Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående ball så har vi ball på jussen i Bergen (UiB) i slutten av januar. Jeg har en antakelse om at folk kler seg bedre der enn på et tilsvarende ball på en annen studieretning, men vi får se om mine forventninger innfris eller ikke.

Jeg har sett bilder fra NHH- og CBS-ball. Du blir nok skuffet hvis du forventer at Will Boehlke har kledd på guttene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående ball så har vi ball på jussen i Bergen (UiB) i slutten av januar. Jeg har en antakelse om at folk kler seg bedre der enn på et tilsvarende ball på en annen studieretning, men vi får se om mine forventninger innfris eller ikke.

 

Har vore nokre gonger på det jævla ballet, og eg vil ikkje sei at folk kler seg så mykje betre der enn ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nytt for meg, men det er godt mulig. Synes ikke det funket bra her hvertfall.

 

Men dette med genser under dressjakke/blazer virker ikke å være særlig utbredt i Norge, mens det er det en del andre plasser, hvorfor det?

 

Husker jeg la spesielt merke til mange som brukte den kombinasjonen i Kina, og særlig Shanghai. (Og det pleier ikke å være fryktelig kaldt der akkurat...)

 

Sånn forresten hva er erfaringen deres med frakt fra AFPOS? Bestilte to skobørster derfra på søndag kveld, ble sendt mandag kl 13:00, men er fortsatt ikke i postkassen min enda. Verdien var på under 200 NOK, så det er ikke tollen som forsinker pakken.

 

Hadde problemer i tollen når jeg bestilte fra dem, fikk en regning på 240 kr for MVA og fortollingsgebyr for en pakke med totalverdi på 170 kr. Nå trenger ikke det å ha noe å gjøre med AFPOS, riktig nok...

Endret av JorgenH
Lenke til kommentar

Hva slags krage er det på den skjorten? Finner aldri skjorter med en så '' høy'' krage.

 

Etter å ha vært en stund på SF har jeg fått med meg at Spoo så og si kun bruker skjorter fra Borrelli og Finamore, hvorav begge har nydelige krager.

 

Four in hand er ekkelt og usymmetrisk. Pratt er bedre. Windsor ruler gata. (Sorry, klarte ikke dy meg.)

 

Eneste grunnen for å bruke Pratt er hvis slipset er av dårlig kvalitet og lager tynne knuter eller at man har en cutaway-krage. Den burde også brukes når man har smale slips, men personlig misliker jeg skinny-ties såpass sterkt at jeg prøver å tenke på det minst mulig.

Endret av Christian B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vore nokre gonger på det jævla ballet, og eg vil ikkje sei at folk kler seg så mykje betre der enn ellers.

 

Jævla ballet ja... ut ifra det så antar jeg du ikke synes det var en suksess.

 

Er jo for så vidt enig med deg, det er langt mellom hver person på jussen som kler seg bra. Og særdeles få som går med annet enn Converse på bena (til vanlig).

 

JorgenH: Ja, det er jo mulig.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med å returnere ting tilbake til proxyen/randomkoreandude?

 

Jeg mottok nettopp en pea coat fra J. Crew som er litt for stor.

*hint, hint*

Skjønner ikke hvorfor du brukte proxy da J.Crew shipper gratis til Norge..? Jeg fikk forresten også en peacoat fra J.Crew her om dagen som jeg måtte sende tilbake pga den var for stor. Måtte gå på posten og betale 570kr.
Lenke til kommentar

Har ikke måtte gjøre det selv ennå, men regner med at du må betale frakt til USA og så frakt til Norge igjen etter at den er byttet. RKD fikser nok selve byttingen uten noe stress.

Skal returnere den for å få tilbake penger, kjøpte nok den minste størrelsen. Og derfor vil ingen andre størrelser passe.

 

 

Skjønner ikke hvorfor du brukte proxy da J.Crew shipper gratis til Norge..? Jeg fikk forresten også en peacoat fra J.Crew her om dagen som jeg måtte sende tilbake pga den var for stor. Måtte gå på posten og betale 570kr.

Det er dyrere å velge å kjøpe direkte fra siden enn å bruke proxy.

Tilbyr ikke J. Crew gratis retur for varer som er kjøpt direkte fra siden fra et annet land enn USA og Canada?

 

Isåfall, hvilken metode valgte du for å returnere varen? Vanlig A- eller B-post, rekommandert eller 2+3 pakke?

Lenke til kommentar

Skal returnere den for å få tilbake penger, kjøpte nok den minste størrelsen. Og derfor vil ingen andre størrelser passe.

 

 

 

Det er dyrere å velge å kjøpe direkte fra siden enn å bruke proxy.

Tilbyr ikke J. Crew gratis retur for varer som er kjøpt direkte fra siden fra et annet land enn USA og Canada?

 

Isåfall, hvilken metode valgte du for å returnere varen? Vanlig A- eller B-post, rekommandert eller 2+3 pakke?

De har vel en bra returordning med UPS som gjelder innenfor det amerikanske kontinentet. Utenfor må man sende det selv. Egenembalert tror jeg de kalte det. Det var det billigste alternativet ihvertfall.
Lenke til kommentar

Fant noen pocket squares jeg likte godt, men som desverre ikke bare har uferdige kaner (så du må rulle de selv), men de har heller ikke rette kanter, derfor blir jo pocket squaren mindre når du ruller kantene rette, tycks? Har vel ikke så mye å si hvis du bare bruker den som puff?

 

0qvSzl.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...