Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Raspeball skrev (På 1.10.2020 den 23.08):

Er ute etter en vest (waistcoat) - tweed eller likende stoff. Tanken er å ha den som et odd plagg (skal ikke matche et sett), men i en klassisk farge (grå/brun/grønn/, men kanskje ikke navy). Har sjekket et utvalg norske nettbutikker, feks. Care of Carl, men utvalget er begrenset eller ikke-eksisterende. Noen som sitter på tips til nettbutikker, norske såvel som utenlandske? (Ja, jeg kan alltids søke, og det har jeg selvfølgelig gjort, men ofte er det jo noen tips man ikke ender opp med å søke seg fram til)

Det høres jalla ut, ville latt være 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Sliter med å finne meg et par svarte og blå jeans til herre. Synes alltid de blir for lang og løs i bena. Alternativet er skredder, men det må da finnes alternativer i butikk?

Kraftige lår, 184 høy og normal kroppsfasong ellers. Ønsker noe ala Pull and Bear sine «carrot-jeans», synd kvaliteten er dårlig på disse. 
 

 

8CFE756D-9C21-410C-A7A1-ADB44F2D8A1C.jpeg

Lenke til kommentar
SMO skrev (På 26.12.2020 den 17.51):

Sliter med å finne meg et par svarte og blå jeans til herre. Synes alltid de blir for lang og løs i bena. Alternativet er skredder, men det må da finnes alternativer i butikk?

Kraftige lår, 184 høy og normal kroppsfasong ellers. Ønsker noe ala Pull and Bear sine «carrot-jeans», synd kvaliteten er dårlig på disse. 
 

 

8CFE756D-9C21-410C-A7A1-ADB44F2D8A1C.jpeg

Uniqlo har billige jeans med stretch og kvaliteten er faktisk helt fin. Tror de heter ultra stretch.  Jeg bruker 30 i de, og ca 31 i Levis 

 

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
BMWCoupeFtw skrev (2 timer siden):

Seriøst spørsmål. Er en frakk i 60-80% ull varm nok for norske vintre? 
Tenker å kjøpe en frakk fra Oscar Jacobsen eller NN07. 

Det kommer jo helt an på hva du mener med "norsk vinter". Det er ganske stor forskjell på vinteren i kystnære strøk på sør- og vestlandet (feks) sammenliknet med innlandet og mye av Nord-Norge.

For meg vil jeg sjanse på å si at en slik frakk ikke vil være tilstrekkelig for den kaldeste delen av vinteren (des - feb), men vil være fin ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

De vanlige i Oslo å anbefale er vel Gunnar Øye og Færner Jacobsen. Hvor mye du finner til under 5k der er vel mer usikkert.

Jeg kjøpte min frakk hos Menswear for ca 10 år siden, ser de ikke har noe lignende i nettbutikken nå, men denne har holdt meg varm i dress på vinteren. Denne kostet vel under 3k den gang.


Follestad og Høyer kan jo være en ide, men det er mer motemerker her kanskje.

 

Nå regner jeg med at du ønsker å prøve frakken siden du spør. Selv har jeg begynt å ta utgangspunkt i suitsupply på alt jeg trenger(av slike klær). Og om jeg ikke liker plagget der, så søker jeg videre på andre butikker på nett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hfthomas skrev (På 6.9.2022 den 19.06):

De vanlige i Oslo å anbefale er vel Gunnar Øye og Færner Jacobsen. Hvor mye du finner til under 5k der er vel mer usikkert.

Jeg kjøpte min frakk hos Menswear for ca 10 år siden, ser de ikke har noe lignende i nettbutikken nå, men denne har holdt meg varm i dress på vinteren. Denne kostet vel under 3k den gang.


Follestad og Høyer kan jo være en ide, men det er mer motemerker her kanskje.

 

Nå regner jeg med at du ønsker å prøve frakken siden du spør. Selv har jeg begynt å ta utgangspunkt i suitsupply på alt jeg trenger(av slike klær). Og om jeg ikke liker plagget der, så søker jeg videre på andre butikker på nett. 

Takk for tips. Budsjettet er forsåvidt litt romslig, men det er greiest å operere med en grense.
Gunnar Øye har jeg ikke besøkt, så det kan jo være verdt en tur. Høyer i Trondheim og Bergen har i alle fall ikke hatt noe av interesse de gangene jeg har vært innom.

I utgangspunktet ønsker jeg å prøve, ja, men det er ikke et must. Jeg tenker bare det er greit når jeg først besøker en av de større byene. Jeg eier en dress fra Suitsupply selv, og er fornøyd med den, så jeg er ikke fremmed for å bestille på nett.

andreasn skrev (9 timer siden):

I tillegg har du House of Singles i Kirkegata og det er flere butikker på Steen & Strøm som selger penklær. Men noen av de er av det dyrere slaget.

Av en eller annen grunn har House of Singles gått meg hus forbi. S&S har jeg erfart ofte havner i et prissjikt over det jeg ønsker å befinne meg i, men man kan kanskje slumpe til med noe. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...