Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe den i diverse nettbutikker fra 28. september. Apple, Komplett, Netshop, CDON, netonnet etc pleier å selge telefonene ulåst. Ingen fysiske butikker gjør dette.

 

Erfaringsmessig lønner det seg å kjøpe fra http://store.apple.com/no . Ofte billigst, samt kurant at man kan levere inn på service på f.eks Eplehuset.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av min gamle SE Experia x10 mini pro og vurderer å handle iPhone. Bør jeg gå for 4s eller vente på 5? Er det stor forskjell på dem i kvalitet i forhold til pris?

 

Ville definitivt kjøpt iPhone 5, er ikke sånn ekstremt stor prisforskjell (sannsynligvis). Samtidig får du det nyeste, beste og mest oppdaterte. For meg ville det hvertfall ikke vært stor tvil.

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av min gamle SE Experia x10 mini pro og vurderer å handle iPhone. Bør jeg gå for 4s eller vente på 5? Er det stor forskjell på dem i kvalitet i forhold til pris?

 

Ville definitivt kjøpt iPhone 5, er ikke sånn ekstremt stor prisforskjell (sannsynligvis). Samtidig får du det nyeste, beste og mest oppdaterte. For meg ville det hvertfall ikke vært stor tvil.

Takker for svar. Da tror jeg jeg går for den.

Lenke til kommentar

, og jaggu er det en ripe på baksiden rett ut av boksen... Dette er jo helt latterlig dårlig av Apple at telefoner kommer med riper rett ut av boksen....

Jepp, har også lest at folk har små riper, spesielt rundt kantene eller bak på den nye alu biten, 95% av tilfellene har også vært angående den svarte modellen.

 

Noen skrev at dette var 2 skritt frem 1 tilbake. Personlig syntes jeg dette er 1 skritt frem 2 tilbake. Fordi jeg dropper nesten aldri tlf, og derfor var aldri glass baksiden et problem. Men at denne kan få riper veldig lett, ødelegger mye mer til mitt bruk.

 

Har heller ikke vært fan av store caser. Er vel nødt å gå for den hvite nå. sigh

 

Mange flere gode bilder her

http://dl.dropbox.com/u/30301945/iPhone5.png

http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=361017&d=1348320758

http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=360856&d=1348294415

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kan aldri tenke meg at dette er noe Apple har vært klar over og godkjent, enten er det en skikkelig screwup av Foxconn (og / eller det andre selskapet som visstnok også pusher ut iPhone 5?) eller så har Apple bare gjort en utrolig skuffende jobb med kvalitetskontrollen på den sorte modellen.

 

De fleste bildene som ble lekket av den sorte modellen var jo med ufarget bakside, kanskje ingen av prototypene noengang ble farget og at de derfor aldri ble klar over dette problemet? Det er jo på ingen måte noen unnskyldning men jeg håper da for Apple sin skyld at de kommer med en offentlig uttalelse vedrørende problemet og at det blir gjort noe med det, for dette virker alt for dårlig av et selskap som Apple.

 

 

Det som fikk meg over på Apple produkter i utgangspunktet var deres gode øye for de små detaljene, for en liten perfeksjonist som meg selv så har jeg alltid hatt sansen for Apple sin maskinvare for de stort sett alltid gjør de 100% gjennomført ned til hver minste lille søm. Dette er jo raka motsetning av hva hvertfall jeg har kommet til å forvente av Apple de siste årene, og hvis dette er tiltenkt fra Apple sin side så blir jeg utrolig skuffa. At aluminium får riper er jeg fullstendig klar over, diverse MacBook Pro har jo ikke akkurat vært ripe frie oppigjennom, men dette problemet med den sorte modellen er langt utenfor hva jeg ser på som akseptabelt.

 

 

Så får vi jo se da, om det er snakk om produksjonsfeil, dårlig kvalitetssikring eller hva det er.. Håper og forventer uansett at vi får høre noe fra Apple og at dette hvertfall aldri var tiltenkt fra Apple sin side. Toppen av kransekaka er jo antallet enheter som kommer med riper rett ut av boksen, det er jo langt fra akseptabelt og horribelt dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...