Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver meg igjen jeg. Noen som har en fjerneste anelse?

Kunne tenkt meg noe å belønne meg med etter eksamen!

Barbour er rimelig lett tilgjengelig, så kan jo være et sted å starte. Disse ligner ihvertfall litt.

http://www.barbourbymail.co.uk/Mens-Barbour-Cheviot-Quilted-Gilet.html

http://www.barbourbymail.co.uk/Barbour-Keeperwear-Gilet.html

http://www.countryattire.com/barbour-men-s-highmoor-wax-sporting-gilet-olive-mwx0360ol71.html (Ikke quilted)

 

Spørs litt hvor mye innsats du gidder å legge i det. Jeg brukte to minutter på å finne de produktene, og de ligner i det minste på det du er på jakt etter. Finner nok akkurat samme modellen hvis det er det du er ute etter.

Lenke til kommentar

Herlig!

 

Det var visst begrenset shopping på de vennene mine. Men Quintessentially anbefaler følgende

 

- Citi Plaza (1168 Nan Jing Xi Lu)

___- "Shoppers paradise for the rich and the young"

- Plaza 66 (1266 Nan Jing Xi Lu)

- Skredder Stella Lee Bespoke

- Dave's Custom Tailoring (No. 6, Lane 288 Wuyuan Road Xuhui District)

 

Nan Jing West Road er visstnok den mest vestlige gaten i Shanghai.

Et annet tips er at taxi kanskje gjør reise rundt i Shanghai lettere enn T-bane. Bare sørg for å ha skrevet ned adressen, engelsken er visstnok ikke helt pro.

Endret av Kavinsky
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere noen forslag til farge på evt nytt buksekjøp?

Tenkte primært å gå for et par jeans. Har kun disse typene/fargene som passer, som jeg varierer mellom nå. Føler det blir for lite variasjon med kun to farger, men samtidig føler jeg de deker en stor del av spekteret når det kommer til blåfarger.

784535.jpg?1344195656Mod+Cotrast+Blue+$325.jpg

 

Tips til andre farger/typer som passer bra til hverdags, som er litt ulike de over her? Tenkt litt på noe grått eller svart muligens.

Har også en chino i marineblå når bruker nå, samt et par mer sommerligere chinos i rød og khaki som jeg legger vekk om vinteren/høsten.

Lenke til kommentar

Det var visst begrenset shopping på de vennene mine. Men Quintessentially anbefaler følgende

 

- Citi Plaza (1168 Nan Jing Xi Lu)

___- "Shoppers paradise for the rich and the young"

- Plaza 66 (1266 Nan Jing Xi Lu)

- Skredder Stella Lee Bespoke

- Dave's Custom Tailoring (No. 6, Lane 288 Wuyuan Road Xuhui District)

 

Nan Jing West Road er visstnok den mest vestlige gaten i Shanghai.

Et annet tips er at taxi kanskje gjør reise rundt i Shanghai lettere enn T-bane. Bare sørg for å ha skrevet ned adressen, engelsken er visstnok ikke helt pro.

Fantastisk, tusen hjertelig!

 

Skal ta med tipset om taxi, selv om jeg sikkert kommer til å prøve t-banen et par ganger. Må jo utfordre meg selv litt.

Lenke til kommentar

 

Personlig kjøper jeg bare jeans som er sånn ca lik den første fargen, er ikke så glad i lysere jeans.

 

Faktisk så de første mistenkelig like ut som de jeg har på meg, eneste forskjellen jeg ser er at fit kanskje er litt anderledes og den har studs i hjørnene på baklomma.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Put this on anbefalte Gold Toe sokker, og jeg fant dem relativt billig (~30,- paret) på Amazon.com. Dessverre så ble shipping vel så dyr som selve sokkene, så det utgår jo. Noen som kjenner til andre steder jeg får tak i disse?

 

Alternativt andre bra sokker? De må være OTC sokker.

