Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Komplett/Jernia har ikke lov til å utlevere PSVR eller PS4p før release pga. restriksjoner/bøter fra Sony mtp. pick-up-point. Selv om det står sendt fra komplett til pickup 1 uke før så står det fortsatt på lager i Sandefjord sa de. Så er nok mange som får påpakk fra Sony om det skulle vise seg at noen var litt "hyggelige"

Lurer på om gamezone får de samme reaksjonene. De sender jo nesten alltid spill/konsoller lenge før release. Har hørt om flere som har fått forhåndsbestillinger opptil 2-3 uker før release.

 

Ser ut som en må skaffe seg Titanfall 2... :p

 

Fikk Titanfall 2 i dag før release fra gamezone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller per idag på en gammel Toshiba HD READY 37 tommer. Har ikke råd til å kjøpe en skikkelig tv per idag, men lurer litt på å kjøpe en pc skjerm (Da slipper jeg å sloss med dama over rv og)

 

Noen tips til hva jeg bør de etter?

Dell UltraSharp U2713HM 27" 16:9 2560 x 1440 AH-IPS 7" Quad-HD Wide med IPS og LED

https://www.dustinhome.no/product/5010645928/ultrasharp-u2713hm?ssel=false

EDIT

Glemte å nevne PSVR hva med å kjøpe det i stedet for pc skjerm, har det selv. Du kan bruke det til ps4 spill vr spill film på stor skjerm virker oxo til one å wiiU. Men bare skjermen da ikke VR da. VR :w00t:

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Hvordan blir det med PS4 pro og spill kjøpt i ps store? kan jeg laste de ned på ny konsoll?

 

Ja du logger deg inn med in PSN ID akkurat som du ville på den vanlige PS4. Men vær obs på at det er ikke alle spill som vil ta ibruk den ekstra maskinkraften. Det er det opp til spill utviklerne å kontrollere. 

 

Verdt å nevne at du kan også overføre alt på din PS4 over til PS4Pro med en kabel. Usikker om den følger med i PS4Pro esken. 

Lenke til kommentar

Jeg hører de sier så om Lords of the Fallen. Det eneste aberet er at jeg egentlig ikke spiller Dark Souls fordi det er vanskelig, men pga. det visuelle designet, de stramme kontrollene og hvor gøy det er å bygge karakteren sin.

Kjøpte det fordi jeg trodde det ville være lettere enn DS. Men der tok jeg feil. Har fått skikkelig grisebank av første boss...

Men er forsatt en god pris på det på Ps-Store så det er vært pengene men man må forvente mye juling.

Lenke til kommentar

 

Og forhåpentligvis så har dem enten tatt ibruk supersampling eller økt til 60 fps for 1080p brukere.

 

Kan det være vanskelig å lage et kontrollpanel? så kan vi selv sette noen instilinger? justere litt aa/af, velge 1080P eller 4k osv

håper virkelig alle utviklere tenker på spillere. 30fps 4k med fps drops i krevende situasjoner er helt ut her i huset :)

Lenke til kommentar

Jeg hører de sier så om Lords of the Fallen. Det eneste aberet er at jeg egentlig ikke spiller Dark Souls fordi det er vanskelig, men pga. det visuelle designet, de stramme kontrollene og hvor gøy det er å bygge karakteren sin.

 

Og noe av det viktigste er følelsen av at spillet er rettferdig - alle reglene du er bundet av gjelder også for fiendene dine, og om du dør er det som regel ikke fordi spillet gir deg fingeren eller er urettferdig, selv om Souls-spillene har noen slike eksempler.

 

Jeg spilte Lords of the Fallen like etter at det ble gratis på PSN og har planer om å fullføre det, men kan alt nå (mellom en tredjedel og halvveis ferdig med spillet) slå fast at det ikke er i nærheten av Souls-kvalitet. Det har på nettet fått navnet "Clunky Souls", hvilket absolutt stemmer - spilleren vår er treg uansett om du har på deg rustning eller ikke, hvilket er en tilvenningssak og ikke noe negativt per sé, men spillet føles ikke rettferdig e.m.m. - ikke på samme måte som Souls-spillene. Dette er et spill hvor noen av bosskampene er vanskelig ikke fordi de er designet godt, fordi de er dynamiske og endrer angrepsstil og lignende, men fordi vi spiller som en treg figur, de kan tidvis være raske (til tross for gigantiske våpen), og fordi andre elementer, som ekstra fiender, kastes inn i kampen (noe særlig Dark Souls 2 ble kritisert for også). 

 

Om du har det tilgjengelig bør du selvsagt gi det en sjanse, det kan godt hende at jeg bare suger i spillet og misliker det av den grunn, men personlig synes jeg alle Souls-spill er flere hakk bedre enn LotF.  :wee:

 

EDIT: Jeg glemte å skrive det viktigste: Det føles som om spillet er designet for å være vanskelig, og det er nettopp det Souls-spillene ikke er.

Endret av Curumo
Lenke til kommentar

 

 

Og forhåpentligvis så har dem enten tatt ibruk supersampling eller økt til 60 fps for 1080p brukere.

 

Kan det være vanskelig å lage et kontrollpanel? så kan vi selv sette noen instilinger? justere litt aa/af, velge 1080P eller 4k osv

håper virkelig alle utviklere tenker på spillere. 30fps 4k med fps drops i krevende situasjoner er helt ut her i huset :)

 

 

På PC settes ansvaret i stor grad over på brukerene med at dem må ha kraftig nok hardware til å kjøre med gitte innstillinger og framerate. På konsoll må spill utviklerne selv finne ut hvilke innstillinger og tradeoffs som kan gis som valg til brukerene (som også må testes og kvalitetsikres), noe som koster tid og penger.

Lenke til kommentar

Prøvde The Last of Us i HDR akkurat. Må si jeg ble litt overasket over hvordan det så ut. Jeg forventet meg at lys kilder skulle være mye lysere. Men det er det motsatte som skjer. Mer tilbakeholdent på lys og et generelt mørkere bilde som igjen gir mer dybde. Er ikke mulig å ta ingame bilder som viser effekten så måtte ta med mobilen...

 

EDIT: Gikk inn i menyen på TV og justerte baklyset høyere. Og det hjalp litt men er fortsatt vesentlig mer "punch" i lys styrke på SDR. Men får frem noe mer detaljer med HDR. 

 

INVdBUR.jpg

 

8h9b9ly.jpg

 

ZOlWnEU.jpg

 

CuYPZkF.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...