Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg må kjøpe ny kontroller. Hvor pleier dere å kjøpe ps4-stasj? Synes de norske prisene er helt syke da jeg husker å ha sett en DS4 for 40 dollar i usa..

 

https://www.ps.no/sony-ps4-controller-dual-shock/cat-p/c/p6923843

 

Billigste eg fant.

 

Takk. Jeg synes 479,- var rimelig perverst selv om det var billigere enn de 599,- jeg så tidligere.. Lurer på om noen i utlandet selger billigere med gratis shipping. Noen som har erfaring med noe der?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er nevnt før og kansje noen alt har svaret på det men min Playstation 4 Slim stoppet opp da jeg spilte Until Dawn og jeg fikk beskjeden om at cden ikke kunne leses selv om spillet er nytt, gikk så ut igjen til dashboard men det sto at spillet ikke satt i og cden ville ikke ut da jeg trykket på eject knappen.

Snudde maskina opp ned og brukte en skrutrekker i det ene sirkel hullet under for å ta den ut manuelt, da jeg så startet maskinen på nytt å prøvde å sette i spillet lagde maskinen en stygg lyd, som om den hadde problemer med å få tak i cden, kan dette skyldes at jeg tok ut spillet manuelt?

Dama sitter å spiller så jeg har ikke fått prøvd å ta ut/ sette i en ny cd, men burde jeg være bekymret? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Jeg må kjøpe ny kontroller. Hvor pleier dere å kjøpe ps4-stasj? Synes de norske prisene er helt syke da jeg husker å ha sett en DS4 for 40 dollar i usa..

 

https://www.ps.no/sony-ps4-controller-dual-shock/cat-p/c/p6923843

 

Billigste eg fant.

 

Takk. Jeg synes 479,- var rimelig perverst selv om det var billigere enn de 599,- jeg så tidligere.. Lurer på om noen i utlandet selger billigere med gratis shipping. Noen som har erfaring med noe der?

 

Du skal lete lenge for å finne den noe særlig billigere enn 400,- , og for å ikke glemme fraktkostnader, leveringstid, toll og at du mister norsk reklamasjonsrett.

Ikke verdt 1-200 kroner (i beste fall) i mine øyne. 

 

Generelt sett er norske priser på elektronikk veldig bra sammenlignet med utlandet, riktignok litt avhengige av dagens kurser. 

Kort oppsummert, kontrolleren koster hva den koster, fryktelig lite å gjøre med det utenom å kjøpe uoriginal. 

 

Mtp. hvor mange timer man bruker en kontroll, så er det på langt nært det dyreste man eier målt i kroner per time. 

Og en 40$ kontroll er tross alt langt dyrere for en gjennomsnitts amerikaner enn hva samme kontroll for 479 NOK er for en gjennomsnitts nordmann. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

$40 er rundt 350 med dagens kurs. Legger man på toll blir det 430kr. Det forutsetter gratis porto. I tillegg kommer uansett fortollingsgebyr på 130kr og oppover. Kan bli en veldig dyr håndkontroller å bestille fra utlandet

Synes ikke 479kr er spesielt dyrt hvis det selges av en norsk butikk.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er nevnt før og kansje noen alt har svaret på det men min Playstation 4 Slim stoppet opp da jeg spilte Until Dawn og jeg fikk beskjeden om at cden ikke kunne leses selv om spillet er nytt, gikk så ut igjen til dashboard men det sto at spillet ikke satt i og cden ville ikke ut da jeg trykket på eject knappen.

Snudde maskina opp ned og brukte en skrutrekker i det ene sirkel hullet under for å ta den ut manuelt, da jeg så startet maskinen på nytt å prøvde å sette i spillet lagde maskinen en stygg lyd, som om den hadde problemer med å få tak i cden, kan dette skyldes at jeg tok ut spillet manuelt?

Dama sitter å spiller så jeg har ikke fått prøvd å ta ut/ sette i en ny cd, men burde jeg være bekymret? 

 

Må nok sende den inn til Sony, fikk prøvd å både sette inn og ta ut cd, maskinen lager en forferdelig gnisse lyd hver gang, høres ut som den har utrolig vanskeligheter med å ta tak i og dytte ut cden, hører og så den har fått annerledes lyd da den leser spill.

