Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Hm. Merker jeg blir litt småforbanna, #scuffgate på twitter får veldig mange treff. Flere også som er hvite, som er bulkete rett ut av boksen.

 

Dette er så forbanna sloppy. Og at ikke Apple har vært ute og kommentert dette, er jo litt teit.

 

https://pbs.twimg.co...EY0rc.jpg:large

 

Bilde av den hvite

 

Var visst en journalist som skulle innom en Apple butikk for å bytte den, men han vinket bort av apple ansatte.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PC Mag noted that last year's iPhone 4S running iOS 6 on its dual core, 800MHz A5, "is about on par with leading Android 4.0 phones like the Samsung Galaxy S III and the Motorola Droid RAZR M, both of which are using 1.5GHz Qualcomm Snapdragon S4 processors," adding that "obviously, the difference is that Safari is a faster browser than the Android browser."

The new iPhone 5 "takes things to the next level," the site wrote, stating that "its Browsermark score is 80 percent higher, and it shows much quicker Sunspider times."

http://appleinsider.com/articles/12/09/21/apples_iphone_5_is_fastest_smartphone_in_the_land

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

, og jaggu er det en ripe på baksiden rett ut av boksen... Dette er jo helt latterlig dårlig av Apple at telefoner kommer med riper rett ut av boksen....

Jepp, har også lest at folk har små riper, spesielt rundt kantene eller bak på den nye alu biten, 95% av tilfellene har også vært angående den svarte modellen.

 

Noen skrev at dette var 2 skritt frem 1 tilbake. Personlig syntes jeg dette er 1 skritt frem 2 tilbake. Fordi jeg dropper nesten aldri tlf, og derfor var aldri glass baksiden et problem. Men at denne kan få riper veldig lett, ødelegger mye mer til mitt bruk.

 

Har heller ikke vært fan av store caser. Er vel nødt å gå for den hvite nå. sigh

 

Mange flere gode bilder her

http://dl.dropbox.co...945/iPhone5.png

http://forums.macrum...17&d=1348320758

http://forums.macrum...56&d=1348294415

 

Det er vel svært store sjanser for at man kan få riper eller skraper på bakdekselet til den nye iPhonene, med mindre man behandler den ytterst varsomt. På s. 26 i denne tråden har "henrikrox" lagt ved en video der den svarte iPhonen testes. Den blir ikke pen etter noe røff behandling med nøkler, men det var vel heller ikke å forvente. Løsningen er case, selv om telefonen er jo stiligere uten. Man får til gjengjeld minde glede av det stilige utseendet. En case tar noe plass, men den beskytter, og vil i de fleste tilfeller gjøre telefonen mindre glatt å holde i. Dersom man tenker å selge telefonen, vil man også være glad man brukte case. Personlig vil jeg definitivt skaffe meg en eller annen form for case til iPhone.

 

Når det gjelder svart, kontra hvit, vil fingeravtrykk og ikke minst riper vise veldig godt på den svarte. Dersom man bruker displaybeskyttelsesfolie - som f. eks Copter - på den hvite, kan denne bli misfarget etter noen måneders bruk, da spesielt rundt hjem-knappen. Fingerfett eller f. eks solkrem gjør at folien gulner. Det vil jo vise, men da har man jo muligheter til å erstatte folien med en ny. Misfargingen vil ikke vise på en svart telefon.

 

EDIT:

 

"henrikrox" har lagt ved en video i sitt innlegg på s. 26 i tråden. Den fortelller vel det meste.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Har da aldri hørt at det har vært noe utpreget problem med riper og skader på iPhone 4 og / eller 4S, mens med iPhone 5 så kommer jo selv den hvite med skader på rammen rundt og denne rammen er vell stort sett identisk med den som er på iPhone 4 / 4S som det ikke var noe problemer med?

 

Aluminium riper naturligvis, men skader rett ut av boksen er uakseptabelt og for meg virker det som den sorte riper noe vannvittig lett når den kommer med enkelte riper fra fabrikken... Har som sagt bestilt ZAGG HD Full Body som jeg håper vil løse problemet for mitt vedkommende som ønsker å bruke telefonen "naken", spørs dog om jeg må ha en eller annen "bumper" løsning rundt kanten om den riper like lett og da er det jo synd at Apple ikke leverer bumper case til iPhone 5.

Lenke til kommentar

Rammen rundt iPhone 4/4S er av rustfritt stål da aluminium visstnok ikke egner seg som antenne.

Vil det i såfall si at øvre og nedre del ikke er aluminium på iPhone 5?

 

Rart hvis de virkelig har valgt en aluminiumslegering som er så bløt som disse klippene viser, det ville vanskeliggjort bearbeidingen vil jeg tro. Bakdekselet er rimelig tynt og vanskelig å spenne opp i maskinene.

