Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? :)

 

Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke.

 

Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass

 

Om du har et lite rom så kan en lydplanke være perfekt. Jeg ville sjekket ut følgende

 

Razer Leviathan

Klipsch

Sonos

 

Av disse har jeg kun hørt på Sonos og den var helt rå. Koster endel og er uten sub. Ellers har jeg lest om Razer sin og den skal være bra og ha en meget heftig bass. Billig er den også...

 

Og alt som er rått og bråker kommer ifra ifra Klipsch. Ikke hørt dem men det vil nesten uten tvil blåse liv i spillene dine.

 

Du får lese opp litt å se om det kan være noe.

 

 

Takk for meget godt svar!

 

Jeg tror jeg skal gå for den fra Razer. Den ser ut til å kunne passe godt under TVen, og hadde upåklagelig god pris

 

 

Har fått samme TV i hus, så en slik løsning kunne vært noe for meg også om jeg går lei av å sitte med headsett hele veien :)

 

Hvordan liker du TVen Mala? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun brukt den til spilling så langt, og det var jo i grunn tanken også :)

Det var veldig godt å komme tilbake til en Sony TV nå, og etter 1 år med spilling på en Samsung 65" F8005 modell føler jeg det er hakket mer responsivt når skuddvekslingene herjer som verst på PS4 :) Trekker jo ned med den grusomme eksterne PSUen, som om ikke det var nok med Xbox One sin store satan :p

 

Men føler jeg ikke valgte feil TV når kriteriet var en rimelig spill-TV!

Lenke til kommentar

Har kun brukt den til spilling så langt, og det var jo i grunn tanken også :)

Det var veldig godt å komme tilbake til en Sony TV nå, og etter 1 år med spilling på en Samsung 65" F8005 modell føler jeg det er hakket mer responsivt når skuddvekslingene herjer som verst på PS4 :) Trekker jo ned med den grusomme eksterne PSUen, som om ikke det var nok med Xbox One sin store satan :p

 

Men føler jeg ikke valgte feil TV når kriteriet var en rimelig spill-TV!

 

Høres bra ut :-)

 

Elkjøp kjørte kampanje på den til 5990, men nå er den nesten ikke å finne under 7990. Desverre var jeg litt for treg med innkjøp, så jeg skal avvente litt i håp om at det kan dukke opp en ny kampanje.

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde gladelig betalt 500-1000 kroner mer for en bakoverkompatibel PS4. Det ser ut til å bli helt glemt at mange fortsatt har PS3-spill de ikke har rukket å spille, men ikke ubegrenset hylleplass.

 

PS Now blir jo det tilbudet om man ønsker å spille gamle PS-spill.

 

 

Det er en veldig, veldig begrenset løsning når man ser på hvordan det er tenkt å fungere.

 

http://whatisplaystation4.com/playstation-4-specs-and-capabilities/ps4-backwards-compatibility/

 

Med bakoverkompatibilitet mener jeg å kunne slenge inn disken og spille. PS2 klarte det og PS3 klarte det i begynnelsen, så her står det på viljen. PS3-spill er ikke så forskjellige fra PS4-spill at det er en stor oppgave å gjøre så maskinen kan kjøre begge spill native. Problemet er heller at man mener det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Tja, Cell-prosessoren i PS3 er nok ikke det enkleste å emulere. Det finnes jo heller ingen gode PS3-emulatorer til PC. For god bakoverkompatibilitet måtte Sony mer eller mindre ha bygd inn en PS3 i PS4, og det er det nok de færreste som ønsker å betale for. Bakoverkompatibilitet som salgsargument er også avtagende etter hvert som tiden går og færre og færre gidder å spille gamle spill. Jeg skjønner godt at Sony ikke har brydd seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kjøpte Driveclub med den 10% koden , og betalte 188,- kr. Ikke gæli pris det.

Har nesten ikke spillt bilspill siden GT2.

Ohoi, jeg er flink til og kjøre azz . Her går det unna i svingene. :tease:

Er driveclub noe å skryte av? Tenkte å skaffe et par off-line co-op spill når jeg har besøk...

 

Split-Screen er ute av spill, trist nok. Men et flott spill ellers.

Lenke til kommentar

Hm.. Skjønner..

 

Hører mye frem og tilbake om det spillet. Er det egentlig et bra spill?

Det er det man kan kalle et minimalistisk spill i den form at det kun støtter seg på få komponenter, det står kun på selve kjøringen, i motsetning til Horizon 2 som har aktiviteter i poser og sekk. Det er også en rendyrket arkade opplevelse, som også er ganske få av i disse tider, ihvertfall på de nyere konsollene.