Lenke til kommentar

Hoi. Til høsten har jeg bestemt meg for å endelig gå til anskaffelse av en 4K TV, og i den sammenheng leker jeg også med tanken på en PS4 Pro. Mange her som har erfaring med Pro? Er det nok grafisk ytelsesforskjell til å berettige et kjøp? Selger den gamle PS4en for rundt 1000-1500 kroner, og da er jo prisen i praksis 2500-3000 kroner for en Pro. Ikke urimelig det? Mye av spillene jeg bruker tid på, som Fallout 4 for eksempel, har jo fått ganske betydelige patcher.

 

Tror jammen jeg overbeviste meg selv nå, men kom gjerne med input.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om dette er nevnt før og kansje noen alt har svaret på det men min Playstation 4 Slim stoppet opp da jeg spilte Until Dawn og jeg fikk beskjeden om at cden ikke kunne leses selv om spillet er nytt, gikk så ut igjen til dashboard men det sto at spillet ikke satt i og cden ville ikke ut da jeg trykket på eject knappen.

Snudde maskina opp ned og brukte en skrutrekker i det ene sirkel hullet under for å ta den ut manuelt, da jeg så startet maskinen på nytt å prøvde å sette i spillet lagde maskinen en stygg lyd, som om den hadde problemer med å få tak i cden, kan dette skyldes at jeg tok ut spillet manuelt?

Dama sitter å spiller så jeg har ikke fått prøvd å ta ut/ sette i en ny cd, men burde jeg være bekymret? 

 

Må nok sende den inn til Sony, fikk prøvd å både sette inn og ta ut cd, maskinen lager en forferdelig gnisse lyd hver gang, høres ut som den har utrolig vanskeligheter med å ta tak i og dytte ut cden, hører og så den har fått annerledes lyd da den leser spill.

 

epost til sony

https://www.playstation.com/no-no/get-help/contact-form/

Du kan nå oss på:

21 98 45 22

11:00 - 18:00 Mandag til fredag

Før du ringer, må du sørge for at du har tilgang til PlayStation-systemet, og at du har notert deg serienummeret. Dette hjelper oss med å svare på spørsmålene dine så raskt som mulig.

 

 

Hoi. Til høsten har jeg bestemt meg for å endelig gå til anskaffelse av en 4K TV, og i den sammenheng leker jeg også med tanken på en PS4 Pro. Mange her som har erfaring med Pro? Er det nok grafisk ytelsesforskjell til å berettige et kjøp? Selger den gamle PS4en for rundt 1000-1500 kroner, og da er jo prisen i praksis 2500-3000 kroner for en Pro. Ikke urimelig det? Mye av spillene jeg bruker tid på, som Fallout 4 for eksempel, har jo fått ganske betydelige patcher.

 

Tror jammen jeg overbeviste meg selv nå, men kom gjerne med input.

ps4 pro er mye bedre en vanlig ps4.

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO
Lenke til kommentar

Hoi. Til høsten har jeg bestemt meg for å endelig gå til anskaffelse av en 4K TV, og i den sammenheng leker jeg også med tanken på en PS4 Pro. Mange her som har erfaring med Pro? Er det nok grafisk ytelsesforskjell til å berettige et kjøp? Selger den gamle PS4en for rundt 1000-1500 kroner, og da er jo prisen i praksis 2500-3000 kroner for en Pro. Ikke urimelig det? Mye av spillene jeg bruker tid på, som Fallout 4 for eksempel, har jo fått ganske betydelige patcher.

 

Tror jammen jeg overbeviste meg selv nå, men kom gjerne med input.

Tja, kommer an på hvordan man verdsetter penger. Har du nok av dem og lurer litt på hva du skal bruke dem på er Pro-versjonen en no-brainer. 

Nå støtter både PS4 og PS4 Pro HDR, som jeg syns er den største visuelle forbedringen, så der stiller de ganske likt. Litt økt framerate i enkelte spill, noe bedre grafisk eyecandy i andre spill. 

Jeg oppgraderte da Gamestop hadde innbytte"tilbud" på release, der jeg leverte inn den gamle konsollen og 2000kr, og fikk en Pro tilbake. Veldig verdt det for min del, for den gamle Launch-modellen min bråkte som en liten jet-turbin. Bare det å kunne spille litt uten at samboer ble gal av viftestøy var verdt det. 

Men det er ikke bare fryd og gammen. Sony/Netflix har fortsatt ikke klart å oppdatere Netflix-appen til å støtte HDR. Ikke Youtube-appen heller. Noe de faktisk lovet å slippe før launch av konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...