Jeg har hatt noen sokker fra Pantherella, og jeg synes de er veldig gode. Men sokker forsvinner jo så lett (i hvert fall for meg) så det spørs om det er vits i å bruke så mye penger på de. Tenker å prøve Viccel selv.

legger med en link http://www.woodsofshropshire.co.uk/mens-socks.html

Lenke til kommentar

Fantastisk, tusen hjertelig!

 

Skal ta med tipset om taxi, selv om jeg sikkert kommer til å prøve t-banen et par ganger. Må jo utfordre meg selv litt.

Hvis det er som i Beijing, så er T-banen på engelsk, så det er null stress. Brukte den hele veien selv, tok kun taxi etter den var stengt, når jeg skulle hjem fra nattklubber etc.

Lenke til kommentar

Taxi er latterlig billig så lenge man ikke blir svindlet. Pass på at det ikke henger en kvittering foran displayet på taxameteret (da har de lagt til et par hundre yuan på forhånd, typisk ved lyntogt fra flyplassen eller ved fllyplassen. vi ble svindlet en gang med et taksameter/km-måler som var tuklet med og gikk for fort, tapte ee 25r på det..

 

Bruk Visit Shanghai-appen for å få frem adressen du skal på Kanji. Nytter ikke å skrive ned adressen selv med latinske tegn, det kan ikke drosjesjåførene lese...

Lenke til kommentar

Kan man egentlig bruke dressjakker som odd jackets uten at det ser dumt ut, hva er meningen din om dette? Tenkte hovedsakelig på denne dressen. Burde man aldri bruke dressjakker som odd jackets, eller er det noen regler?

 

Jeg bruker dressjakker som odd jacket i blant. Du sier odd jacket, så jeg regner med at du mener dét, og ikke blazer. Ville ikke brukt dressjakke sammen med jeans eller chinos, men med en annen penbukse (trousers) går det fint.

Lenke til kommentar

Hvis det er som i Beijing, så er T-banen på engelsk, så det er null stress. Brukte den hele veien selv, tok kun taxi etter den var stengt, når jeg skulle hjem fra nattklubber etc.

Får 3 hele dager i Beijing, så det høres bra ut! Regner med det skal gå relativt greit, er jo ikke rakettforskning å ta t-baner.

Lenke til kommentar

Personlig kjøper jeg bare jeans som er sånn ca lik den første fargen, er ikke så glad i lysere jeans.

 

Faktisk så de første mistenkelig like ut som de jeg har på meg, eneste forskjellen jeg ser er at fit kanskje er litt anderledes og den har studs i hjørnene på baklomma.

Liker mørke jeans selv. Den til høyre er på mot grensa til hvor lyst jeg fortetrekker det. Noe særlig lysere enn det er no-go.

 

Rådenimbukser er jo fine. Er superfornøyd med mine fra NN07. :)

De til venstre skal være rådenim. Er vel ikke store nyanseforskjeller på rådenim? Ser ikke poenget med å ha to nesten like bukser, så bør være en viss forskjell.

 

mørke blå jeans, gjerne uvaska, er jeg fan av. Liker ikke lyse, slitte eller hullete. Sjekk ut Acne og Levis.

 

med uvaska mente jeg rå

 

tror jeg har de på bildet til venstre, er de roc raw?

Begge er fra Acne. Henholdsvis Mod Raw og Mod contrast blue, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

hvorfor legge bort khaki chinos om høsten/vinteren?

Synes det er litt for mye sommerpreg over den..

Lenke til kommentar

Får 3 hele dager i Beijing, så det høres bra ut! Regner med det skal gå relativt greit, er jo ikke rakettforskning å ta t-baner.

Stikk på studentstedet "Propaganda" i Wudaokou i Haidian, og nattklubben Vics i Sanlitun (i Chaoyang). Har VIP-kort på Propaganda du kan få, med 50% på drinker haha, men du får sikkert i døra der hvis du er europeer uansett. Mye damer der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...