 

Ville jeg ha anbefalt det objektivt sett, nei, det er mangler som kanskje majoriteten anser som nødvendigheter i et bilspill.

 

Subjektivt sett, ja, jeg elsker arkade i denne sjangern, og Driveclub er noe av det råeste innen bilspill på lenge, om kan utelukke manglene, og godtar at spillet byr på en deilig kjøreopplevelse som også krever ferdigheter.

Lenke til kommentar

Tja, Cell-prosessoren i PS3 er nok ikke det enkleste å emulere. Det finnes jo heller ingen gode PS3-emulatorer til PC. For god bakoverkompatibilitet måtte Sony mer eller mindre ha bygd inn en PS3 i PS4, og det er det nok de færreste som ønsker å betale for. Bakoverkompatibilitet som salgsargument er også avtagende etter hvert som tiden går og færre og færre gidder å spille gamle spill. Jeg skjønner godt at Sony ikke har brydd seg.

 

Jeg er usikker på hvor mange som er uinteresserte i å spille gamle spill. PS2 fikk i det minste ekstremt lang levetid og hadde hva jeg drister meg til å påstå må være det største spillbiblioteket til noen konsoll hvis man regner med alle PS1-titlene man kunne kjøre. Jeg tror også de som er over gjennomsnittet interessert i spill aldri klarer å gjøre seg ferdig med alle titlene til en konsoll som de er interesserte i før en ny konsoll kommer; hvis den nye konsollen da ikke er bakoverkompatibel blir man sittende med to svarte kladder på hylla i stedet for en. Jeg kjøpte selv en ny PS3 rett i forkant av at PS4 kom ut og ventet med å kjøpe PS4 til jeg fikk en i gave til jul. Jeg ville kjøpt en PS4 på release hvis jeg kunne spille PS3-titler på den, for PS4-titler var det for få av. Om det er mange som er i samme situasjon kan jeg ikke vite, men jeg går utfra at min situasjon ikke er unik. Jeg ville i det minste betalt en god del mer for bakoverkompatibilitet, da jeg både hadde spart plass og sluppet å kjøpe en ny PS3.

 

Emulatorer er bare et tidspørsmål. Såvidt jeg vet har det aldri kommet en konsoll som ikke har hatt en fungerende emulator noen år senere. PS2 kan nå lett emuleres.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men så er jo de som er over gjennomsnittet interessert også over gjennomsnittet interessert. Jeg skal ikke spekulere for mye i prosenter, men det er nok den gruppen som har mest lyst på bakoverkompatibiltet. Selv der tror jeg ikke det er en fjerdedel engang som hadde betalt vesentlig mer for å få det. Å slippe en konsoll med bakoverkompatibilitet, som majoriteten ikke kommer til å benytte seg av i særlig grad, for f.eks $100 mer tror jeg ikke hadde vært et sjakktrekk av Sony. En egen utgave som er bakoverkompatibel kunne også forvirret markedet.

En stor del av de som fortsatt liker litt eldre spill har nok heller ikke så store plassproblemer at de ikke får plass til en ekstra konsoll. Man har da også gjerne skjermer med HDMI-inngang i flere rom enn bare ett, så gamle konsoller kan jo flyttes til eksempelvis kontor eller soverom om man på død og liv ikke kan ha dem stående i stua.

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte Driveclub med den 10% koden , og betalte 188,- kr. Ikke gæli pris det.

Har nesten ikke spillt bilspill siden GT2.

Ohoi, jeg er flink til og kjøre azz . Her går det unna i svingene. :tease:

Er driveclub noe å skryte av? Tenkte å skaffe et par off-line co-op spill når jeg har besøk...

Borderlands remaken har 4 player splitscreen

Lenke til kommentar

Til dere som ikke merker støyen til PS4-en: Prøv å skru av lyden på TV-en/anlegget. Start the Last of Us, Diablo 3, eller Assassins Creed: Black Flag. (De spillene jeg har testet). Spill i fem minutter. Bråker den nå?

 

Hvis svaret fortsatt er nei så må jeg ha vært uheldig igjen ...

 

For å svare på spørsmålene: Den står i en hylle med åpen bakside. Er klar over at det ikke ville være et problem hvis jeg skrudde opp lyden, men har man samboer som sover i naborommet så er ikke det den beste løsningen alltid. (Jeg spiller for det meste på kvelden/natten)

 

Å støvsuge inntaket burde ikke være nødvendig i mitt tilfelle, har jo bare hatt maskinen i én uke.

 

Derfor man bruker headset - da kan du ha det høyt, du slipper å vekke samboeren og du slipper å høre viftestøy. 3 ting på en gang!!

 

Jeg bruker nesten utelukkende headset, da jeg synes at lydbildet blir mer fremtrengende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...