Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at ikke Bf1 støtter dette på pro? til og med xboxone S skal støtte HDR på Bf1 og vil det jo naturligvis være veldig merkelig om ikke pro også gjorde det.

Er du sikker på at det støtter HDR på Xbox One S?

Jeg googlet som pokker forrige uke da valget mitt stod mellom å kjøpe Battlefield 1 til XBOS eller PS4Pro.

Kunne ikke finne noen lenker som bekreftet at det var aktivert HDR i BF1 på noen av konsollene.

Det eneste jeg fant var at det er "lovet" en HDR-patch til Xbox-versjonen, men fant ingen steder at den patchen faktisk er kommet.

Så jeg endte opp med å kjøpe det til PS4Pro.

 

Og jeg må si, da jeg kom til den delen av BF1 som foregår i ørkenen (story 5?), så fikk jeg rimelig hakeslepp.

Den nattehimmelen, stjernene, månen,sanden, den grafikken fra en konsoll på min store 65" 4k-tv er noe av det feteste grafisk jeg har sett på konsoll hittil.

Å kunne fått HDR oppå der igjen ville vært helmax.

 

 

Så det nye headsettet til Sony skal være bra? Jeg har Steelseries Siberia P800 nå, som jeg kjøpte på Lefdal til 1495 for litt over 2 uker siden. Ville dere sendt det tilbake og heller kjøpt Platinum-headsettet til Sony?

Jeg kommer til å beholde Steelseries Siberia P800. 

Kjøpte det også da det kostet 1.498, og ser det er oppe i 3.300,- igjen.

Er rimelig fornøyd med lyden i det headsettet, 2 stk batteri, og mulighet for å koble til PS4, Xbox One S og alt mulig annet (tv, blurayspiller, strømmebokser og diverse), så er jeg ikke i tvil.

Hadde Gold-headsettet til Sony, og var rimelig skuffet over lyden i det headsettet.

De som er fornøyd med Gold sin lyd, tror jeg ikke har hørt et godt headset, og de vil sikkert bli mer fornøyd med Platinum.

Men at P800 er et bedre allround headset er det ikke tvil om. Og uten å ha hørt Platinum, så er sikkert den nye 3D-lyden rimelig fet. Men spørs hvor mange spill som kommer til å støttet dette. Det var jo reklamert med at Gold-headsettet skulle få egne lydkonfigurasjoner til spill, men det var rimelig tynt med spill som faktisk hadde dette.

 

Behold P800 er min anbefaling.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Til 188kr har du mye spilling foran deg. Ikke alt som er perfekt med spillene, men synes humoren, historien (ihvertfall mesteparten av dem) og stemmeskuespillet er av såpass høy kvalitet at jeg ville anbefale spillet. Spilte alle sammen på PS3 da de kom der, og spilte gjennom alle på nytt på PS4 da samlepakken kom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er egentlig den totale kostnaden for PSVR?

Har PS4pro, så den er grei. Har også etpar Move-kontrollere liggende i en pappeske i boden fra den gamle PS3-konsollen. Vil de fungere? Trenger man kamera? Eventuelt annet utstyr?

du trenger kamera. tror også du trenger nye move-kontroller

Lenke til kommentar

Digger Nioh!

 

Elsker animasjonene og hvordan hovedpersonen autentisk tér seg som en samurai. Eneste som jeg ville lagt til er muligheten for å tørke av sverdet. River som negler mot ei krittavle; å se en blodig katana bli dratt ut av koshirae'n.

 

Dag 1!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nioh er Konge. Forhåndsbestilte idag! Det er egentlig rart at så få viser interesse for det her på berget.. Dark Souls fans burde gi det en god sjanse, iallefall. Det er som en i Team Ninja sa: Spillet handler om selvutvikling..

Det kreves tid og tålmodighet for å få mest ut av det, noe man kunne kjenne på i alle demoene de har gitt ut.  

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Altså Team Ninja kunne jo det å lage vanskelige spill en god stund før From Software ble populær. Ninja Gaiden anyone?

 

Digger Nioh!

 

Elsker animasjonene og hvordan hovedpersonen autentisk tér seg som en samurai. Eneste som jeg ville lagt til er muligheten for å tørke av sverdet. River som negler mot ei krittavle; å se en blodig katana bli dratt ut av koshirae'n.

 

Dag 1!

Enig! Nioh er fantastisk langt utover likhetene med Souls spill som de fleste fremhever med spillet. Vil si det er bedre enn de spillene, og ikke egentlig fordi det er vanskeligere, men det føles liksom mer fullverdig. Ikke bare en rush fra boss til boss. Også spiller den på mange av mine interessestrenger. :D

 

Samuraier - Check

Skikkelig Japansk kultur og historie - Check

Godt designede fiender og monstre (ikke ofte vi ser Yokai i spill) - Check

En faktisk story (som også virker bra) - Check       .  En ting souls ikke har så mye av.

Unik, god og utfordrende gameplay - Check

Stemningsfull og passende musikk og setting - Check

og andre ting.

 

Edit: Autensitet må også nevnes, selv om spillet er fantasi, så fremstår det veldig autentisk. Det som vises er faktisk ekte japansk kultur. Historiske karakterer dukker opp, musikken, det visuelle. Det føles virkelig som du er en utlending stranded i Japan i en svunnen tid. :)

 

Kunne fort vært game of the year for meg, men så er det bare det at 2017 har så mange andre kanonspill i tillegg. Nier Automata, Horizon Zero Dawn, For Honor, Persona 5, Mass Effect Andromeda, Tales of Berseria og Yooka-Laylee. Nevner også Zelda Breath of the Wild, selv om det er på Nintendo.

 

Og alle disse er bare nå før sommeren.  :dribble:  Hva i all verden kan de ha på E3 som kan få høsten til å måle seg mot første halvdel av 2017. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Er nok Ninja Gaiden serien som er en av grunnene til at jeg digger Nioh, men det er også mye av det du nevner her. 

Jeg spilte Nioh Alpha og Beta, før jeg spilte noen Dark Souls. Dark Souls 3 ble det jeg testa og runna. Det var et meget bra spill, og jeg så likheter med Nioh, men er enig at Nioh er noe helt for seg selv. Combat har mest å si for meg, og multistance i Nioh med aktiv stamina regen (Ki pulse) gir en helt ny dimensjon i combat. Ellers så liker jeg fast pace mer enn slow, og at man har muligheter til flere spillestiler gjør at det bør appellere til flere folk på den fronten.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å gå til innkjøp av et par spill som er på tilbud nå (som jeg ikke har spilt), og vil gjerne høre fra dere som har spilt de.

 

Disse er spillene jeg vurderer å kjøpe.

 

Heavy Rain / Beyond Two Souls

Sleeping Dogs

The Witness

Thief

Lords of the Fallen

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...