Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Piper om keg gir det ett forsøk :)

Lastet ned Resident Evil Remaster i sted...og jeg vil tørre å påstå det fikk greit unna til tross for det speedtesten på konsollen tilsa :p Disse er jo som det står, kun en pekepinn også da.

Skal sette meg ned med litt BF i dag og teste online. Er ikke sikkert jeg trenger å kjøpe mer faenskap her om det fungerer like godt som før.

Har du testet med å bytte adresse?

Lagt inn 8.8.8.8 og 8.8.4.4 på DNS settings?

http://www.reddit.com/r/PS4/comments/25iqfb/how_to_improve_connection_speed_on_ps4/

 

Mener jeg fikk nesten dobbel fart ned og litt bedre fart opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Regner med det er sånn med de fleste ting :wee:

Det går jo vertfall rundt for både Sony og Microsoft

Gjør det? Sony gikk med et underskudd på flere milliarder i fjor.

 

Sony som selskap gikk i underskudd. Men spilldelen er veldig profitabel såvidt jeg har forstått. Eneste som holder de oppe sannsynligvis, kanskje de bryter det av og lager et eget selskap av Playstation en gang.

 

Spilldivisjonen til Sony gikk med 8.1 milliarder yen i minus i 2014-regnskapsåret.

 

What? Kilde?

 

Kan det være avskrivninger? PS4 skal vel selges med en viss profittmargin nå, og maskinen pluss spillene selger jo så det ljomer etter. Hvordan kan de da ha endt opp i det røde?

 

EDIT: I juni så det i alle fall veldig bra ut: http://www.techtimes.com/articles/11744/20140731/playstation-4-gives-sony-big-gains-quarterly-financial-report.htm

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Piper om keg gir det ett forsøk :)

Lastet ned Resident Evil Remaster i sted...og jeg vil tørre å påstå det fikk greit unna til tross for det speedtesten på konsollen tilsa :p Disse er jo som det står, kun en pekepinn også da.

Skal sette meg ned med litt BF i dag og teste online. Er ikke sikkert jeg trenger å kjøpe mer faenskap her om det fungerer like godt som før.

Har du testet med å bytte adresse?

Lagt inn 8.8.8.8 og 8.8.4.4 på DNS settings?

http://www.reddit.com/r/PS4/comments/25iqfb/how_to_improve_connection_speed_on_ps4/

 

Mener jeg fikk nesten dobbel fart ned og litt bedre fart opp.

Jepp la faktisk førstnevnte adresse inn som DNS på selve routeren, så får andre enheter nytte av det også :) Vet ikke om det er forskjeller i grunn. Men det gikk veldig bra å spille BF med ett par kompiser i hvertfall. Så det er kanskje ikke så mye verre enn det var før. Endret av Mala
Lenke til kommentar

What? Kilde?

 

Kan det være avskrivninger? PS4 skal vel selges med en viss profittmargin nå, og maskinen pluss spillene selger jo så det ljomer etter. Hvordan kan de da ha endt opp i det røde?

 

EDIT: I juni så det i alle fall veldig bra ut: http://www.techtimes.com/articles/11744/20140731/playstation-4-gives-sony-big-gains-quarterly-financial-report.htm

Kilden er deres egen årsrapport.

 

De førte tap på spilldivisjonen på tross av økte inntekter i form av økte valutagevinster(17% mot dollar og 20% mot euro som du ser i rapporten) og økt salg pga lansering av PS4:

 

 

Operating loss of 8.1 billion yen (78 million U.S. dollars) was recorded, compared to operating income of 1.7 billion yen in the previous fiscal year. This year-on-year deterioration was primarily due to an increase in costs related to the launch of the PS4 as well as the recording of a 6.2 billion yen (60 million U.S. dollars) write-off of certain PC game software titles sold by Sony Online Entertainment LLC, partially offset by the above-mentioned increase in sales.

Sony tjener gode penger på filmer og musikk.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Det har seg slik at den høyre triggerknappen ikke lenger fungerer på min DS4, skjedde plutselig under BF4 gameplay. Ser ut som den har løsnet fra festeanordningene eller noe og det er ingen fungerende vandring i triggeren.

 

Regner med dette er en garantisak? Hendt med flere?

 

Dette er forøvrig første gang en kontroll, uavhengig av konsoll har vist seg å ha denne feilen for min del.

 

EDIT: Ett raskt søk på google viser jo at dette ikke er så uvanlig. Pikkkvalitet på disse kontrollene altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Mala har en tendens til surve over hver eneste lille ting. Bare se innleggene hans fra da han kjøpte både PS4 og Xbone. Er lov å behandle ting pent.

 

Jeg har den samme DS4 som jeg fikk med konsollen når jeg kjøpte på launch, og med unntak av litt slitasje på venstre stikke, så er det ingenting galt med den.

 

Min første DS3 fikk flere skader av mindre i sitt første leveår.

Lenke til kommentar

Det må være lov å klage over ting som ikke fungerer, ting man ikke liker osv. Mala er også den her som har snakket varmest om DS4.

