Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jepp! Samtlige andre enheter fungerer jo upåklagelig bortsett fra PS4 selvfølgelig :p Men har egentlig ikke fått testet skikkelig online gameplay enda da.

 

Skal på sikt legge inn fiber til huset også, og får da kanskje plassert bort boksene ett bedre sted mtp. Loftstuen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Piper om keg gir det ett forsøk :)

 

Lastet ned Resident Evil Remaster i sted...og jeg vil tørre å påstå det fikk greit unna til tross for det speedtesten på konsollen tilsa :p Disse er jo som det står, kun en pekepinn også da.

 

Skal sette meg ned med litt BF i dag og teste online. Er ikke sikkert jeg trenger å kjøpe mer faenskap her om det fungerer like godt som før.

Lenke til kommentar

Piper om keg gir det ett forsøk :)

 

Lastet ned Resident Evil Remaster i sted...og jeg vil tørre å påstå det fikk greit unna til tross for det speedtesten på konsollen tilsa :p Disse er jo som det står, kun en pekepinn også da.

 

Skal sette meg ned med litt BF i dag og teste online. Er ikke sikkert jeg trenger å kjøpe mer faenskap her om det fungerer like godt som før.

Den speedtesten er litt merkelig. Flytta kabelen over til pc og testet der. Fikk samme resultat som via ac trådløst tilkoblingen som syncer på over 890mbits

Lenke til kommentar

Regner med det er sånn med de fleste ting :wee:

Det går jo vertfall rundt for både Sony og Microsoft

Gjør det? Sony gikk med et underskudd på flere milliarder i fjor.

 

http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news/a532419/ps4-console-costs-usd381-to-build.html#~p1sdxNjfIcPC5E

Additionally, the PS4's DualShock 4 controller - which is priced at $59.99 (£37) - reportedly costs $18 (£11) to produce.[/size]

Så rundt 140kr, og de blir solgt for 400 her i norge, så de tjener nok litt på kontrollene ja

 

Hvis de skal se på hvor mye de tjener per konsoll er det mer hensiktsmessig å se på selvkost. Det er jo ekstremt mange andre kostnader som virker inn på dette så det vil være ut av kontekst å bare se på produksjonskostnad.
Lenke til kommentar

Viss jeg lager meg en US konto som jeg kjøper spill på og spiller på min norske konto, er det stor fare for å bli bannet da?

 

Når jeg har kjøpt spillet på en US konto, eier jeg da spillet også på min norske konto, eller er de låst til US kontoen? Er vel kanskje sansynlig at Sony kommer med en fiks på dette?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Det er US kontoen som "eier" spillet, men det skal ikke være noe problem. Nå er dollaren så dårlig at jeg tviler på at du tjener noe på det.

 

Når jeg kjøpte spill i høst betalte jeg 370 kroner, nå er 60 dollar 460 kroner. Så spørsmålet er: Er det så mye å spare at det er av verdi? Elkjøp/Lefdal/Coop/Expert har ofte tilbud på release hvor de selger spillet til 400-450 kr på release. Da får du også fysisk disk slik at du kan bytte inn om du skulle angre.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

 

Regner med det er sånn med de fleste ting :wee:

Det går jo vertfall rundt for både Sony og Microsoft

Gjør det? Sony gikk med et underskudd på flere milliarder i fjor.

 

Sony som selskap gikk i underskudd. Men spilldelen er veldig profitabel såvidt jeg har forstått. Eneste som holder de oppe sannsynligvis, kanskje de bryter det av og lager et eget selskap av Playstation en gang.

Lenke til kommentar

 

 

Regner med det er sånn med de fleste ting :wee:

Det går jo vertfall rundt for både Sony og Microsoft

Gjør det? Sony gikk med et underskudd på flere milliarder i fjor.

 

Sony som selskap gikk i underskudd. Men spilldelen er veldig profitabel såvidt jeg har forstått. Eneste som holder de oppe sannsynligvis, kanskje de bryter det av og lager et eget selskap av Playstation en gang.

 

Spilldivisjonen til Sony gikk med 8.1 milliarder yen i minus i 2014-regnskapsåret.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...