Gå til innhold

– Glem billige harddisker


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg ser for meg at dette er en gullgruve for de få nettbutikkene som sitter med eget lager. Kjekt å kunne sette utsalgsprisen i skyene uten å miste kunder.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var som flere her heldig med timingen, og kjøpte på forsommeren 4 x 2TB + 2 x 1TB, mest med tanke på å legge om film og musikksamlingen min som i dag ligger fordelt på en mengde eldre IDE-disker. Ren flaks må jeg nesten kalle det, men på motsatt side så vinner jeg aldri i pengespill.:dribble: Så jeg skal nok klare meg over krisen.

Lenke til kommentar

Jeg hoppet på Netshop sitt tilbud forrige uke, med 1stk 3 TB til 1500,-. Samme disk gikk hos Komplett og Dustinhome for 2500,-

 

Var slem og bestilte 6 stk av den siden jeg måtte bygge hovedkort i PCen alikevel, og det er eneste mulighet til å bytte disker, da det er altfor trangt.

 

Det var godt å ha jobbet litt overtid :)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Dette er jo en gylden mulighet til å rydde vekk mye unødvendig fjas på terrabytene man her histen og pisten. Endelig fikk jeg motivasjonen jeg trengte for å gjøre dette. Ikke minst kommer jeg til å spare vesentlig med penger enn om jeg skulle kastet 5-10.000,- på harddisker som man har tendens til å gjøre med jevne mellomrom, fremfor å rydde. Her sparer man penger og finner tilbake fornuften :thumbup:

 

Ellers tragisk med denne enorme flommen og alle tanker går til de rammede.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror det kalles tilfeldigheter! Her er en til tror jeg, siden nicket ditt er ze5400 antar jeg at du eier en HP Pavillion ze5400 i en eller annen form.

 

Min heter ze5425ea og var ny i 2003, men den fungerer 100% ennå. Batteriet er noe redusert, varer bare 30 - 40 minutter før det må lades. Den har vært i bruk daglig inntil for 2 måneder siden, men ble så degradert til kartplotter i båten hvor den alltid står tilsluttet strøm og fungerer helt topp.

 

Ny bærbar ble en Asus G74SX etter lang vurdering fram og tilbake. Også der var jeg heldig og kjøpte SEAGATE MOMENTUS XT HYBRID 2,5" 500GB 7200RPM S-ATA/300 før krisen for kr. 759,00. Ser nå at samme disk koster ca. det dobbelte http://www.dustinhome.no/product/5010456523

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tok for en gangs skyld slike spådommer på alvor, tror jeg leste noe på dinside.no, og bestemte meg for å handle. En uke etter jeg hadde fått de to backup harddiskene mine i hus, steg prisen til det tre-dobbelte. Lucky me. Synd for de som ikke fikk det med seg. (ikke på en frekk aktig" synd for dere". måte )

Lenke til kommentar

Kanskje det er dette Maya Indianerne mente med at verden går under i 2012 :p

 

Men uansett, har så jeg klarer meg, skjønner uansett ikke vitsen med at folk skal lagre alt mulig i dagens sammfunn hvor ting er noen få museklikk unna på nett blant annet.

 

Men det er vel noen som synes det er kjekkt å ha en trillion filmer som man har sett hundre ganger før.

 

Musikk kan jeg skjønne.

 

Bare så det er sagt så er jeg fullstendig klar over at det sitter personer med webservere osv.. som faktisk kan ha nytte av mye TB men tror ikke akkurat det er krise for den vanlige mann i gata dette her.

 

Selv om ikke SSD går ned i pris så kan det godt hende at dette blir gjennombruddet for SSD på hjemmemarkedet, mangel på harddisker vil jo mest sansynlig føre til mer produksjon av ssd og utvikling forskning på dette mediet samt andre lagringsalternativer.

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg i hvert fall frem til sommeren. Jeg har litt over 30 TB ledig på serverne hjemme. I tillegg hadde jeg 8 x 2TB i løse disker før flommen, og kjøpte 8 til i dagene etter at produksjonsproblemene ble kjent. Dermed kan jeg fylle opp serverne og ha minst 1x backup av alt.

Lenke til kommentar

 

Men det er vel noen som synes det er kjekkt å ha en trillion filmer som man har sett hundre ganger før.

 

Har du tenkt på at noen som vil ha filmsamlingen sin på harddisker og ikke vil risikere å miste dem for enhver pris ( f.eks nå de ikke lenger er tilgjengelig for nedlasting ) ?

 

Joda, vi Nordmenn er eiesyke, er klar over det.

 

Men det er ikke det samme å ha en haug med filmer på harddisker som å ha fysiske Dvd'er/Vhs'er eller hva nå det er folk sammler på, er jo mange samlebokser også da.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

 

Men det er vel noen som synes det er kjekkt å ha en trillion filmer som man har sett hundre ganger før.

 

Har du tenkt på at noen som vil ha filmsamlingen sin på harddisker og ikke vil risikere å miste dem for enhver pris ( f.eks nå de ikke lenger er tilgjengelig for nedlasting ) ?

 

Joda, vi Nordmenn er eiesyke, er klar over det.

 

Men det er ikke det samme å ha en haug med filmer på harddisker som å ha fysiske Dvd'er/Vhs'er eller hva nå det er folk sammler på, er jo mange samlebokser også da.

 

jeg lurte bare siden DVD/ BD snart er historie ( det er ikke mange årene igjen ) med tanke på at man går så hard ut mot CD-en som forøvrig diskuteres et annet sted

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...