Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min sorte iPhone 5 siden i går.Jeg fikk et helt strøkent eksemplar og opplever byggekvalitet og motstandsdyktighet for riper rimelig bra.Putter du nøkler,småpeng og annet drit i samme lomme,får nok den sorte rammen kjørt seg litt.Jeg kommer uansett til og ha kun iPhonen i den ene lomma og drit og rask et annet sted.Montere beskyttelses film forran og bak,og være normalt forsiktig,da har man en iphone5 som ser bra ut lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Djuice virker greit men 1000/1000/1000/3000 virker veldig i overkant av hva jeg vil bruke av ren datatrafikk. Jeg klarer nesten aldri makse de 500 (på alt) jeg har i dag, det har vel skjedd 1 gang når jeg var bortreist 1 uke og leste nyheter, spilte ikke-cachet musikk fra spotify etc. en del hver dag.

 

Det jeg oftere makser er sms og mms siden jeg sender mye bilder fra tur og en god del sms med pratsomme folk. Er heller ikke hyper på å sitte lenge i en mobil så det er sjelden jeg makser prat selv om det har skjedd. Jeg syncer heller så og si aldri innhold over mobilnettet.

 

Derfor hadde et 1000/1000/1000/1000 vært mer interessant for min del. God 3G dekning her ute på landet (4 mil fra Oslo) har jeg ikke uansett hverken fra Telenor eller Netcom. (Chess)

 

Riktignok virker prisen til Djuice veldig god og da hadde jeg endelig fått mobilbank kodeapp som irriterende nok fås kun hos Telenor (håpløst).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eneste negative jeg kan tenke meg til når det gjelder One Call er at du bare får simkort o.l gjennom posten, noe som kan være litt problematisk. Ellers er jeg helt enig, One Call er topp. Ville dog ikke kjøpt telefon derifra, men det er meg. Liker å holde meg til fysiske butikker så det går kjapt å reklamere på feil osv.

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg kan tenke meg til når det gjelder One Call er at du bare får simkort o.l gjennom posten, noe som kan være litt problematisk.

 

Hvordan er det problematisk? Sist jeg hadde Netcom så fikk jeg også SIM-kort i posten, ser ikke helt problemet. Bruker å holde meg unna butikker, er så ekstremt mye rart man møter på der. (No offense til de her på forumet som jobber i slike butikker..)

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg kan tenke meg til når det gjelder One Call er at du bare får simkort o.l gjennom posten, noe som kan være litt problematisk. Ellers er jeg helt enig, One Call er topp. Ville dog ikke kjøpt telefon derifra, men det er meg. Liker å holde meg til fysiske butikker så det går kjapt å reklamere på feil osv.

Kjøper ikke telefon derifra, men skal huske på det til noen andre!

Har ikke hatt problem med SIM-kort i posten før, så det burde vel ikke skje nå heller ;)

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg kan tenke meg til når det gjelder One Call er at du bare får simkort o.l gjennom posten, noe som kan være litt problematisk.

 

Hvordan er det problematisk? Sist jeg hadde Netcom så fikk jeg også SIM-kort i posten, ser ikke helt problemet. Bruker å holde meg unna butikker, er så ekstremt mye rart man møter på der. (No offense til de her på forumet som jobber i slike butikker..)

I seg selv er det jo egentlig ikke problematisk, men som ansatt i en teleforretning opplever vi en rekke ulemper med det. Har titt og ofte One Call, Chess eller Talkmore-kunder innom butikken som enten har fått defekte simkort tilsendt i posten (det hender relativt ofte faktisk), simkortet har bare sluttet å fungere (hender, operatørene anbefaler å skifte hvert femte år), eller at kundene selv har vært uforsiktige og skadet simkortet sitt. Da er det kjipt å vente i 3-4 dager på at posten skal komme frem, og frem til det være uten telefon. Veldig greit å kunne gå i en butikk og få nytt i løpet av tre minutter.

 

Ang. det å kjøpe telefonen via nettbutikker, så har jeg #1 skrekkscenario: Hadde ei dame inne som og viste meg en Sony Xperia S som rett og slett var 100% DOA. Tok ikke imot lading, gikk ikke an å slå på. Hun lurte veldig på om vi kunne fikse det for henne, men det var jo ikke noe å gjøre. Hun hadde kjøpt den via Tele 2 og enden på visa ble at hun måtte sende den i retur med returskjema til Tele 2 og deretter vente på å få tilsendt ny telefon. Hadde noe sånt skjedd der jeg jobber hadde vi, så sant telefonen var på lager, gitt henne ny telefon på flekken. Sånne saker er grunnen til at jeg alltid handler i butikk.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Var i Apple Store i byen jeg studerer i i dag. Fifan, den er merkbart lettere enn 4S. Er akkurat som når man kjøpte en telefon for mange år siden og batteriet ikke var satt inn.

 

Begge fargene ser meget bra ut. Den svarte er veldig diskré og 'classy'. Den hvite 'skriker Apple' -- hvitt og aluminiumen på bakplata er så og si akkurat samme farge som den i MacBook's.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...