Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Larsen som er helt nøytral har nok skrev høyt og lavt om at den skuffet etc :p man klorer seg fast til en pro da som er langt dårligere.

Nåja. Pro er kanskje svakere enn Xbox One X, men hva er vitsen med en Xbox hvis man har en gaming PC som er sterkere enn den igjen? Xbox har null spill man ikke får på PC uansett.

 

PC + PS4 og Nintendo Switch for eksklusiver er den ultimate kombo.

Lenke til kommentar

Larsen som er helt nøytral har nok skrev høyt og lavt om at den skuffet etc :p man klorer seg fast til en pro da som er langt dårligere.

 

 

Nå er det sikkert spillene på PS4 som gjør at han enda har den Pro. Har man en grei PC i tillegg er det vel ca. null grunn til å ha en Xbox One..og i hvertfall ikke en One X.

Lenke til kommentar

Larsen som er helt nøytral har nok skrev høyt og lavt om at den skuffet etc :p man klorer seg fast til en pro da som er langt dårligere.

Jeg har ikke opplevd Larzen som nøytral.

Det er da rimelig lett å se han har en tyngde i PS-leiren når en leser forumene her inne.

Var en periode han var litt "Xbox-ambasadør", men det gikk over, og så var det back to PS.

 

Men tilbake til utgangspunktet. Hvis en har en pc-rigg som klarer 4k 60fps på det meste, så er det ikke noen konsoll som kan matche det.

Men snakker vi bang for buck er det vel Xbox One X som har det lengste strået så langt.

Noe jeg gikk rimelig lei av i markedsføringen opp mot launch var "Most powerfull console ever".

Vel, det argumentet kunne jo de brukt om hverandre. PS da de kom med sin PS3, og ikke minst PS4 og PS4Pro. Så nå Xbox One X i en kort periode. Så kan PS5 bruke det.....så.....neste konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Stemmer ryktene om at du har kvittet deg med Xbox One X du kjøpte? Hvorfor? Trodde du gledet deg veldig.

 

 

Ja jeg etter mye frem og tilbake bestemte jeg å levere den tilbake. Og det er egentlig ikke X sin skyld da den gjør akkurat hva den ble laget og promotert til å gjøre. Nemlig å levere flere spill i høyere oppløsning, mer stabil ytelse og raskere laste tider for å nevne noe. Omtrent alt av spill jeg prøvde på den så alt ifra endel til mye penere ut en på konkurenten PS4Pro. Ihvertfall om du er en pixel nerd. Kanskje ikke fult så dramatisk for dem som ikke har slik interesse vil jeg tro?

 

Jeg har hatt en fot i PC verden og den andre i konsoll verden i mange år. Og hvor PC har stort sett blitt brukt til min MMORPG sykdom som da var World of Warcraft...  Har egentlig ikke hengt meg så mye opp i fps før dem siste årene hvor jeg synes det har blitt mer og mer plagsomt med spill i 30 fps. Og der trekker dessverre både X og Pro det korte strået fortsatt.

 

Jeg viste jo dette når jeg bestilte den utifra spesifikasjonene. Men igjen så har den ene foten vært så lenge i konsoll verden at jeg bare måtte prøve den. Det er jo så gøy en å få en ny konsoll og pakke den opp å prøve....

 

4K og HDR gjør at spill på X ser ut som om dem skulle kjøre på en PC. Tenkt at vi har kommet til det punktet. Igjen! Sist var vel når den første PlayStation kom i salg? Men wow opplevelsen stopper dessverre så fort ting begynner å bevege seg..

 

Så jeg bestemte meg for å lever X tilbake for å heller satse mer på PC. Driver å setter samens et lite monster nå som samens med en skikkelig spill monitor kommer forhåpentligvis til å blåse sokkene av meg. Men jeg må si det koster! Bitcoin farmingen har skutt prisene på deler opp i lufta. 

 

Larsen som er helt nøytral har nok skrev høyt og lavt om at den skuffet etc :p man klorer seg fast til en pro da som er langt dårligere.

