Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og Gamespot sier kontrollene er utrolig rotete og knotete. Spesiellt det må å holde gamepaden opp i lufta som kamera. Hvis du ikke holder den 100% vannrett i lufta får kameraet "feil" startposisjon. Roteringshastigheten er også treig som sirup, noe som er vanvittig når mange spøkelser er kjemperaske. Og historien er tynnere enn vann.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hurra for møkkakontrollere og annet påklistrikk pikk og fanteri. Det spillet var vel stort sett det som _kanskje_ kunne fått meg til å vurdere ett bruktkjøp av Wii U gitt.

 

EDIT: Bevegelseskontroll drittet er i det minste valgfritt da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vi trenger en kraftplugg så ikke vi ser en gjentakelse av Saturn og DC. Release midt i en generasjon er tricky.

Wii = Mega Drive. Selskapenes største suksess.

Wii U = Saturn. Kom ut før de to andre konkurrentene, men flopper salgsmessig. Får 4 års levetid før ny konsoll kom på banen.

NX = Dreamcast. Kommer ut midt i generasjonen mens konkurrentene er på topp...

Lenke til kommentar

 

 

Vi trenger en kraftplugg så ikke vi ser en gjentakelse av Saturn og DC. Release midt i en generasjon er tricky.

Wii = Mega Drive. Selskapenes største suksess.

Wii U = Saturn. Kom ut før de to andre konkurrentene, men flopper salgsmessig. Får 4 års levetid før ny konsoll kom på banen.

NX = Dreamcast. Kommer ut midt i generasjonen mens konkurrentene er på topp...

Nettopp. Farlig, farlig. Men om det er noen som kan klare det, tror jeg det er Nintendo. Men det er helt klart risky.

Lenke til kommentar

Og Gamespot sier kontrollene er utrolig rotete og knotete. Spesiellt det må å holde gamepaden opp i lufta som kamera. Hvis du ikke holder den 100% vannrett i lufta får kameraet "feil" startposisjon. Roteringshastigheten er også treig som sirup, noe som er vanvittig når mange spøkelser er kjemperaske. Og historien er tynnere enn vann.

Motion controls kan selvsagt skrus av. Burde si seg selv.

 

 

 

Vi trenger en kraftplugg så ikke vi ser en gjentakelse av Saturn og DC. Release midt i en generasjon er tricky.

Wii = Mega Drive. Selskapenes største suksess.

Wii U = Saturn. Kom ut før de to andre konkurrentene, men flopper salgsmessig. Får 4 års levetid før ny konsoll kom på banen.

NX = Dreamcast. Kommer ut midt i generasjonen mens konkurrentene er på topp...

Nintendo og Sega (og til en viss grad Atari) var sterke motstandere på den tiden, og alle ble nødt til å ta visse sjanser. Nintendo gav oss Virtual Boy. Sega gav oss alt mulig møkk, og presterte faktisk å kjempe mot seg selv da de gav ut cd-spilleren til Mega Drive rett før de gav ut Saturn, i tillegg til 32X, som skulle gjøre Mega Drive til en 32-biters konsoll. Det gikk jo selvsagt ikke bra. Men i dag er verken Sega eller Atari med på konsollkrigen, så Nintendo sitter der helt alene. De har nok ingenting å frykte. De er ikke "mindt i generasjonen", fordi de som sagt ikke har konkurrenter. Så lenge de forstår det og gir ut eksklusive spill, vil de nok kunne klare seg helt fint. Problemet er bare hvis de nå vil prøve å utkonkurrere Sony og MS på hjemmebane. Det blir noe helt annet. 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hadde ikke Nintendo vært konkurent til Microsoft og Sony ville de vel heller neppe pushet sånn på å få ut en konsoll. Hadde de kunnet overleve på sine egne ekslusive spill hadde de ikke brukt tiden og kostnaden det faktisk er å utvikle en ny konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg mener at en så tidlig utbytting kan tyde på at de (Nintendo) ikke har gjort en god nok jobb med å lage en fremtidsrettet konsoll.

 

N64->GC 5 år

GC->Wii 5 år

Wii->WiiU 5 år

WiiU->NX 3 år hvis det blir release neste år.

 

PS1->PS2 5 år

PS2->PS3 6 år

 

Xbox->360 4 år

360->One 8 år

 

 

Dette er antall år fra en generasjon til neste generasjon blir gitt ut, ikke levetiden på konsollen. Levetiden er i enkelte tilfeller dobbelt så lang.

 

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_video_game_console_releases_in_North_America

Lenke til kommentar

Hadde ikke Nintendo vært konkurent til Microsoft og Sony ville de vel heller neppe pushet sånn på å få ut en konsoll. Hadde de kunnet overleve på sine egne ekslusive spill hadde de ikke brukt tiden og kostnaden det faktisk er å utvikle en ny konsoll.

Hvor mange håndholde konsoller er det i dag? Det er Nintendo og...? Det samme gjelder Wii U. Hvor mange andre konsoller har Mario, Zelda og så videre? Wii U har noen få multiplattformspill, men ingen oppegående folk er så idiot at de kjøper Wii U for de spillene. Folk kjøper Wii U for Nintendospill. Vil man ha spill til multiplattform kjøper man jo en konsoll som har de bra versjonene. Hvis Nintendo faktisk har tenkt å konkurrere med MS og Sony, vil jeg tippe de har laget en konsoll som koster omtrent det samme, men er en del kraftigere og/eller har noen andre finesser de to ikke har. Det kan være så enkelt som en konsoll som er like kraftig som PS4 og har en Wii U gamepad, for eksempel. (og da mener jeg selvsagt at konsollen er hakket kraftigere enn PS4, for å kunne drive gamepaden i samme slengen. Gamepaden vil da trekke den ned til "bare" PS4-kvaliteten.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nei, og det er også derfor Nintendo taper penger der de andre ler hele veien til og fra banken. Kommer Nintendo ut med enda en pad konsolle kan de like godt legge ned hele HW divisjonen sin, hvor mange har faktisk sagt de liker gamepaden til wii u? Altså, ikke missforstå, jeg missliker ikke Nintendo, jeg bare missliker hvordan de hele tiden skal lage gimmicker som i mine øyne er elendige. Ja, jeg kan jo ikke benekte at Wii solgte ekstremt bra, men salget av HW og SW sto ikke i stil når det kom til tredjepart. Ingen konsoller overlever alene på firstparty titler lenger, det har også Nintendo skjønt, hvis ikke så hadde de heller ikke kommet ut med ny konsoll såpass kjapt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...