Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

 

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Høres ut som det er et eksemplar med coilwhine slik du beskriver det. Det er noe som kan oppstå på det meste av hardware og er lite å gjøre noe med, men irriterende er det likefult

Coilwhine har jeg hatt på endel skjermkort, og det er vel en ganske høyfrekvent spiss lyd om jeg ikke tar feil? I denne xboxen var det mer en liten slags rrrrrrrrrrrrrrr lyd. Lyden er like høy uavhengig av bruk. Virker nesten som om den ikke har noe med vifta å gjøre.

Kan vel kanskje spørre lettere: Hører dere at xboxen er på fra en meters avstand, og hva eventuelt hører dere som gjør at dere vet den er på(idle altså). Spør fordi jeg vil ha en selv, men vil ikke ha en bråkebøtte(som jeg ser mange skriver at de har fått på nett).

Sitter selv ca. 1.5m unna. Jeg hører den ikke bråke når jeg spiller. Ja, jeg hører Blu-Ray-drevet jobbe når spill installeres eller i oppstarten av en film.

Men når filmen er i gang så hører jeg den ikke lenger. Dog det regner jeg med er likt for alt av avspiller egentlig og ikke noe spesielt for Xboxen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

 

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Man kan absolutt høre den når viften starter. Skjer i bolger på min. Jeg har alle spill digital og den kan bråke litt når jeg sitter idle i menyen på f.els. FIFA 18.

Den ikke plager meg.

Lenke til kommentar

 

Lg har alerede ødelagt ces gleden ... ingen hdmi 2.1,i 120 frames kun fra Apps eller USB ...

Bare å vente til 2019 ... folk er pissed på avforums allerede..

 

Ja det var skuffende.

 

Satse på at det kommer noen beist av noen spill monitorer under CES. Hadde jo vært helt gull med en 4K HDR 1ms IPS monitor med HDMI 2.1 Og med Gsync/Freesync. Da blir det spill monitor på denne karen ihvertfall :D

Da er det bare å vente for meg. Ønsker en 27" 4K buet monitor med HDR10 egentlig. Ikke interessert i en TV da jeg spiller på arbeidsflaten.

Lenke til kommentar

Forsøkte å ta opp lyden min lager som er så og si ingenting når den idler, og under spilling er nok dette den mest stillegående konsollen jeg har vært borti de to siste generasjonene. Den er på nivå med vanilla one men uten lyden fra psuen til vanilla. Men siden min telefon er en Huawei så vr det jo innebygget støy som ikke kommer fra xboxen så ga opp det.

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

Xbox One 2018 Games Rumored To Include Fable 4, Japan Forza & More

 

-Players may revisit Albion in a new Fable game being developed by a U.K. studio.

-A third-person Perfect Dark is in development with help from Gears Of War’s Coalition.

-The Crackdown 3 campaign offers four-player co-op.

-A future Forza Horizon game is set in Japan.

-Age Of Empires 4 is super early in development.

-Xbox’s biggest franchise [Halo?] will have something with really high player counts in the future.

-MechWarrior is far from dead.

-Very light allusions to Conker, Banjo and Crimson Skies, but those may be actual musings rather than a part of the rumor itself.

Lenke til kommentar

 

 

Lg har alerede ødelagt ces gleden ... ingen hdmi 2.1,i 120 frames kun fra Apps eller USB ...

Bare å vente til 2019 ... folk er pissed på avforums allerede..

Ja det var skuffende.

