Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Nå gjetter jeg bare, men kan det være du må activere game share før du begynner, slik at den ligger og bufrer opp for deg?
Så hvis du noen ganger har trykket, så har det vært første gang den dagen/det spillet og bufringen har nettopp startet, så du får knapt noen sekunder. Men så er den i gang, og litt senere når du prøver så har den bufret nok......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes dere om Prey demoen? Synes førsteinntrykket er bra. Men skuffet over grafikken. Kan ihvertfall umulig ha noen optimalisering for PS4Pro ihvertfall.... 

 

Samme tenker jeg og... Grafikken var veldig dårlig. Spesielt den helikopterturen. Etter å ha spilt turer med Killzone: Shadow Fall og Ghost Recon Wildlands så ble det der veldig dårlig ja :-(

 

Helikopterturen i Prey (Spoiler for de som ikke har prøvd demoen):

https://youtu.be/mRrcsjX_SWA?t=5m41s

 

Flyturen i Shadow Fall:

 

Natt og dag i grafikk i mine øyne... Og sistnevnte kom i 2013... Just sayin... Og husker jeg rett så var ikke dette prerendered og forhåndsinnstilte bevegelser, men man kunne se seg fritt rundt. Slik som med Prey....

 

Men.. Grafikk er ikke alt. Dessverre så faller Prey veldig pga. setting. Jeg var en stor fan av Prey fra 2006 og likte settingen og plottet der veldig godt. Dette blir liksom noe helt annet igjen :-S

 

Men igjen... Hadde jo vært interessant å sett Prey 2 (som ble kansellert):

 

MEN når det er sagt. Så er ikke grafikk alt. Syns dette var litt interessant og kommer kanskje til å plukke det opp ved et senere tidspunkt på salg.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bloodborne rundet med alle valgfrie bosser tatt. Jeg ble såpass hektet at det tok under to uker.

 

Dette er uten tvil noe av det beste til denne generasjonen og sannsynligvis den beste eksklusiven til PS4. Uncharted 4 er en god kandidat men når ikke Bloodborne til knærne når det kommer til innholdet man får for pengene. Der Uncharted 4 er gjennomspilt etter et par kvelder så er Bloodborne noe man kan holde på med i uke etter uke og fortsatt oppdage nye ting. Jeg må allikevel kritisere noen svakheter som jeg håper de korrigerer i en eventuell oppfølger:

 

- Spillet er altfor kryptisk og tingene man må gjøre for å finne valgfrie områder og bosser er overhodet ikke intuitive. Spiller man gjennom dette uten guide vil man gå glipp av store deler av spillet.

 

- Jeg ønsker meg en tydeligere og mer sammenhengende story som gir det du driver med en mening, og ikke bare masse tullete tåkeprat. Bloodborne har en mystisk og grotesk verden som er mystisk og grotesk tilsynelatende bare fordi. Fra begynnelse til slutt var det overhodet ingen meningsfull kontekst for alle de enorme udyrene jeg slaktet. Også gjør det ikke noe om sluttsekvensen er mer enn 10 sekunder lang - det er jo her de burde oppklare hva i all verden det er som har skjedd. Jeg vet mange argumenterer for at Bloodborne/Dark Souls skal ha en "subtil" historiefortelling, men jeg begynner å gå lei av dette og mistenker at det er mest for å spare utviklerne for hodebryet det er å gi all denne galskapen en meningsfull kontekst.

 

- De må gjøre noe med kameraet. Veldig ofte måtte jeg løpe fra en kamp rett og slett fordi kameravinkelen ikke viste meg hva jeg trengte å se. Det er spesielt problematisk når man bruker lock on-funksjonen og kameraet ikke klarer å følge fienden du har brukt lock-on på.

 

- Og er det virkelig nødvendig at vi må snakke med en spesifikk person og høre på den samme dialogen hver gang vi skal levle? Dette kan fint gjøres ved checkpoints/lamper uten at det har noen betydning for gameplayet. Jeg håper virkelig dette er borte i neste Fromsoft-spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ferdig med Horizon Zero Dawn i går kveld. 100 % (trodde ikke jeg skulle få det, siden jeg trodde alle disse dataloggene måtte finnes, og jeg manglet veldig mange av de ute i naturen). Ikke en eneste fast-travel (misliker fast-travel og bruker de aldri i spill, uansett). Står at jeg klokket inn på over 220 timer, men det er feil. Har lagt fra meg kontrolleren noe, og den teller også minutter og timer da.

