Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da må det vel være et vifteproblem, eventuelt noe annet defekt som gjør at denne xboxen lager en liten dirrelyd uavhengig av om konsollen games på eller står idle.

Takk for svar :)

Og du er helt 100% sikker på at det ikke er coilwhine? når du beskriver det som lyden av et kjøleskap er det presist det som ofte blir brukt som en beskrivelse av coil whine. Coil whine kan ha mange frekvenser så at den ikke høres ut som den tidligere whinen du har hørt betyr ikke nødvendigvis at det ikke er det. Når du og sier at lyden ikke blir spesielt mye høyere når viften girer opp gjør at jeg kunne vært villig til å vedde ganske mye på at det er snakk om det.

 

 

Ikke at det betyr så fryktelig mye da coil whine uansett er noe du ikke får gjort noe med, et vifteproblem er slikt sett å foretrekke :)

Lenke til kommentar

Til spill så er det mye bedre å spille på en monitor. En sitter nærme så skjermen dekker et mye større synsfelt. En ser detaljer i spillet mye bedre. Spill flyter og ser bedre ut pga en spill monitor er laget for spill i kontrast til et TV. 

 

Har selv spilt på 100" lerret, 65" og 55". Pene bilder spesielt i HDR. Men ingenting slår hvordan en monitor suger deg inn i spillet. Og aller viktigst hvor mye bedre spillene ser ut og oppleves pga reaksjonstiden er vesentlig lavere.

 

Min mening anyways...og nå fornærmer jeg kanskje noen. Men konsoll har aldri vært plassen en spiller om fokus har vært så bra spill opplevelse som mulig. Da tenker jeg på det tekniske. Så at mange foretrekker et TV over alternativet er kanskje ikke så rart.

 

Sett bort ifra spillsjangere så føler jeg for min del at her snakkes om to forskjellige bruksområder.

Til hard konkurranse spilling vil nok en monitor være det beste valget grunnet lav inputlag, responstid og synsfelt som du sier. Spesielt også fordi det meste konkurranse baserte foregår på PC.

 

Men singleplayer spill som middle earth, witcher 3, bilspill(mario kart and so on) og spill som generelt ikke suger å spille på konsoll stikke(som FPS sjangeren for min del), så vil jeg myyyyyyyye heller sitte i god sofaen og spille på stor 4K TV. Nintendo for eksempel ville aldri jeg spilt på PC.

 

For min del har monitor og TV mao to helt forskjellige bruksområder, der begge gjør en utmerket jobb på sitt felt. Der også begge ikke når opp til den andre om de bytter rolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ok, da må det vel være et vifteproblem, eventuelt noe annet defekt som gjør at denne xboxen lager en liten dirrelyd uavhengig av om konsollen games på eller står idle.Takk for svar :)

Og du er helt 100% sikker på at det ikke er coilwhine? når du beskriver det som lyden av et kjøleskap er det presist det som ofte blir brukt som en beskrivelse av coil whine. Coil whine kan ha mange frekvenser så at den ikke høres ut som den tidligere whinen du har hørt betyr ikke nødvendigvis at det ikke er det. Når du og sier at lyden ikke blir spesielt mye høyere når viften girer opp gjør at jeg kunne vært villig til å vedde ganske mye på at det er snakk om det.Ikke at det betyr så fryktelig mye da coil whine uansett er noe du ikke får gjort noe med, et vifteproblem er slikt sett å foretrekke :)
Da lærte jeg noe nytt idag også :p

Trodde faktisk coilwhine var noe høyfrekvent, litt som en hundefløyte eller klassisk elektronisk hyling. Men hvis den kan variere i frekvens så kan det godt tenkes at du har rett. Går ut ifra at dette ikke er en vanlig greie på disse, da lyden er lett hørbar på både 1 og 2 meters avstand. Minner som sagt litt om dirrelyden fra et kjøleskap. Kanskje det faktisk er coilwhine da, bør den returneres da?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Forza Horizon er det beste som har skjedd bilspil siden Project Gotham Racing når det kommer til kjøremodell, og som en som elsket konseptet av Test Drive Unlimited men som aldri helt klarte å like kjøremodellen var Forza Horizon som en godsent for vertfall meg. Grunnen til jeg i det heletatt gikk til innkjøp av en Xbox One kan summerst opp i denne traileren.



