Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte jeg blåskjerm, driveroppdatering, driveroptimalisering, grafikksettings,............

Har opplevd at spill kræsjer ihvertfall ti ganger så ofte på PS4 og Xbox One enn jeg gjør på PC. Husker fremdeles hvor sint jeg var når jeg ikke fant noe save point i Lord's of the Fallen på to timer. Så havnet jeg i en boss fight jeg slet skikkelig med, og etter en fuckings time hvor jeg kontinuerlig sloss mot han, kræsja spillet. Startet det aldri igjen.

Lenke til kommentar

Hørte jeg blåskjerm, driveroppdatering, driveroptimalisering, grafikksettings,............

 

Driveroppdateringer skjer automatisk i 2017, til og med når PCen er "av", så lenge kontakten står i strømforsyningen. Løfter ikke en finger der. Det samme gjelder operativsystemet. Endre grafikkdetaljer og oppløsning tar fem sekunder. Det er omtrent like slitsomt som å velge mellom "performance og quality mode" på Xbox One X. Men selvfølgelig, er man lat kan man stille inn programmer som Geforce Experience til anbefalte innstillinger i samtlige spill. Har ikke sett en bluescreen siden 90-tallet. Dessuten har jeg opplevd utallige ganger at spill krasjer på min Xbox One.

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller ganske sjeldent, og da oftest på PS4, fordi det rett og slett virker. Jeg har spill i Steam-biblioteket mitt som krasjer så ofte at det ikke lar seg spille (Bioshock 2 Remastered), spill jeg må forvente krasjer slik at jeg hele tiden lagrer spillet (Fallout 3), og spill som ikke engang starter opp (Trine). Klart jeg har opplevd at spill krasjer også på PS4, men har hatt langt ifra like mye problemer her.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Det er faktisk som oftest xboxen som har mest slitt med å starte spill det siste året i forhold til PC'en.

 

The game used too long time to start får man jo opp titt og ofte, men sjeldenere på Xen heldigvis.

 

Har sikkert sammenheng med at man slår på xboxen og skal spille med en gang, mens pcen står på hele dagen og får kost seg med updates og slikt hele tiden.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøp fysisk til konsoll sa de... sett i spillet og spill sa de.... *sette i forza 7* installasjon: ~35GB å installere fra disc. ~65GB å installere fra nettverk..... *går å legger seg*

Du kan begynne å spille lenge før det er ferdig installert da. Men veldig begrenset med biler/baner.

Ja. Merket etter en stund at jeg fikk at det var klart til spilling. Men var en enorm mengde data i det spillet.

Lenke til kommentar

Er det fortsatt slik at Xbox One laster ned hele spillet selv om man "installerer" fra disk?

EDIT: Leste ikke CaspeR sitt innlegg godt nok, tydeligvis ikke.

 

Installerer vel fra disk først, for så å laste ned 4K teksturer og slikt.

Men med dagens internett går det jo nesten raskere å få fra nettet enn fra disk.

Quantum break var vel noen og 30GB fra plata, med 77GB som måtte ned fra internettet.

 

Edit: 102GB ferdig installert. 178GB om man velger å laste ned alt innholdet (video mellom kapittel streames direkte istede om man går for 102GB installasjon)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Skal ikke lengre tilbake enn i høst når jeg skulle spille GeOW4 hvor jeg undret sånn på hvorfor det tok lang tid å installere. Viste seg at HELE spillet skulle lastes ned selv om disken stod i drevet... Leste at om man tok konsollen offline ville den installere fra disk og så oppdatere om nødvendig, helt merkelig system.

 

Men godt de har endret på det nå da, og nå har jeg oppdraget til 300/300 også så det er vel uansett ikke ett problem lenger skulle jeg finne på å en gang kjøpe ett spill på Xbox One igjen :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skal ikke lengre tilbake enn i høst når jeg skulle spille GeOW4 hvor jeg undret sånn på hvorfor det tok lang tid å installere. Viste seg at HELE spillet skulle lastes ned selv om disken stod i drevet... Leste at om man tok konsollen offline ville den installere fra disk og så oppdatere om nødvendig, helt merkelig system.

 

Men godt de har endret på det nå da, og nå har jeg oppdraget til 300/300 også så det er vel uansett ikke ett problem lenger skulle jeg finne på å en gang kjøpe ett spill på Xbox One igjen :p

 

Tror dette er endret i de nye Xbox-versjonene. Er flere eldre spill jeg har satt i som deler det opp og installerer mye fra disc og resten fra nettet.

Lenke til kommentar

Kjøp fysisk til konsoll sa de... sett i spillet og spill sa de.... *sette i forza 7* installasjon: ~35GB å installere fra disc. ~65GB å installere fra nettverk..... *går å legger seg*

Med fiber og 500 ned/opp har jeg nesten sluttet å kjøpe spill fysisk på xbox. Når det gjelder å installere fra plate er det av en eller annen merkelig grunn stor forskjell på xbox og ps4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...