 

Helt nøytral kan en nok aldri være. Alle har sine preferanser og favoritter uansett hva en sier. Men en kan være rettferdig når en tar frem negative sider av produkter. Jeg har gitt ris og ros til både PC,PS4,PS4Pro,XBO,XBOX og Switch. PS4Pro brukes kun til eksklusive spill og PSVR. Så ikke akkurat mye brukt om dagen. 

 

 

Og fyrn har en samling av gammle Sony konsoller ;)

 

 

Noen av oss liker å samle på ting vi vokste opp med og liker. Jeg var 17år når jeg snublet over en PlayStation i en lokal Elkjøp butikk og ble som alle på den tiden helt star struck. PlayStation ble en gigantisk suksess med sine maskiner og jeg har vært med siden starten. Så ja jeg er fyr'n som har en samling av gamle Sony konsoller.

 

Men når jeg var 23år så kom det en annen helt ny konsoll. Du kjenner nok til den samco. Xbox. Jeg kjøpte den også når den kom i salg med Halo som tok pusten på hele industrien. Derfor står det også en original Xbox her slik. Som skal pusses opp og plasseres i en original eske som den kom i for 16 år siden. En konsoll som betyr noe for meg og som jeg vil samle på.

 

Så ting er ikke slik du prøver å vinkle det. 

Lenke til kommentar

 

Da ble det aldri noen reparasjon på min Xbox One X. Den ble borte i Posten.

Posten Norge mener de har levert den ut til UPS i Oslo, mens UPS mener at de aldri har mottatt den.

Nå må jeg bare vente på svar fra Microsoft siden det er dem som står for retursendingen.

Posten i Norge er helt på trynet.... ups har elendig sporing på sendinger i tilegg.

 

Jeg tror Microsoft har tatt kontakt med UPS i dag. Plutselig dukket Xboxen min opp i Oslo og nå er den sendt videre mot Tyskland med nytt sporingsnr. Selv har jeg fått svar 2 ganger fra UPS og begge gangene sa de at de hadde ikke mottatt forsendelsen.

Da venter jeg i spenning på fortsettelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da ble det aldri noen reparasjon på min Xbox One X. Den ble borte i Posten.

Posten Norge mener de har levert den ut til UPS i Oslo, mens UPS mener at de aldri har mottatt den.

Nå må jeg bare vente på svar fra Microsoft siden det er dem som står for retursendingen.

 

Posten i Norge er helt på trynet.... ups har elendig sporing på sendinger i tilegg.

Jeg tror Microsoft har tatt kontakt med UPS i dag. Plutselig dukket Xboxen min opp i Oslo og nå er den sendt videre mot Tyskland med nytt sporingsnr. Selv har jeg fått svar 2 ganger fra UPS og begge gangene sa de at de hadde ikke mottatt forsendelsen.

Da venter jeg i spenning på fortsettelsen.

Da får du den meget snart knall bra...

Lenke til kommentar

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

 

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Lenke til kommentar

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Min er mere stille en Ps 4 pro .... som ikke er bad heller.

Lenke til kommentar

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

 

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Høres ut som det er et eksemplar med coilwhine slik du beskriver det. Det er noe som kan oppstå på det meste av hardware og er lite å gjøre noe med, men irriterende er det likefult

Lenke til kommentar

 

 

 

Stemmer ryktene om at du har kvittet deg med Xbox One X du kjøpte? Hvorfor? Trodde du gledet deg veldig.

 

 

Ja jeg etter mye frem og tilbake bestemte jeg å levere den tilbake. Og det er egentlig ikke X sin skyld da den gjør akkurat hva den ble laget og promotert til å gjøre. Nemlig å levere flere spill i høyere oppløsning, mer stabil ytelse og raskere laste tider for å nevne noe. Omtrent alt av spill jeg prøvde på den så alt ifra endel til mye penere ut en på konkurenten PS4Pro. Ihvertfall om du er en pixel nerd. Kanskje ikke fult så dramatisk for dem som ikke har slik interesse vil jeg tro?