 

Kjempebra spill! Må innrømme at jeg ikke hang helt med i historien, siden jeg ikke var så flink å følge med på alt, og gadd ikke å lese så mye. Fikk vel med de generelle linjene da..

Lenke til kommentar

Sony’s PlayStation 5 might launch sooner than we thought

http://bgr.com/2017/05/01/playstation-5-rumors-release-date-2018/

 

 

Fake news? Sist jeg sjekket var det Sony som lagde Playstation :-p Med så dårlig journalistikk så tror jeg bare glemmer hele den artikkelen der :-p

 

A new report indicates that the next major PlayStation refresh might be out sooner than we thought, with a report saying that Microsoft might launch it by the second half of the year.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en merkelig setning. Det journalisten kanskje prøver å si er at siden Scorpio kommer i andre halvdel av 2017 så er det indikasjoner/rykter om at PS5 kan komme tidligere enn først antatt som et svar på det. Noe som kan gi mening hvis Sony på et tidspunkt skulle føle seg "truet" av Scorpio og salget av PS4 stopper nesten helt opp.

 

Nå er sikkert Sony allerede godt i gang med PS5, men tror de vil se ann hvordan Scorpio gjør det, før dem eventuelt skulle framskynde en lansering.

 

Mer sannsynlig er en PS4 Pro Slim for å kutte kostnader å senke prisen mer.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Venneforespørsler har vært bug'a i det siste. De forsvinner og kan komme tilbake senere. Noen ganger funker det å bare gå inn på profilen til personen som sendte, og så står det view friend request eller noe. Nå var det en som forsvant, og den kom ikke opp da jeg gikk inn på vedkommendes profil, så jeg sendte ham en venneforespørsel, som ble registrert som at jeg godkjente hans venneforespørsel. Blir slike ting bare fikset når man laster ned en oppdatering?

 

Når man kontakter ukjente og vil spille på lag med dem, er det vanlig å ikke si noe som helst om level, statistikk osv? Som "wanna play?" og det er alt, uten at denne personens nivå er søkbart. Man må først bli venn med vedkommende og deretter gjøre litt research før man bestemmer seg for om man gidder eller ikke.

 

Det er også noen som inviterer til party uten at jeg vet noe om dem. Jeg vet hvilket spill og hvilken game mode de vil spille, men vet absolutt ingenting om dem. Det vil jo si at de mener at jeg skal joine party, og så stikke når jeg finner ut at de holder et lavt nivå. Man må jo først informere litt på meldinger, og hvis det er interessant så sender man invitasjon til party.

Lenke til kommentar

Venneforespørsler har vært bug'a i det siste. De forsvinner og kan komme tilbake senere. Noen ganger funker det å bare gå inn på profilen til personen som sendte, og så står det view friend request eller noe. Nå var det en som forsvant, og den kom ikke opp da jeg gikk inn på vedkommendes profil, så jeg sendte ham en venneforespørsel, som ble registrert som at jeg godkjente hans venneforespørsel. Blir slike ting bare fikset når man laster ned en oppdatering?

 

Når man kontakter ukjente og vil spille på lag med dem, er det vanlig å ikke si noe som helst om level, statistikk osv? Som "wanna play?" og det er alt, uten at denne personens nivå er søkbart. Man må først bli venn med vedkommende og deretter gjøre litt research før man bestemmer seg for om man gidder eller ikke.

 

Det er også noen som inviterer til party uten at jeg vet noe om dem. Jeg vet hvilket spill og hvilken game mode de vil spille, men vet absolutt ingenting om dem. Det vil jo si at de mener at jeg skal joine party, og så stikke når jeg finner ut at de holder et lavt nivå. Man må jo først informere litt på meldinger, og hvis det er interessant så sender man invitasjon til party.

Har det noe med den siste oppdateringen på  ps4 true, er litt  usikker der, er det vanlig ps4 eller er det ps4 pro du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...