Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1-2 uker? Hvorfor så lenge egentlig?

 

Sender de fra USA?

 

De bruker dør-til-dør frakten, så kan vel faen ikke ta så lang tid? Frister å kjøpe med abo og bruddritet for å slippe å vente.

 

I sin tid når jeg bestilte en iPhone 4 så mener det stod 3 uker først, så ble tiden kuttet ned til 1 eller 2 uker. Skal dog sies at jeg ikke bestilte på slippdatoen i norge, men en uke eller slikt senere. Så kan godt hende at apple var tomme for telefonene på det lageret. Og om jeg husker riktig så sender de telefonene fra et lager i Nederland.

Lenke til kommentar

Mye er det i bruddgebyr rundt om ?

 

Spørs på abbo. HER er oversikten over bruddgebyrene hos Netcom.

 

 

Regnestykke for 4S hvis man kjøper med abbo for å så bryte det (vil være noe mer for iPhone 5 men lignende stykke)

 

 

Fastpris Medium:

 

Pris iPhone 4S 64GB: kr. 3.499

Én måned's abonnement: kr. 399

Leasing avgift: (11x200)= kr. 2.200

Bruddgebyr: kr. 1.000

Totalpris for ulåst iPhone 4S 64Gb: kr. 7.098

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha sett på alle abbo som finnes der ute hvis du skal kjøpe tlf med abbo.

 

Så er det helt klart at djuice web l kommer ut best, 1000ring/mms/sms og 3000 data. Det slår tele 2 akkurat, der får du 1500sms/ring/data. til samme totalpris.

 

Ellers er telenor svindyrt og det samme er netcom.

 

Stort pluss med djuice er at du får telenor dekning :)

Lenke til kommentar

og nei jobber ikke for djuice, bare fått sett hva prisene blir i butikk på alle forskjelle teleselskap.

 

fatter ikke hva telenor driver med med de prisene de kjører. hva du får der for totalpris 8000+ er jo latterlig. men men

 

Telenor har stor nok markedsandel til å slippe å bry seg om å presse prisene. Det har de Djuice til, noe som åpenbart fungerer ypperlig ettersom du syntes Djuice (aka. Telenor) sitt tilbud fremstår som bra.

Lenke til kommentar

og nei jobber ikke for djuice, bare fått sett hva prisene blir i butikk på alle forskjelle teleselskap.

 

fatter ikke hva telenor driver med med de prisene de kjører. hva du får der for totalpris 8000+ er jo latterlig. men men

 

Telenor har stor nok markedsandel til å slippe å bry seg om å presse prisene. Det har de Djuice til, noe som åpenbart fungerer ypperlig ettersom du syntes Djuice (aka. Telenor) sitt tilbud fremstår som bra.

og talkmore som også er telenoreid.

Lenke til kommentar

Hvis noen er nysgjerrige på bruddgebyr kunne jeg nok muligens sjekka for dere om det er snakk om Netcom eller Telenor-abonnement. Må i så fall ha telefonnummeret deres. Bruddgebyr synker jo i "pris" hver måned du betaler regningen, stort sett, ettersom du må betale det resterende beløpet av abonnementet som det skulle gått over ett år, pluss et gebyr for å bryte bindingen. Men sånt kan sjekkes via forhandlere.. eller om dere tar telefon til operatøren deres.

 

Forøvrig syntes jeg ikke Telenor er så veldig dyrt, egentlig.

 

Totalpris for ulåst iPhone 4S 64Gb: kr. 7.098

Netcom selger ikke ulåste iPhoner. Veldig usikker på om man får dem låst opp selv om man bryter bindinga. Ville vært litt forsiktig med akkurat det der, men skal ikke påstå noe.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Helt enig, Klatt3n. Er selv forhandler av Telenor blant andre. Telenor er kanksje bittelittegranne dyrere enn andre, men ikke så mye at det er noe tema. Det er slik i dag at om du ser på totalprisen er det som oftest billigst å kjøpe med binding uansett (om du regner med det beløpet du betaler ekstra per måned, eksempelvis +200 kr de tolv første månedene). Jeg ser derfor bruddgebyr som mindre surt i dag enn det det kanskje var før.

 

Må si jeg føler en viss skepsis. Kanskje jeg er nervøs, jeg vet ikke. Har lenge hatt lyst til å kjøpe iPhone 5, men skal innrømme den negative omtalen som vandrer har knekt gleden min litt. Er fortsatt nesten hundre prosent sikker på at det blir kjøp, men noe sier meg også at jeg bør vente. Det var i utgangspunktet kjempepositivt for meg at de har gått fra den hele glassoverflaten på baksiden, men er redd for at det skal alt for lite til før riper og hakk dukker opp. Det er mulig det hele er blåst opp litt, og for all del: når man selger så mange telefoner så tidlig, vil man høre om problemer som dukker opp,

Det er bare det at jeg har gått fra å være :dribble: til :) .

Lenke til kommentar

Djuice Large Web gav da veldig god mengde med innhold for pengene... Bare synd jeg nå har reservert fra Telenor, men selv Komplett Large forhandler abonnement frister ikke stort sammenlignet med valutaen fra Djuice abonnementet.

 

TalkMore osv vurderer jeg aldri, for det første må jeg da kjøpe telefonen åpen noe som alltid er kronglete i starten med tanke på å få telefonen tidlig og for det andre så er stort sett OneCall, TalkMore og de andre nedprioritert i nettet iforhold til de de leier nett ifra, ergo vil en som meg som er avhengig av stabil og god 3G båndbredde til live fotball osv på bussen fort oppleve disse som mer problematisk om det skulle være stor belastning på de forskjellige 3G-senderne rundt om kring da Telenor og Djuice kunder vil prioriteres over TalkMore kunder, og Netcom kunder prioriteres over Chess og OneCall kunder osv..

Lenke til kommentar

Djuice Large Web gav da veldig god mengde med innhold for pengene... Bare synd jeg nå har reservert fra Telenor, men selv Komplett Large forhandler abonnement frister ikke stort sammenlignet med valutaen fra Djuice abonnementet.

 

TalkMore osv vurderer jeg aldri, for det første må jeg da kjøpe telefonen åpen noe som alltid er kronglete i starten med tanke på å få telefonen tidlig og for det andre så er stort sett OneCall, TalkMore og de andre nedprioritert i nettet iforhold til de de leier nett ifra, ergo vil en som meg som er avhengig av stabil og god 3G båndbredde til live fotball osv på bussen fort oppleve disse som mer problematisk om det skulle være stor belastning på de forskjellige 3G-senderne rundt om kring da Telenor og Djuice kunder vil prioriteres over TalkMore kunder, og Netcom kunder prioriteres over Chess og OneCall kunder osv..

Hvorfor skulle telenor nerfe deres eget selskaps kunder? Har selv hatt talkmore ved 2 anledninger og får gode 3g hastigher på småplassen jeg bor på. 6-7mbit ned og 3 opp er vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...