 

Edit: Men linken som JoseCuervo postet derimot, der er personen enten verdens mest uheldige (det går ann å være jææævla uheldig eller han er selv grunnen til at de går i stykker).

Endret av Admiral Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må være lov å klage over ting som ikke fungerer, ting man ikke liker osv. Mala er også den her som har snakket varmest om DS4.

 

Edit: Men linken som JoseCuervo postet derimot, der er personen enten verdens mest uheldige (det går ann å være jææævla uheldig eller han er selv grunnen til at de går i stykker).

La til den linken bare for å vise eksakt hva som har gått i stykker på mine 3 DS4. PS4 er den konsollen jeg bruker minst og da er det jævla plagsomt at et produkt ikke funker når jeg først skal bruke den.

Bruker mine kontrollere som jeg alltid gjør, pent. Har ikke hatt så mye problem med tidligere produkt.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Mala har en tendens til surve over hver eneste lille ting. Bare se innleggene hans fra da han kjøpte både PS4 og Xbone. Er lov å behandle ting pent.

 

Jeg har den samme DS4 som jeg fikk med konsollen når jeg kjøpte på launch, og med unntak av litt slitasje på venstre stikke, så er det ingenting galt med den.

 

Min første DS3 fikk flere skader av mindre i sitt første leveår.

 

Var ikke meningen å såre følelsene dine.

 

Men DS4 har jevnt over vist seg å være av laber kvalitet etter hva flere her inne har skrevet. Jeg har heldigvis sluppet unna problemer bortsett fra å sitte med fanget fullt av gummi de første ukene etter lansering. Det samme har PSN vært, ganske kjipt når man betaler for det denne gangen.

Xbox One ble levert med katastrofalt dårlig software her i landet og det er selvsagt lovt å klage over ting som ikke er på stell. En viss standard må en jo kunne forvente seg.

 

Hva vet du om hvordan jeg behandler tingene mine forresten? :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Her er et eksempel på hva jeg har slitt med. Som Mala sier så er det jævla dårlig kvalitet på DS4.

http://www.giantbomb.com/playstation-4/3045-146/forums/update-11-17-14-ps4-controller-cheap-my-6th-broken-1494564/

 

2696795-2687903-img_20141002_105148160%5

 

Er vel akkurat dette her som nå har hendt min kontroll, om dette er den jeg fikk med konsollen eller kjøpte på Gamestop i ettertid har jeg ikke sjekket opp i enda da.

Lenke til kommentar

Det må være lov å klage over ting som ikke fungerer, ting man ikke liker osv. Mala er også den her som har snakket varmest om DS4.

 

Edit: Men linken som JoseCuervo postet derimot, der er personen enten verdens mest uheldige (det går ann å være jææævla uheldig eller han er selv grunnen til at de går i stykker).

 

Dette er forsåvidt sant. DS4 er en kjempe forbedring fra DS3, som jeg syns var himmelsk kjip. Men den holdt i det minste en bedre standard enn DS4 i det lange løp, når sant skal sies.

 

EDIT: Multisiteringen gikk fullstendig åt skogen nå, beklager inlegg på rekke og rad :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dualshock 4 er en forferdelig dårlig kontroll når det kommer til kvalitet. DS3 var flere hakk over der.

 

R2 knappen slutter å funke. R1 knappen blir plutselig løs. Gummien på stikkene løsner.

 

Det er en tråd på GTA V forumet om at R2 knappen ikke reagerer. Mange (blant annet jeg) trodde dette var en feil fra Rockstar sin side. Senere har det vist seg at årsaken til dette er at R2 knappen ikke reagerer med mindre den trykkes hardt inn. Tror en målte og fikk opp at det ar kun 60% reageringer på knappen. Noe som gjorde at man ikke kunne skyte eller kjøre med R2. Jeg byttet gummi fra L1/L2 over til R1/R2 og vips så fungerte kontrollen perfekt igjen.

 

Sony må snart lansere en kontroll av mer kvalitet, iallefall når det er snakk om en kontroll til så mange hundre kroner.

Lenke til kommentar

Selv har jeg begge mine release DS4 kontrollere som fungerer feilfritt, det samme gjelder forøvri både xbox one, xbox 360 , xbox , PS2 og PS3 kontrollerene, en del bærer preg av å ha blitt brukt , men de fungerer fortsatt perfekt, så selv tror jeg det har mye med hvordan de blir brukt. Selvfølgelig noen kontrollere vil være feil på, men når noe faktisk fysisk knekker inni kontrolleren er det vel strengt tatt et tegn på feilbruk.

 

Gutten i naboleilgheten har til forskjell et forbruk på en 4-5 kontrollere i året da han kaster dem veggmellom hver gang han taper i fifa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen har bare uflaks. Jeg kjøpte meg strømforsyning fra komplett for noen år siden. Varte en uke. Fikk ny, varte litt lenger, men gikk til helvete. Fikk ny igjen, varte bare ett par dager. Trodde da at det var noe med PCen eller hjemme som gjorde det, men fikk ny, og den har jeg nå hatt siden. Rett og slett pur uflaks som fikk tre på rad som ikke var som de skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...