Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Spill delen av forumet er døden nær og har vært det en stund nå. Så ser ikke helt problemet at en diskuterer litt løst når det er passende. Fått med dere at Kodi er kommet til Xbox da?

 

Nei, hvor/hvordan? Versjon?

 

 

Windows Store, Beta versjon etter det jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg et Turtle Beach Stealth 700 X headset.

Fikk testet det 5-6 timer i går.

Lyden er akseptabel, men ikke enestående. Får en bedre lydopplevelse på 5.1 oppsettet jeg har i stua.

 

Fikk derimot problemer med at noen ganger hakket lyden og 2 ganger mistet jeg lyden helt.

Den første gangen klarte jeg aldri å få lyden til å fungere igjen, men en reboot av Xboxen ordnet lyden.

Den andre gangen holdt det å skru headsettet av og på igjen.

 

Blodtrykket steg betraktelig begge gangene. Oppdaterte firmware før jeg tok det i bruk, men virker som at dette er et kjent problem.

Sitter bare 4-5 meter unna Xboxen og det er ingenting mellom headset og selve Xboxen.

Lenke til kommentar

Hvordan er stereolyden i headsettet? Regner med det er en form for jukse 7.1/5.1 siden det var såpass stivt priset? Sikkert en bedre opplevelse i stereo. Ikke at det hjelper på utfall av lyd da, men kan jo være forstyrrelser fra andre kilder i nærområdet ditt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Merker i PUBG at jeg gjerne skulle hatt et headset som sa hvor mennesker kom fra, da jeg sitter så nærme tven når jeg spiller at sweetspoten til 5.1 hjemmekino ikke tas i bruk på riktig måte.

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/SSARCTIS3WHI/steelseries-arctis-3-gamingheadset-hvit

 

Vil denne funke til formålet eller må jeg gi mer for et som kobles på optisk utgang dersom jeg skal ha håp om mer enn stereo? (Må ikke være ekte surround så lenge den faktisk klarer å plassere lyd noenlunde)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et Turtle Beach Stealth 700 X headset.

Fikk testet det 5-6 timer i går.

Lyden er akseptabel, men ikke enestående. Får en bedre lydopplevelse på 5.1 oppsettet jeg har i stua.

 

Fikk derimot problemer med at noen ganger hakket lyden og 2 ganger mistet jeg lyden helt.

Den første gangen klarte jeg aldri å få lyden til å fungere igjen, men en reboot av Xboxen ordnet lyden.

Den andre gangen holdt det å skru headsettet av og på igjen.

 

Blodtrykket steg betraktelig begge gangene. Oppdaterte firmware før jeg tok det i bruk, men virker som at dette er et kjent problem.

Sitter bare 4-5 meter unna Xboxen og det er ingenting mellom headset og selve Xboxen.

Sendte mitt 700X i retur innen angreretten. Folk jeg spillet i lag med klaget på div problemer med mic`en. Litt synd siden dette headsettet har alt jeg ønsket til en ok pris (betalte 1300.-).

Opplevde ikke de problemene du har opplevd da. Sitter selv ca 3 meter fra xboxen. Du har ikke en router nært xboxen f.eks?

 

Nå venter jeg på LucidSound LS35X :)

Lenke til kommentar

 

https://www.komplett.no/product/835972/gaming/lyd/kablet-headset/hyperx-cloud-ii-gaming-headset-sortroed

 

Dette er knall. Sendte den e linken for og vise antall reviews på komplett

 Er faktisk akkurat det jeg lurer på å kjøpe etter å ha lest meg litt rundt på nettet. Ser ut som USB delen fungerer med ps4 også og da er man ganske safe :)

 

Jeg har to slike hjemme i daglig bruk. Veldig godt fornøyd med det headsettet. 

Lenke til kommentar

 

Kjøpte meg et Turtle Beach Stealth 700 X headset.

Fikk testet det 5-6 timer i går.

Lyden er akseptabel, men ikke enestående. Får en bedre lydopplevelse på 5.1 oppsettet jeg har i stua.

 

Fikk derimot problemer med at noen ganger hakket lyden og 2 ganger mistet jeg lyden helt.

Den første gangen klarte jeg aldri å få lyden til å fungere igjen, men en reboot av Xboxen ordnet lyden.

Den andre gangen holdt det å skru headsettet av og på igjen.

 

Blodtrykket steg betraktelig begge gangene. Oppdaterte firmware før jeg tok det i bruk, men virker som at dette er et kjent problem.

Sitter bare 4-5 meter unna Xboxen og det er ingenting mellom headset og selve Xboxen.

Sendte mitt 700X i retur innen angreretten. Folk jeg spillet i lag med klaget på div problemer med mic`en. Litt synd siden dette headsettet har alt jeg ønsket til en ok pris (betalte 1300.-).

Opplevde ikke de problemene du har opplevd da. Sitter selv ca 3 meter fra xboxen. Du har ikke en router nært xboxen f.eks?

 

Nå venter jeg på LucidSound LS35X :)

 

Router står i et rom på baksiden, altså litt unna.

Har opprettet en supportsak hos Turtle Beach så avventer svar fra dem først.

Helt uaktuelt å ha det slik.

 

Når det gjelder stereo så vet jeg ikke, har kun testet med Atmos og Gears 4.

Generelt så kan ikke lyden i headsettet måle seg med lyd fra Bose QC25.

Lenke til kommentar

EDIT:
Da er begge kodene brukt.
Kos dykk!

 

 

Fikk 2 koder til Xbox Game Pass hvis noen vil prøve.

Det holder at du bruker ÉN av kodene, og lar en annen få neste.
Skriv når koden er brukt, så skal jeg redigere posten.

Har fjernet siste bokstav i hver kode, så stjernen må du erstatte med den bokstaven som forekommer hyppigst i ordet "pizza".
 

 

Xbox Game Pass:

 

CGTD2-V4346-WG332-6GW4C-BRUKT!
 
Q66MR-47GXX-XKJW7-6FTQQ-BRUKT!

 

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...