Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

 

 

De ser helt OK ut, men det er åpenbart at de kun er priset så høyt pga merket.

 

Selv om streetwear ikke er min greie så er det klart at man finner langt penere sneakers til et langt lavere pris. Jeg ville heller kjøpt 2x skikkelige sneakers enn ett par med Dior som er helt OK bare for å kunne skryte av at det er Dior.

 

Mhm, men er sånn med de fleste highend merkene da....

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, men er sånn med de fleste highend merkene da....

 

Vel, der er vi hvertfall uenige. Et godt merke bruker pengene på konstruksjon og materialer, ikke logo. Det finnes nok av merker som har klær som ikke er særlig feil priset i forhold til kvalitet. Dior er i mine øyne ikke blant de.

 

 

Er denne type festemekanisme på bukseseler akseptert?

 

Akseptert er det vel, men jeg synes slikt som dette er mye penere: http://www.albertthurston.com/product_display.cfm?prodid=167&sid=1

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Spørsmålet må vel bli hvor overpriset et merke er. Men ta en titt på disse skoene: http://meermin.es/fi...ulo.php?id=2338

 

I mine øyne mye penere enn de der fra Dior, vedder på at kvaliteten er bedre, i tillegg til at prisen er langt lavere. :) (Faktisk nesten 4 ganger billigere)

 

 

(Selvsagt er det en helt annen type sko, så kanskje litt dårlig sammenligning.)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Dere som bestiller dress fra SS, passer den bra i forhold til det dere har målt? Blir det småjusteringer når dere får den?

 

Er fristende å bestille hvis det er så bra som dere sier i forhold til prisen, men rart å bestille en dress man aldri har prøvd.

 

Stalltips: første dressen kjøper du i butikk, med prøving og tilpassing og hele pakka. Da er det lettere å bestille fra web etterpå, siden du har en dress du vet passer som du kan måle på. Det er min plan i hvert fall; nå har jeg en dress som sitter godt så da kan jeg fint eksperimentere litt med å handle fra steder som SS ettersom anledning og lyst byr seg.

Lenke til kommentar

Skal i bryllup i slutten av februar og har startet å tenke på å bytte ut pengarderoben og kvitte meg med et par 3-4 år gamle sorte dresser som egentlig ikke passer veldig godt til kropsfasongen lenger og starte fra scratch igjen. Som førstedress tenkte jeg egentlig navy, men ser at grå er vel mer vanlig i bryllup? Eller er begge deler lov?

 

En annen ting jeg lurer på, er det lov å bruke monks i et bryllup?

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for navy eller mørkeblå, men det er fordi jeg er mer glad i fargen..

 

Forresten, mens vi er inne på dresser og formelle klær; sitter med eksamensforberedelser til interkulturell engelsk nå (BI-engelsken) og kom over en interessant greie: Stripete slips skal man visstnok være forsiktig med i Storbritannia fordi de kan bli oppfattet som en prestisje-greie (militære regimenter, skoler osv.)..noen som visste det fra før? Googlet litt rundt og oppdaget også at amerikanske "repp-ties" visstnok har stripene andre veien enn britiske på grunn av dette?

Lenke til kommentar

Angående Vincci, så har den butkken blitt rimelig nyrikharry de siste årne. Var en hel annen (og bedre) butikk for fire år siden. Men hvis gæmlisene bare handlet på Hans H. måtte de vel finne på noe for å lokke til seg de "hippe og urbane" oljeansatte som nettop har fått sine første lønningsposer og de bortsemte ungdommene til enkelte rikere foreldre. Generalisering lenge leve! Fortsatt verdt å stikke innom da, de har jo en del basics. Hvis han fyren som er rundt tredve med sort hår fortsatt jobber der, har de ganske god service og.

Lenke til kommentar

 

Jakken er ensfarget, ja, men den er i et grovt stoff (flanell), det burde vel gjøre den uformell nok til å brukes som odd jacket?

 

Jeg har allerede svart på spørsmålet, og jeg endrer ikke svar av at du gjentar det. Det er dine penger så gjør hva du vil, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke bare kjøper en jakke som faktisk passer til å brukes alene i stedet.

 

 

Som førstedress tenkte jeg egentlig navy, men ser at grå er vel mer vanlig i bryllup? Eller er begge deler lov?

 

Hvorfor skulle det ikke vært greit med en mørkeblå dress?

 

 

Forresten, mens vi er inne på dresser og formelle klær; sitter med eksamensforberedelser til interkulturell engelsk nå (BI-engelsken) og kom over en interessant greie: Stripete slips skal man visstnok være forsiktig med i Storbritannia fordi de kan bli oppfattet som en prestisje-greie (militære regimenter, skoler osv.)..noen som visste det fra før? Googlet litt rundt og oppdaget også at amerikanske "repp-ties" visstnok har stripene andre veien enn britiske på grunn av dette?

 

Jeg trodde dette var sånt som alle visste:/ Det er jo en grunn til at det heter "regimental tie".

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for navy eller mørkeblå, men det er fordi jeg er mer glad i fargen..

 

Forresten, mens vi er inne på dresser og formelle klær; sitter med eksamensforberedelser til interkulturell engelsk nå (BI-engelsken) og kom over en interessant greie: Stripete slips skal man visstnok være forsiktig med i Storbritannia fordi de kan bli oppfattet som en prestisje-greie (militære regimenter, skoler osv.)..noen som visste det fra før? Googlet litt rundt og oppdaget også at amerikanske "repp-ties" visstnok har stripene andre veien enn britiske på grunn av dette?

Stammer ikke mye av det fra Ivy League?

Lenke til kommentar

Acne er gode for den gjennomsnittlige nordmann, og det er også Moods of Norway.

Så vidt jeg vet er kanskje Max modellen den eneste buksen som er laget av japansk denim,

men det står ikke offisielt på noen steder at det gjør det, noe som er vanlig blant jeansprodusenter å nevne, spesielt hvis det er snakk om japansk denim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...