 

Jeg har hatt en fot i PC verden og den andre i konsoll verden i mange år. Og hvor PC har stort sett blitt brukt til min MMORPG sykdom som da var World of Warcraft...  Har egentlig ikke hengt meg så mye opp i fps før dem siste årene hvor jeg synes det har blitt mer og mer plagsomt med spill i 30 fps. Og der trekker dessverre både X og Pro det korte strået fortsatt.

 

Jeg viste jo dette når jeg bestilte den utifra spesifikasjonene. Men igjen så har den ene foten vært så lenge i konsoll verden at jeg bare måtte prøve den. Det er jo så gøy en å få en ny konsoll og pakke den opp å prøve....

 

4K og HDR gjør at spill på X ser ut som om dem skulle kjøre på en PC. Tenkt at vi har kommet til det punktet. Igjen! Sist var vel når den første PlayStation kom i salg? Men wow opplevelsen stopper dessverre så fort ting begynner å bevege seg..

 

Så jeg bestemte meg for å lever X tilbake for å heller satse mer på PC. Driver å setter samens et lite monster nå som samens med en skikkelig spill monitor kommer forhåpentligvis til å blåse sokkene av meg. Men jeg må si det koster! Bitcoin farmingen har skutt prisene på deler opp i lufta.

 

 

Bare billige deler. Invester i et skikkelig skjermkort, RX Vega,  GTX1080 eller GTX1080TI. Spesielt de to sistnevnte er overhodet ikke påvirket av miningcrazet.

Hvis du ikke har noe imot Asus eller Gigabyte er det penger å spare på et slikt kort med DNB-kampanjen hos Power. :p

 

Hva er en skikkelig spillmonitor? Noe sånn 200Hz 1080p greier? :p

Jeg har en 34" 3440x1440 21:9 100Hz buet skjerm til gaming. Og jeg kan aldri gå tilbake til en flat skjerm. Buen er så deilig og naturlig.

Det er kanskje ikke 144-200Hz, men med annet du spiller med low settings, så skal det mye til for å passere 100Hz grensen i moderne spill om du skrur på full eyecandy i oppløsningen 3440x1440.

 

Synd å lese at du leverte tilbake Xbox'en. Selv har jeg gaming PC, Xbox One X og PS4. Alt til hver sin bruk og alle tre har titler som jeg foretrekker på den ene eller andre platformen av forskjellige grunner. I tillegg til enkelte exclusives, som for det meste gjelder PlayStation siden Microsoft gir ut de fleste av sine exclusives på både PC og Xbox One.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

Hvor mye støy skal Xbox one x lage? En kompis hadde en, og vi hørte en slags kjøleskap lyd fra den ble slått på, som tydeligvis ikke ble spesielt høyere selv om viften spant fortere.

Leser på nett at mange sier at deres er helt stille, og at den ikke kan høres i det hele tatt når man ikke presser konsollen, men det er ikke det jeg hørte på hans konsoll.

Hvilket støynivå er normalt på Xbox one x når den ikke spilles på? Skal den lage en slik «brummelyd» når den er idle?

Høres ut som det er et eksemplar med coilwhine slik du beskriver det. Det er noe som kan oppstå på det meste av hardware og er lite å gjøre noe med, men irriterende er det likefult

Coilwhine har jeg hatt på endel skjermkort, og det er vel en ganske høyfrekvent spiss lyd om jeg ikke tar feil? I denne xboxen var det mer en liten slags rrrrrrrrrrrrrrr lyd. Lyden er like høy uavhengig av bruk. Virker nesten som om den ikke har noe med vifta å gjøre.

Kan vel kanskje spørre lettere: Hører dere at xboxen er på fra en meters avstand, og hva eventuelt hører dere som gjør at dere vet den er på(idle altså). Spør fordi jeg vil ha en selv, men vil ikke ha en bråkebøtte(som jeg ser mange skriver at de har fått på nett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...