Jump to content

Chad Thundercock

Medlemmer
  • Content Count

    3776
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1718 :)

About Chad Thundercock

  • Birthday 09/24/1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

17417 profile views
  1. Det er en haug med ikke-integrerbare muslimer og annet samfunnsødeleggende grums som bedriver terror på en daglig basis her til lands. Dette er en importvare til skapkommunistene på venstresiden. Terroren innebærer alt fra tilfeldige bilbranner til ran og halskuttinger av sivilister. Venstresiden og deres løpegutter er dog helt sykelig opphengt i å forklare dette med mangel på fritidsklubber og psykisk sykdom. Når det først rabler for en lokal innfødt er de kjappe med å peke på høyreekstrem terror med store oppslag om individets etniske bakgrunn og viktigheten med å bekjempe en minoritetsundertrykkelse som i praksis ikke eksisterer. Oppsummert: majoriteten av terroren som utføres i norge er fra mennesker som venstresiden har tvunget på oss andre og derfor står ansvarlig for.
  2. Ford Mondeo 05 TDCI 2.0. Ved full gasspådrag i fjerde eller femte gir går hele motoren i noe som virker nødmodus, motor kutter fullstendig og varsellampen for dieselgløding (spole) blinker. Når bilen har stoppet kan motoren starte opp igjen uproblematisk. At motoren kutter ved gasspådrag forverres når jeg f. eks trekker henger. Har forsøkt å rense EGR uten resultat. Bilen er ellers i bra stand. Eneste jeg har observert er at den går litt ujevnt på tomgang, usikker på om dette kan henge sammen med problemet. Tips?
  3. Som nevnt innledningsvis henviste tolletaten meg til transportøren. Transportøren fortalte meg at de ikke kunne si når pakken ville være ferdigbehandlet eller hva statusen var per i dag på behandlingen. Jeg ville bli kontaktet hvis det var dokumentasjon som var ønsket. ...dette har nå pågått i 2 måneder med ingen ende i sikte. Jeg får rett og slett ingen informasjon og det er essensen her. En mur av taushet.
  4. Men ved en dokumentkontroll vil substanset automatisk bli kryssjekket opp mot bl.a REACH og CLP. En substanskontroll vil være en analyse av substansets kjemiske struktur, en bekreftelse på hva dokumentasjonen hevder produktet er. Jeg har altså ingen rettigheter her?
  5. Det er heller ikke grunnen til at jeg mener at substanset er lovlig. Pakkene som ble sendt innen EU var periodevis kledd med tape som var merket med "åpnet av toll" når jeg mottok disse så noen i tolletaten hadde åpenbart inspisert varen og godkjent den for videre levering til meg. Hvis problemet her at varen er sendt fra land utenfor EU og derfor ikke er egnet til import, er det da urimelig å forvente en respons fra tolletaten? Hemmelighetskremmeriet de opererer med er uforståelig for meg. Jeg mistenker at de plukker ut majoriteten av kjemikaliebestillinger fra Kina ut til kontroll, særlig etter all mediafokus som har vært på fentanyl fra Kina. Spørsmålet er heller hvor lenge de kan bruke på å teste produktet mitt.
  6. Men jeg har allerede gjort bestillinger av dette kjemikaliet fra EU i flere år, uten at det har vært noe problem. Det er først nå når det ble bestilt fra Kina at det ble tatt inn til kontroll. Så igjen, det er ikke overensstemmelsen med loven her som bekymrer meg, men heller behandlingstiden og mangel på kommunikasjon.
  7. Jeg kan ikke huske at jeg har skrevet noe om at dokumentasjonen ikke var i orden? I følge selger ble det lagt med spektrumanalyse og utfyllende produktinformasjon med forsendingen så den biten bekymrer meg ikke. At de gjør en manuell kontroll er greit det, kan være greit å få utelukket en del ting som fentanyl, men at jeg ikke kan få en eneste oppdatering eller estimat på hvor lang tid dette vil ta, er essensen av problemet her. Kan noen med lignende erfaring si noe om hvor lang tid tollen generelt bruker på å teste kjemikalier?
  8. Bestilte en liten mengde kjemikalier fra kina som ble plukket ut til manuell kontroll hos tollvesenet. Substanset er verken et legemiddel, narkotika eller noe som omfattes av REACH eller CLP. Problemet er at varen nå har vært inne hos tollen i to måneder og jeg har ikke fått noe informasjon om hva som egentlig skjer med varen min. Svaret jeg fikk fra tolletaten var at jeg måtte henvise meg til transportøren (fedex) som ville ha oversikt og løpende dialog med aktuel tollavdeling. Når jeg kontaktet fedex fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gi meg noe svar. Varen kunne bli klarert om en uke, 3 måneder eller et år, de kunne ikke si noe. Skulle tollavdelingen måttte trenge noen papirer fra meg ville de ta kontakt. Synes dette blir useriøst og føler meg helt sidesatt. Dette er et kjemikalie jeg tidligere har importert uten problemer (fra EU dog) så jeg vet at substanset i seg selv er lovlig, men måten tollen opererer på her er mildt formulert frustrerende. Har man overhode noen rettigheter her, klagemuligheter osv?
  9. Hvor trygt er det å kjøre med et knekt fjærfeste foran på en side?
  10. Tre år på skolebenken for å utdanne seg til arbeidsledig? http://www.politiforum.no/no/meninger/leserinnlegg/2015/Kompetente+politifolk+f%C3%A5r+ikke+jobb.d25-T2BbM2P.ips
  11. takk for svar, jeg antar at ting som "glidebolter", "bremsestempel" "støvhette" er alle gjenstander som inngår i et bremsecaliper? Det er kanskje best å forsøke å bytte ut disse to bak?
  12. Bilen gikk ikke igjennom Eu-kontrollen pga bremsene bak som angivelig ikke har tilstrekkelig med bremsekraft (<50%). De kunne dog ikke fortelle meg HVORFOR det var slik, hva som eventuelt må byttes. Jeg har forsøkt å lufte bremsene, det ga minimalt med forbedringer. Når jeg holder 80-100km/t og bremser ned, vibrerer hele bilen og det føles nesten som om noe skal riste i stykker. Hva kan være defekt her?
×
×
  • Create New...