Satse på at det kommer noen beist av noen spill monitorer under CES. Hadde jo vært helt gull med en 4K HDR 1ms IPS monitor med HDMI 2.1 Og med Gsync/Freesync. Da blir det spill monitor på denne karen ihvertfall :D

Da er det bare å vente for meg. Ønsker en 27" 4K buet monitor med HDR10 egentlig. Ikke interessert i en TV da jeg spiller på arbeidsflaten.
En Oled monitor kommer med hdr 10

 

.post-240853-0-68915100-1515165630_thumb.jpegpost-240853-0-68915100-1515165630_thumb.jpeg

 

Mest intresangt er den har printed Oled istede for vacum metoden Lg bruker.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

 

En Oled monitor kommer med hdr 10

 

.attachicon.gif87BC551C-515B-49D4-8950-95B2C7CDC712.jpegattachicon.gif87BC551C-515B-49D4-8950-95B2C7CDC712.jpeg

 

Mest intresangt er den har printed Oled istede for vacum metoden Lg bruker.

 

 

Spennende! Kom pris på Acer sitt flagskip idag...helt latterlig pris for en 27"... :

 

Helt uaktuell pris. Satser på at det kommer prisnedgang/andre tilsvarende modeller med mer edruelig prising.

Lenke til kommentar

Ja det skal bli spennende om det kommer noen spill monitorer som har HDMI 2.1 siden Xbox One X har full støtte for dette. Om det så er variable refresh rate via 2.1 eller free-sync. Uansett så vil det bety bedre spill opplevelser for X eiere. Det er jo en grunn til at PC spillere med monster maskiner ikke kjøper et OLED TV til å spille på men spill monitorer da det er fokus på spill opplevelser. Det har nemmelig ingen TV som fokus pr idag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Igjen....detter er Xbox One-kaféen.

Finnes sikkert en kurrant pc-tråd for monitorer.

Dette er da relevant som bare det. 4K-monitorer med HDR-støtte er da det beste man kan koble en One X til. De som spiller aktivt spiller jo med monitor.
Tja, ikke enig i det. Hvis du mener aktivt som på grensen til competetive multiplayer, så kan jeg kjøpe det utsagnet.

 

Men jeg anser meg selv som en aktiv spiller, altså spiller en del og små monitorer blir for kjedelig og dreper underholdningsfølelsen min.

Det skal sies at jeg på konsoll kun spiller singleplayer spill.

Spiller jeg derimot multiplayer så er det titler som stort sett er eksklusive for PC.

 

Jeg husker når Xbox 360 kom. Etter noen måneder gikk jeg til anskaffelse av en 720p DLP projektor. Spilt et av Fight Night spillene (boksespill fra EA) på 90". Det var en fryd. Nesten som å spille en boksekamp. :D

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Høres ut som det er et eksemplar med coilwhine slik du beskriver det. Det er noe som kan oppstå på det meste av hardware og er lite å gjøre noe med, men irriterende er det likefult

Coilwhine har jeg hatt på endel skjermkort, og det er vel en ganske høyfrekvent spiss lyd om jeg ikke tar feil? I denne xboxen var det mer en liten slags rrrrrrrrrrrrrrr lyd. Lyden er like høy uavhengig av bruk. Virker nesten som om den ikke har noe med vifta å gjøre.

Kan vel kanskje spørre lettere: Hører dere at xboxen er på fra en meters avstand, og hva eventuelt hører dere som gjør at dere vet den er på(idle altså). Spør fordi jeg vil ha en selv, men vil ikke ha en bråkebøtte(som jeg ser mange skriver at de har fått på nett).

Sitter selv ca. 1.5m unna. Jeg hører den ikke bråke når jeg spiller. Ja, jeg hører Blu-Ray-drevet jobbe når spill installeres eller i oppstarten av en film.

Men når filmen er i gang så hører jeg den ikke lenger. Dog det regner jeg med er likt for alt av avspiller egentlig og ikke noe spesielt for Xboxen.

Hører du noe fra xboxen når den kun står på menyen og egentlig ikke gjør noe? Er det en lyd fra den i det hele tatt da?
Lenke til kommentar

Til spill så er det mye bedre å spille på en monitor. En sitter nærme så skjermen dekker et mye større synsfelt. En ser detaljer i spillet mye bedre. Spill flyter og ser bedre ut pga en spill monitor er laget for spill i kontrast til et TV. 