I Horizon 2 og 3 har jeg nå flere timer i enn jeg er villig til å åpent innrømme, bare 2 helt fantastisk gode og perfekt gjennomførte spill for en som er genuint bil interessert som ikke nødvendigvis kun er ute etter å herje rundt en racing bane heletiden. Den mer arkade rettede kjøremodellen de har fått til i disse spillene er og det nærmeste en kommer perfeksjon, sist gang jeg hadde det så gøy med kjøremodellen i ett bilspill var i Project Gotham Racing spillene (RIP :().

Forza Motorsport serien har jeg denne genrasjonen enda ikke vært så begeistret for, det skal siest at jeg hoppet over 6eren etter en svært skuffende 5er men hoppet på 7eren i fjor, har enda til overs å bli skikkelig hektet.  Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

En helt ny vending i historien om min Xbox One X og reparasjonen:
Da jeg fikk konsollen tilbake rett før jul, og den viste seg å fungere optimalt, trodde jeg alt var som det skulle være. Det var frem til forrige uke da jeg plutselig fikk en e-post om oppdatering i reparasjonssaken min. Reparasjonen nærmet seg slutten og jeg ville få fortløpende varsel og UPS-sporingsnummer så fort den blir sendt av gårde igjen. Jeg tenkte at dette ikke kunne stemme og at oppdatering om reparasjonen bare hang veldig langt etter.

 

Nysgjerrig som jeg var startet jeg likevel opp Xbox-en for å sjekke serienummeret, og jaggu: Denne jeg fikk tilbake før jul er ikke min Xbox. Dette oppdaget jeg jo først nå da jeg fikk e-post om oppdatering i saken og allerede har installert spillene mine igjen. For min del er ikke dette en kjempestor krise siden konsollen fungerer plettfritt, men likevel... Dette er ikke den jeg kjøpte, som ble levert i esken jeg fremdeles har og er oppført i kjøpspapirene.

 

Hvordan kunne reparasjonsdepotet prestere å gjøre dette? Og vil dette kunne ordnes opp i nå når det står at min Xbox er sendt av gårde, uten at jeg har fått noen videre varsel?

Endret av MrMire
Lenke til kommentar

En helt ny vending i historien om min Xbox One X og reparasjonen:

Da jeg fikk konsollen tilbake rett før jul, og den viste seg å fungere optimalt, trodde jeg alt var som det skulle være. Det var frem til forrige uke da jeg plutselig fikk en e-post om oppdatering i reparasjonssaken min. Reparasjonen nærmet seg slutten og jeg ville få fortløpende varsel og UPS-sporingsnummer så fort den blir sendt av gårde igjen. Jeg tenkte at dette ikke kunne stemme og at oppdatering om reparasjonen bare hang veldig langt etter.

 

Nysgjerrig som jeg var startet jeg likevel opp Xbox-en for å sjekke serienummeret, og jaggu: Denne jeg fikk tilbake før jul er ikke min Xbox. Dette oppdaget jeg jo først nå da jeg fikk e-post om oppdatering i saken og allerede har installert spillene mine igjen. For min del er ikke dette en kjempestor krise siden konsollen fungerer plettfritt, men likevel... Dette er ikke den jeg kjøpte, som ble levert i esken jeg fremdeles har og er oppført i kjøpspapirene.

 

Hvordan kunne reparasjonsdepoet prestere å gjøre dette? Og vil dette kunne ordnes opp i nå når det står at min Xbox er sendt av gårde, uten at jeg har fått noen videre varsel?

Ser ut til at du ender som eier av 2 stk Xbox one X

Lenke til kommentar

Hei! Har en Xbox One X som jeg har et problem med.

Når jeg spiller spill i 4K så viser TVen min at det er i 4k/60p,

men nå ser jeg at når jeg spiller av Planet Earth 2 4K via Blu-ray appen så blir skjermen svart et lite øyeblikk og etter det viser Tven at innholdet er i 1080/24p.

Men hvis jeg trykker på høyre stick på kontrolleren viser Xbox at innholdet er k 2160p?? Merkelig.

 

Kort oppsummert, spill fungerer fint i 4K. TV sier Blu-ray er i 1080 og Xbox sier Blu-ray er i 4k.

 

Noen som har noen løsning på dette?

post-342957-0-79808500-1515621890_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...