Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=C-m8-isv-g8

 

God test av kamera iphone 5 vs 4s

 

Av det jeg så.

Minimal forskjell på bak kamera ute i godt lys.

Litt forskjell i low light/medium i favør iphone 5

Stor forskjell på front kamera som tar opp i 720p. Det er jo forventet, men bra for facetime.

Bedre bildestabilisator i iphone 5

Bedre lyskontroll når man skifter fokus

Litt klarere farger/bedre farger

 

Noen som vet om noen stilbilde sammenligninger?

Fant en her, men er ikke sammenligning med andre tlf

http://www.youtube.com/watch?v=a9tZd_zje5s

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Av det jeg har sett, så er iPhone 5 ekstremt mye bedre enn 4S i situasjoner med mindre lys, det er viktigere for meg enn en minimal endring i de allerede gode bildene/videoene i dagslys.

Enig, syntes bare bildene jeg postet i den 2 videon der stilbildene at iphone 5 kom veldig dårlig ut i low light. Weird.

 

Skal slutte å spamme videor nå etter denne.

 

Dette er jo et ekstremt tilfelle. Men allikevel. vær forsiktig med nøkler i lomma på den tlf. Greit den beskytter mot fall bedre. Men jeg bare vet sånn powdercoat som regel er noe dritt. Det bare preller rett av. Grøss.

http://www.youtube.com/watch?v=OSFKVq36Hgc

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis er det et parti med feil på lakken.

Hvis det er gjort riktig skal det sitte rimelig godt. Har sett vanlig spraylakk sitte som pokker på vanlig aluminium, men desverre husker jeg ikke hva lakken het. Det var bare vanlig billiglakk, men jeg skulle gjerne hatt noen bokser til eget bruk. . . ja ja jeg får håpe det demrer for meg en dag :)

Lenke til kommentar

ja google maps er bedre foreløpig, men så var heller ikke google maps laget på ett år heller. Det har utviklet seg over meget lang tid. Er det ikke flott at google maps nå endelig får en konkurrent? Ikke bra med monopol vet du.

 

Spørsmålet er vel heller på hvorfor Apple valgte å skifte ut Google Maps til noe mye dårligere?

 

Kunne ikke bare Apple ha kontaktet Google og fått fiksett en ny lisens helt til Apples Maps program er god nok?

Det kunne de helt sikkert. Nå regner jeg med at Google kommer med en ny app om ikke alt for lenge. Så får du heller glede deg over at Googles monopol(99% eller noe slikt) på kart på mobiler er brutt.

Du er klar over at det finnes mange karttjenester man kan få kjøpt på app store?

Lenke til kommentar

Usj, dette liker jeg ikke... Ser dog at flere av dere nevner at dere går for den hvite istedenfor den sorte, er det noe forskjell på de? (utenom fargen ofc) Vil ripene bare syns mindre pga den er hvit eller er den sorte aluminiumen dekket med noe, mens den hvite ikke er?

 

Her er det vell snakk om at selve coatingen får riper, altså det er riper i det sorte laget oppå den grå / sølv aluminimumen som er under. Ergo er den sorte langt mer sensitiv ovenfor slik type slitasje enn hva den hvite er da den ikke har noe coating i det hele tatt. Selvsagt kan du få riper i aluminiumen på den også, men ta en titt på din iPhone 4 eller 4S og se hvor mange riper du eventuelt har fått på rammen rundt telefonen, jeg vil tippe at det ikke er så alt for mange, mens denne sorte coatingen ser altså ut til å få merkbar slitasje på skremmende kort tid og enkelte rapporterer jo at telefonen dems faktisk kommer med små slitasje skader rett ut av boksen noe som er helt elendig om du spør meg.

 

 

Det blir litt two step forward, one step back feeling over det hele. Telefonen tåler så definitivt mye mer juling, noe som enhver droptest har bekreftet men for personer som meg som helst vil bruke telefonen uten beskyttelse så er jo dette ganske så katastrofalt da telefonen kommer til å se ut som en slagmark innen alt, alt for kort tid. Min iPhone 4 som jeg nå har hatt i 2år, uten beskyttelse ser jo nesten så god som ny ut (nesten) og jeg tror ikke jeg kunne sagt det samme om en iPhone 5 i sort om coatingen faktisk skal være så dårlig som det her.

 

 

Jeg trodde det var snakk om eloksert aluminium, det skal da holde ut mye bedre enn det her? Her virker det som de rett og slett bare har sprayet et tynt lag med sortpulver uten på aluminiumen som ikke tåler mostand i det hele tatt.. Forventer langt mer fra Apple som normalt er veldig gjennomførte når det kommer til finish på enhetene sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Steve Jobs hadde nok ikke godkjent den coatingen. "No... this is shit... scratches way too easy."

 

Ganske overraskende at finishen er såpass dårlig etter å ha hørt Jony Ive snakke om iPhone 5 sin manufacturing process, og hvor møysommelig den er utført.

 

Etter 6 mnd kan man jo pusse vekk alt sammen, så får man en unik black/aluminum iPhone 5 :)

Lenke til kommentar
Steve Jobs hadde nok ikke godkjent den coatingen. "No... this is shit... scratches way too easy."

 

Er nå ikke så sikker på det. Husker med skrekk og gru hvor elendig holdbarhet det var på 1. gen iPod Nano, den myke, blanke plastikken på den ble jo full av riper bare man tok på den, og enheten hadde en stygg tendens til å knekke hvis man hadde den i lommen når man satte seg.

 

Og plastikkutgavene av MacBook ble jo ofte fulle av sprekker pga en elendig (lite gjennomtenkt) konstruksjon, samme greia som med plastbaksiden på iPhone 3G (og 3GS?).

Lenke til kommentar

Da blir det nok beskyttelse på min iPhone 5 likevel da.. Problemet er jo bare at ElementCase ikke er klare med beskyttelse før en god stund etter jeg nok har fått meg en iPhone 5 og hvor ille kan den ende opp med å se ut før jeg i det hele tatt mottar et case?

 

Skal jeg kaste bort penger på plastikk beskyttelse både foran og bak inntil ElementCase er klare med en løsning jeg har lyst på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...