg spiller en del indiespill. Fyrer jeg opp inFamous, eller i mindre grad Battlefield 4/Diablo 3 så begynner maskinen å bråke en del.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? :)

 

Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke.

 

Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass

Lenke til kommentar

Når jeg leser rundt på nettet er det ganske bred oppfatning om at PS4 støyer for mye. Men det er jo ekstremt subjektivt, og forhold som plassering og orientering (vertikal/horisontal) har en del å si for temperaturen. Men det er såpass mange forumpostere som klager over hvor bråkete PS4-en deres at det ikke er en klage som bør avvises kontant. Problemet er stort nok at det ikke bare kan være tale om en brøkdel defekte maskiner.

 

Og så må jeg påpeke igjen at det er ekstremt stor forskjell på hva du bruker maskinen til. Min PS4 er også helt stillegående under oppstart, i menyene, når jeg bruker netflix og når jeg spiller en del indiespill. Fyrer jeg opp inFamous, eller i mindre grad Battlefield 4/Diablo 3 så begynner maskinen å bråke en del.

Jeg snakker om situasjoner hvor jeg spiller TLOU:RM i mange timer eller titler som DC, GTAV, DA3 osv. Min PS4 ligger horisontalt på pulten ved siden av PC skjermen den er koblet til.

 

Jeg bruker forøvrig ikke BD-drevet i maskinen da jeg kjøper alt innhold digitalt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? :)

 

Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke.

 

Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass

 

Om du har et lite rom så kan en lydplanke være perfekt. Jeg ville sjekket ut følgende

 

Razer Leviathan

Klipsch

Sonos

 

Av disse har jeg kun hørt på Sonos og den var helt rå. Koster endel og er uten sub. Ellers har jeg lest om Razer sin og den skal være bra og ha en meget heftig bass. Billig er den også...

 

Og alt som er rått og bråker kommer ifra ifra Klipsch. Ikke hørt dem men det vil nesten uten tvil blåse liv i spillene dine.

 

Du får lese opp litt å se om det kan være noe.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? :)

 

Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke.

 

Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass

 

Om du har et lite rom så kan en lydplanke være perfekt. Jeg ville sjekket ut følgende

 

Razer Leviathan

Klipsch

Sonos

 

Av disse har jeg kun hørt på Sonos og den var helt rå. Koster endel og er uten sub. Ellers har jeg lest om Razer sin og den skal være bra og ha en meget heftig bass. Billig er den også...

 

Og alt som er rått og bråker kommer ifra ifra Klipsch. Ikke hørt dem men det vil nesten uten tvil blåse liv i spillene dine.

 

Du får lese opp litt å se om det kan være noe.

Er det noen spesiell grunn til å kjøpe planke foran vanlige oppsett, annet enn praktiske/estetiske årsaker?

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til å kjøpe planke foran vanlige oppsett, annet enn praktiske/estetiske årsaker?

 

 

Nei det er det ikke. Lydplanke er bare et alternativ til dem som vil ha minimalt med høyttalere i stua/rommet. Så har du mulighet til å ha 5 høyttalere og en sub så gå for det. Lydplanker fungerer slik at lyden reflekteres i side veggene i rommet. Så om du har et stort åpen rom så vil du få minimal til ingen surround effekt. Men er det et forholdsvis lite rom hvor det ikke er masse ting på veggene som hindrer refleksjon så kan det ha en effekt. :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hi, eg har hatt ps4 i en del måneder men ikke brukt før i dag, er det virkelig sånn at maskinen ikke støtter 5ghz WiFi? Har 50mb linje men når eg søker finner konsollen bare den gamle linjen som ikke er mer enn 4 mb...

 

Mente selvsagt 5 ghz, men leser nå at det ikke støttes, helt latterlig...

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Det er lov å håpe at de får det på plass til slim utgaven kommer...Ganske elendig at det ikke er der I utgangspunktet.

En annen ting som er latterlig er gammel SATA standard slik at man får mindre utbytte av SSD.

 

Denne generasjons konsoller var utdatert lenge før de kom på markedet. Trist.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...