Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

– Nintendo har begynt å sende ut «NX»-konsoller

Blir Wii U-erstatteren klar neste år?

http://www.pressfire.no/nyheter/WiiU/10098/Nintendo-har-begynt-sende-ut-NX-konsoller?_ga=1.182810990.977116569.1419985344

Ja, og til release får det også det nye Zelda spillet sammen med sm galaxy 3 eller mario 64 formelen i et nytt spill. Er spent på hvordan maskinen blir, både på input og HW, Nintendo trenger en skikkelig oppussing på begge områder, ikke gimmicker. Spørsmålet er hvor tidlig på høsten vi får den, hadde egentlig tippet julesalget i år.
Lenke til kommentar

Er det akkompagnert av et Zelda-spill, gjerne i en bundle skal jeg stå i kø i maaaange timer om nødvendig. 

Jeg styrer unna ved launch, uansett om de så har Super Metroid 2 i samme stil som Other M. En ting er å ha et bra spill til launch, men hvor lang spilltørke snakker vi etterpå? 3DS hadde over et halvt år. Wii U har det på mange måter fortsatt. Jeg kjøper ikke NX før det er 100% bekreftet at vi får bra spill jevnlig. Den må heller ikke ha en elendig gimmick som wiimote og gamepaden til Wii U, som nesten aldri brukes etter launchtitlene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ny kontroll på launch. Kjempefornøyd med WiiU min. Har brukt den langt mere en ps4, eneste spillene jeg har til den er fifa og remakes fra ps3 spillene, men det er greit siden jeg hadde 360 som alternativ konsoll forgje generasjon.

Ikke ta det ille opp, men dette er bare enda et eksempel på at Nintendo-fans ikke er helt som alle andre. Hvor mange ville kjøpt PS4 hvis vi kun fikk med PSMove-kontrollerene, og måtte kjøpe en vanlig kontroller i tillegg? De fleste ville nok ha klikket. Å ha mulighet til å kjøpe en ny kontroller er en ting, men å bli tvunget til det fordi den ikke er med i esken blir for dumt. Hva blir det neste? "NX har ikke harddisk?" "Ikke noe problem, jeg kjøper bare en ekstern." Med tanke på hvor liten harddisken i Wii U faktisk er, skal man ikke se bort ifra at NX også vil ha en knøttliten harddisk som ikke har plass til mer enn to, tre spill.

 

Vi ser mye av det samme med amiiboer. Folk klager stadig vekk over Skylanders, Disney Infinity og så videre, men folk betaler like fullt blodpris for en amiibo som strengt tatt ikke gjør noe som helst. Folk klager over elendig DLC i det meste av spill til PS4 og XBone, men betaler mer enn gjerne for enda verre DLC til Nintendo-spill. Jeg bare lurer på hvor alt vil ende til slutt. Vil Nintendo "vinne", eller klarer folk å ta til vettet og begynne å behandle Nintendo som et helt vanlig spillselskap som ikke fortjener spesialbehandling? Jeg er en stor fan av mange av spillene til Nintendo, men Nintendo som selskap har jeg fint lite til overs for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det kommer nok en zelda utgave til Wii u, tipper de kjører en twilight princess på det med utgivelse på 2 konsoller. Spørsmålet er jo hvordan den utgaven ende med å se ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...