Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kun hatt Nokia i alle år. Nå nylig mistet jeg min Nokia 808. Jeg var aldri fornøyd med den. Føler den bruker en programvare som er utdatert, og med dette "tapet", er kunderelasjonen min til Nokia over. For første gang skifter jeg merke, og skal skaffe meg iPhone 5. Gleder meg til å prøve noe nytt nå! :)

Endret av Botten88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

http://www.engadget.com/2012/09/25/apple-lightning-cable-inspection-finds-an-extra-smart-connector/#disqus_thread

 

Apple made much ado of the Lightning connector it launched side-by-side with the iPhone 5, but what we've known about it has been limited outside of the presence of an authentication chip. Double Helix Cables' Peter Bradstock has delved deeper and tells AppleInsider that there's some clever wiring that clinches the reversible design. While Lightning's power supply is truly symmetrical among the contact pins, the data isn't -- which suggests a chip inside is redirecting data to keep the plug working as intended.

 

Vel, det er jo definitivt en ting jeg ikke har sansen for, man kan altså i utgangspunktet glemme å ved behov kjøpe billig kabel

Lenke til kommentar

Over til noen juicy og saftige detaljer rundt Apples A6 i iPhone5 :)

http://www.imore.com...essor-tear-down

 

Må si at jeg vekk leser in-depth detaljer om vesentlig forbedringer over alt i iP5 som gjør det stadig vanskeligere å ikke oppgradere fra iP4. Det kan godt hende dette "slaget" er tapt i god tid før jul :hmm:.

 

Dette med at aluminium får riper er i grunn kun en "no shit sherlock" selv om man alltid håper at Apple skal få til det umulige. Som sagt var dette en svakhet også med de dyre luksuskabinettene fra Lian-Li hvor det holdt med en fingernegl. Dette er ikke uvanlig for alu og jeg synes etterhvert at Apple har gjort en god jobb her og tydeligvis lagt en del arbeid i overflaten som tåler riping mange ganger og kan børstes vekk. Glass knuser (selv armert), alumiunium riper/bulker og plast sprekker/smelter/dunster, så spørs det hva slags ulempe man foretrekker og for meg er det ingen tvil.

 

Jeg vil ha en telefon som tåler knall og fall best mulig (mistet min iP4 utallige ganger på asfalt, flisgulv, betonggulv, jerntrapper, fjell, grus etc) og der virker iP5 å være den beste så langt. Senest i går mistet jeg min iP4 på et flis/skifergulv i et butikklokale når jeg skulle ta opp et betalingskort hvorpå den spratt bortover gulvet og var like fin etterpå. Å ha en dyr telefon jeg er livredd for å miste i bakken blir bare kjas.

 

Etter å ha brukt iP4 til alle aktiviteter i all slags vær i over 2 år og brydd med stadig mindre om det vises at den er godt brukt så blir dette en non-issue for meg også om jeg går for iP5. De som er opptatt av høyest mulig bruktpris får heller lime på plastikk her og der som jeg personlig aldri har gjort. Den eneste beskyttelsen jeg har brukt er for å beskytte følsom elektronikk i utsatte situasjoner for fukt, regn, gjørme, sand og sjøsprøyt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er på et stramt budsjett for å si det mildt, og hadde håpet at Apple.no ikke tar mer enn 4990,- kr for telefonen. Hva antas å være prisen på Apple Store?

Er jo ikke helt Apple å øke prisen på produktene sånn uten videre, har vel vært noen unntak med MacBookene, men iPhonen har jo hatt den samme prisen hele veien. Skjønner ikke hvorfor iPhone 5 skal koste mer enn 5000,- i Norge.

 

Blir prisen over 5600,- så kommer jeg vurdere å se hva det koster meg hos Netcom med bruddgebyr og alt det der, så slipper jeg muligens å vente flere uker også. Faen, noen ganger irriterer det meg grenseløst at jeg fortsatt bor i mollbolandet Norge.

Lenke til kommentar

Og mens man snakker om abbonement så fant jeg denne i e-posten i dag :)

Vi oppgraderer ditt ChessOn Time abonnement til Chess SjakkMatt

 

Nå får du enda mer moro med Chess SjakkMatt.

 

Vi i Chess gjør alt for at du som kunde skal være fornøyd og alltid ha det beste abonnementet.

Derfor oppgraderer vi ditt ChessOn Time abonnement (500MIN/500SMS/500MMS/500MB)

til Chess SjakkMatt som har hele 600MIN/600SMS/600MMS/1000MB inkludert i prisen

til kun 199,- pr. mnd.

 

Nå får du altså mer innhold til samme lave pris som ditt opprinnelige

ChessOn Time abonnement til 199,- pr. mnd.

 

Oppgraderingen skjer automatisk 1. oktober, men du kan allerede nå oppgradere kostnadsfritt

til Chess SjakkMatt og nyte de økte pottene på MinSide her.

 

(ChessOn Time blir til Chess SjakkMatt 01.10.12)

 

Mvh

oss i Chess

Det kan man like :thumbup:. Da blir det en tur innom "min side".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Å spekulere i høyere priser før vi ser prisene fra Apple Store blir meningsløst. Og er man veldig misfornøyd med velferdslandet Norge er Gardermoen aldri langt unna :). "Molbolandet" er vel forøvrig Danmark? :hmm:

 

Jeg tror prisen blir den samme, er andre her inne som mener at prisen blir høyere. Å spekulere må da være lov. Gardermoen er et stykke unna, men Værnes ser jeg fra vinduet. Forsvinner herfra igjen om noen måneder. :)

Lenke til kommentar

Hmm, regnet litt på mine totalpriser iløpet av et år om jeg kjøper iPhone 5 64GB åpen, bundet osv, en til meg og en til kjæresten.. Kom vell sånn ca frem til dette:

 

Telenor Kompett Large til oss begge med binding blir totalt 15'765 kr.

Åpen med Djucie All in 1 M Web til henne og Djuice All in 1 L Web til meg blir totalt 19'356 kr.

Netcom Fastpris M+ til henne og Fastpris L+ til meg med binding blir totalt 14'676 kr.

 

 

Djuice gir vell mest inkludert, men kommer ut vesentlig dyrere.. Komplett Large gir totalt sett minst og er dyrere enn Netcom men jeg er skeptisk til 3G dekningen og stabiliteten på denne inn og ut fra Oslo / Nittedal....

Lenke til kommentar

Djuice gir vell mest inkludert, men kommer ut vesentlig dyrere.. Komplett Large gir totalt sett minst og er dyrere enn Netcom men jeg er skeptisk til 3G dekningen og stabiliteten på denne inn og ut fra Oslo / Nittedal....

 

Er ikke dekningen til de ulike operatørene ganske uvesentlig i dag? Såvidt jeg vet er både Telenor og Netom lovpålagt å la andre teleselskaper bruke deres nett. Jeg er f.eks Onecall-kunde, men bytter støtt og stadig mellom Netcom og Telenor, alt etter hvor jeg befinner meg. Dette ordner jeg på telefonen.

 

Dette burde da også gjelde for Netcom-kunder som vil bruke Telenors nett, og omvendt.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...