Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Input-lag hindrer jo effektiv bruk av en TV til raske spill. Den gangen jeg bygde om maskinen min til TV-bruk endte det opp som en støvsamlere på benken. Fikk bra symmetri om ikke annet da :p

 

Og sette med størrelse på skjermen, oppløsning og sitteavstand har jo blitt foret med teskje tidligere...

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Input-lag hindrer jo effektiv bruk av en TV til raske spill. Den gangen jeg bygde om maskinen min til TV-bruk endte det opp som en støvsamlere på benken. Fikk bra symmetri om ikke annet da :p

Og sette med størrelse på skjermen, oppløsning og sitteavstand har jo blitt foret med teskje tidligere...

Kjører min tv i Game Mode med alle fremmedord i menyen avslått. Merker nada til input lag da på de fleste moderne tver.

 

En "godkjent" verdi på input lag til PC bruk er vel under 40ms og de fleste tver har 13-20ms.

 

Men dem som spiller mye data går gjerne for mindre skjermer med 120Hz eller mere. Problemet da er at man må ha TN panel som jo ser søppel ut.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det er kos å legge seg i sofaen å slappe av med et spill med konsoll på et TV. Med det er jaggu kos å sette seg i godstolen med en monitor laget for spill bruk i sterk kontrast til alle TV apparater. Og hvor alt er super detaljert, responsivt og sylskarpt hele tiden og ikke bare på stillbilder som alle 30fps spill.

 

Er det jeg ikke taklet med Xbox One X. Utrolig pent når du står helt stille. Men grøt så fort du begynner å spille. Så ikke rart så mange heller sitter med disse «bitte små frimerkene» av noen PC monitorer :D

Lenke til kommentar

Får opp merkelig melding under "4K Detaljer skjermen" til X modellen.

 

Se vedlagt bilde og "Spill som spilles" (vet ikke hvorfor bilde ble snudd dog  :ohmy:  )

 

Tvn har da støtte for 4K @ 60Hz og det står jo også øverst, alle hakene er jo også grønne.

 

Klarer ikke finne tilsvarende melding på engelsk.

Kan noen si hva som står hos dere?

 

Er jeg inne i et spill sier jo tvn at den kjører HDR 3840x2160P (Sony XE9005)

 

 

EDIT: En kompis med LG B7 Oled får akkurat samme beskjed der, må jo være en feil?

post-5283-0-87517800-1514569566_thumb.jpg

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Det er kos å legge seg i sofaen å slappe av med et spill med konsoll på et TV. Med det er jaggu kos å sette seg i godstolen med en monitor laget for spill bruk i sterk kontrast til alle TV apparater. Og hvor alt er super detaljert, responsivt og sylskarpt hele tiden og ikke bare på stillbilder som alle 30fps spill.

 

Er det jeg ikke taklet med Xbox One X. Utrolig pent når du står helt stille. Men grøt så fort du begynner å spille. Så ikke rart så mange heller sitter med disse «bitte små frimerkene» av noen PC monitorer :D

 

Skal nå sies at vil man ha den beste opplevelsen er verken PS4 eller Xbox One noe særlig. Har man penger til en god gaming PC er det lite og tenke på. Det og spille med tastatur og mus er også sykt mye bedre over tid når man blir vane med det. Nei, jeg er nå ferdig med disse "gaming" konsollene. 

Lenke til kommentar

Dem fleste TV’r har langt ifra 13-20ms. PC monitorer har 1-5ms ;) Får IPS monitorer nå med super lav ms. Og snart kommer det monitorer med både 4K,HDR, G-sync og høy Hz :)

De fleste 2017 tv modellene rtings har testet har veldig lav i put lag,

Bra nok i massevis for vanlige dødelige.

og min helt vanlige 2016 modell Samsung 60" har 22ms.

https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

 

Veldig fornøyd med tven som pcskjerm. 4000kr kostet den og har både 4K og HDR. Må vel opp i dobbel pris for å få en tilsvarende PC skjerm, og enda høyere i pris om man vil ha over 60Hz.

 

Har ikke hardware tilå knø ut mer enn 60FPS uansett :p

 

Men er digg å ligge i sofaen med xboxen, så for tiden er det den som blir brukt.

 

Forøvrig bruker dem å oppgi Responstid på pcskjermer istede for input lag. Det er noe helt annet. En pcskjerm med 5ms responstid har gjerne 20ms input lag.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Det er kos å legge seg i sofaen å slappe av med et spill med konsoll på et TV. Med det er jaggu kos å sette seg i godstolen med en monitor laget for spill bruk i sterk kontrast til alle TV apparater. Og hvor alt er super detaljert, responsivt og sylskarpt hele tiden og ikke bare på stillbilder som alle 30fps spill.

 

Er det jeg ikke taklet med Xbox One X. Utrolig pent når du står helt stille. Men grøt så fort du begynner å spille. Så ikke rart så mange heller sitter med disse «bitte små frimerkene» av noen PC monitorer :D

 

Skal nå sies at vil man ha den beste opplevelsen er verken PS4 eller Xbox One noe særlig. Har man penger til en god gaming PC er det lite og tenke på. Det og spille med tastatur og mus er også sykt mye bedre over tid når man blir vane med det. Nei, jeg er nå ferdig med disse "gaming" konsollene. 

 

 

Mus? OK..

 

Tastatur? WASD mæ i ræva! :p

 

Men ok, nå har jeg noe liknende av denne her som jeg kan hale frem til nød for desktop spilling. Men skikkelig "pain in the ass" å måtte mappe om alt man spiller..

 

Til sofa spilling, om man "må" ha tastatur, så har jeg en "lapdog". Har også noe liknende som heter "Couchmaster". Men den passet ikke så bra til min sofa.

 

Det nært optimale må være noe liknende en Wii kontroller i ene hånden, og mus i andre hånden. Skjønt, mus er jo nesten helt ubrukelig i sofaen, når man virkelig har lent seg tilbake..

Lenke til kommentar

Starter 9 januar og holder på til den 12. Sikkert endel info som kommer i forkant også. Skal bli spennende å se om noen TV’r kommer med spill funksjonene som X støtter. Og selvfølgelig spill monitorer. Men er allerede ute noen skikkelige kvalitets spill monitorer så det er fult mulig allerede nå.

 

Jeg vil nok ha en 1440p IPS monitor med 1-5ms. HDR og Gsync. Da snakker vi magiske spill opplevelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...