 

Har selv spilt på 100" lerret, 65" og 55". Pene bilder spesielt i HDR. Men ingenting slår hvordan en monitor suger deg inn i spillet. Og aller viktigst hvor mye bedre spillene ser ut og oppleves pga reaksjonstiden er vesentlig lavere.

 

Min mening anyways...og nå fornærmer jeg kanskje noen. Men konsoll har aldri vært plassen en spiller om fokus har vært så bra spill opplevelse som mulig. Da tenker jeg på det tekniske. Så at mange foretrekker et TV over alternativet er kanskje ikke så rart. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Høres ut som det er et eksemplar med coilwhine slik du beskriver det. Det er noe som kan oppstå på det meste av hardware og er lite å gjøre noe med, men irriterende er det likefult

Coilwhine har jeg hatt på endel skjermkort, og det er vel en ganske høyfrekvent spiss lyd om jeg ikke tar feil? I denne xboxen var det mer en liten slags rrrrrrrrrrrrrrr lyd. Lyden er like høy uavhengig av bruk. Virker nesten som om den ikke har noe med vifta å gjøre.

Kan vel kanskje spørre lettere: Hører dere at xboxen er på fra en meters avstand, og hva eventuelt hører dere som gjør at dere vet den er på(idle altså). Spør fordi jeg vil ha en selv, men vil ikke ha en bråkebøtte(som jeg ser mange skriver at de har fått på nett).

Sitter selv ca. 1.5m unna. Jeg hører den ikke bråke når jeg spiller. Ja, jeg hører Blu-Ray-drevet jobbe når spill installeres eller i oppstarten av en film.

Men når filmen er i gang så hører jeg den ikke lenger. Dog det regner jeg med er likt for alt av avspiller egentlig og ikke noe spesielt for Xboxen.

Hører du noe fra xboxen når den kun står på menyen og egentlig ikke gjør noe? Er det en lyd fra den i det hele tatt da?

 

 

Eneste jeg hører er lyden av de forskjellige menyvalgene. Ingen lyder fra selve Xboxen. Har Project Scorpio Edition om det har noe å si.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

 

Høres ut som det er et eksemplar med coilwhine slik du beskriver det. Det er noe som kan oppstå på det meste av hardware og er lite å gjøre noe med, men irriterende er det likefult

Coilwhine har jeg hatt på endel skjermkort, og det er vel en ganske høyfrekvent spiss lyd om jeg ikke tar feil? I denne xboxen var det mer en liten slags rrrrrrrrrrrrrrr lyd. Lyden er like høy uavhengig av bruk. Virker nesten som om den ikke har noe med vifta å gjøre.

Kan vel kanskje spørre lettere: Hører dere at xboxen er på fra en meters avstand, og hva eventuelt hører dere som gjør at dere vet den er på(idle altså). Spør fordi jeg vil ha en selv, men vil ikke ha en bråkebøtte(som jeg ser mange skriver at de har fått på nett).

Sitter selv ca. 1.5m unna. Jeg hører den ikke bråke når jeg spiller. Ja, jeg hører Blu-Ray-drevet jobbe når spill installeres eller i oppstarten av en film.

Men når filmen er i gang så hører jeg den ikke lenger. Dog det regner jeg med er likt for alt av avspiller egentlig og ikke noe spesielt for Xboxen.

Hører du noe fra xboxen når den kun står på menyen og egentlig ikke gjør noe? Er det en lyd fra den i det hele tatt da?

 

Eneste jeg hører er lyden av de forskjellige menyvalgene. Ingen lyder fra selve Xboxen. Har Project Scorpio Edition om det har noe å si.

Ok, da må det vel være et vifteproblem, eventuelt noe annet defekt som gjør at denne xboxen lager en liten dirrelyd uavhengig av om konsollen games på eller står idle.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...