Lenke til kommentar

Har da aldri hørt at det har vært noe utpreget problem med riper og skader på iPhone 4 og / eller 4S, mens med iPhone 5 så kommer jo selv den hvite med skader på rammen rundt og denne rammen er vell stort sett identisk med den som er på iPhone 4 / 4S som det ikke var noe problemer med?

 

Aluminium riper naturligvis, men skader rett ut av boksen er uakseptabelt og for meg virker det som den sorte riper noe vannvittig lett når den kommer med enkelte riper fra fabrikken... Har som sagt bestilt ZAGG HD Full Body som jeg håper vil løse problemet for mitt vedkommende som ønsker å bruke telefonen "naken", spørs dog om jeg må ha en eller annen "bumper" løsning rundt kanten om den riper like lett og da er det jo synd at Apple ikke leverer bumper case til iPhone 5.

 

Skader rett ut av boksen er helt uakseptabelt, ja.

 

Det første jeg tenkte da det ble kjent at iPhone 5 fikk bakdeksel i aluminium, var nettopp at det ikke skulle så mye til før den fikk riper. OK, glass er knuselig, men ikke så lett å ripe opp, og ripene vil jo synes mindre i glass enn i aluminium. Viser til videoen jeg nevnte i mitt forrige innlegg, der iPhone 5 og 4 ble utsatt for nøkkelknippe.

Lenke til kommentar

Siste spammet mitt om scuffgate, men litt interessant hvis det stemmer.

 

Denne videon var postet før iphone 5 ble annonsert, men bildene var jo ekte. Mer interessant hva han fyren sier som jobber på foxconn

Da venter jeg til oktober/november og lagrene er tomme her til lands. :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når jeg var yngre var riper noe av et verste som finnes.

Nå kunne jeg ikke bry meg mindre om dem. Må da være ubehagelig å være konstant bekymret over ting du eier at riper/bulker kan oppstå? (tenker på det kosmetiske, ikke funksjonsskader)

Arr er kult..?

 

Sikkert ikke like kult for modeller?

 

Men neida, du får ikke like mye for telefonen om den er full av riper når du prøver å selge den. Derfor bruker jeg case + screen protector

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Når jeg var yngre var riper noe av et verste som finnes.

Nå kunne jeg ikke bry meg mindre om dem. Må da være ubehagelig å være konstant bekymret over ting du eier at riper/bulker kan oppstå? (tenker på det kosmetiske, ikke funksjonsskader)

Arr er kult..?

 

Sikkert ikke like kult for modeller?

 

Men neida, du får ikke like mye for telefonen om den er full av riper når du prøver å selge den. Derfor bruker jeg case + screen protector

 

 

Samme her!

Lenke til kommentar

Det er nok fordi det er flere lag som tar tid å slite bort :). Men slik vil det alltid være så lenge man ikke har gjennomfarget plastic-fantastic eller "ripesikre" glassaktige flater. Dette var noe Lian-Li fikk mye pes for med sine sorte alu kabinetter i såkalt luksusklasse. Det kan også være at bakplaten har et lag beskyttende klarlakk ytterst slik som biler, Den demostrerte effekten kan nesten minne om det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det kun jeg som tenker at dette "fenomenet" i stor grad er fabrikert eller overdimensjonert av andre aktører i mobilverdenen?

Jeg mener - Ta for eksempel Samsung, som går for å være Apples argeste konkurrent på mobilfronten. Hvor mye vil ikke denne "kampanjen" være verdt for dem??

Det er jo enkelt å fabrikere et knippe videoer hvor telefonen er skadet allerede FØR den kommer ut av esken. Det at noe selskap ville gjøre en sånn glipp virker for med helt uforståelig. "Skandalen" har jo en enorm markedsverdi for andre merker!

 

Mulig jeg virker som en ekstrem Apple-fanboy, men det er jeg altså ikke.. :) For meg er iPhone det beste valget, men jeg har full forståelse for andres valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faen altså. Nå ble jeg jævla usikker.

 

Skal jeg kjøpe den på fredag? Eller vente? Tenkte å kjøpe på fredag for å liksom være en av de som er først ute å få den i hendene, å vente til oktober blir liksom litt.. seint, hvis noen tenker det samme.

 

Kan det være Apple vil si noe om dette seinere og fikse en slags returordning for de som har fått en dårlig "batch", eller vært uheldig, at de vil få reparert eller ny telefon?

 

 

Over til et annet spørsmål. Hvis jeg kjøper hos Eplehuset, vil abonnementene fra Telenor og Netcom (noen skrev tidligere at de vil selges der), være de samme i butikken der som f.eks Telenor har på nettsiden dems?

 

OG, hvor lang leveringstid er det på Apple Store Norge (nettsiden)? Er det sånn at jeg må vente flere uker på å få telefonen? :/

Noen skrev 1-2 uker. Wtf? Sendes de fra USA eller?

 

OG, tror dere det lønner seg å kjøpe med abonnement og så bryte det, framfor å kjøpe ulåst fra Apple Store Norge?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...