Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg tror en slags håndholdt-hybrid som ryktene tilsier er deres beste kort. Eventuelt noe annet som føles nytt og spennende som Wii gjorde.

 

Å lage en kraftig konsoll med standard kontroll som skal konkurrere direkte med PS4 og Xbox One mens de er på topp er ikke realistisk. Ja, det er kanskje et par millioner gamle Nintendo-fans som vil juble for det, men resten tror jeg ikke vil bry seg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min store drøm hadde vært om Nintendo rett og slett sluttet med konsoller og satset fullt ut på spillutvikling istedenfor. Er jo spill Nintendo er gode på, ikke maskinvareutvikling. Nintendo hadde fungert ypperlig som en multiplattform-utvikler.

 

Ikke enig med deg i dette her, de har jo god hardware? De har alltid vært på fronten med spennende spillkonsepter og de leverer en hel pakke, ikke bare Mario X og Zelda X. Hvis de skal dra en Sega, så går Nintendo fra å være et aktuelt merkenavn til å bli et minne. 

Lenke til kommentar

15 timer er ikke til å kimse av nei. Folk er i ulik jobb/studiesituasjon f.eks som ikke alltid tillater mye spilletid. Så har man vel ett liv ved siden av også stort sett.

 

Hadde jeg mistet 15 timer progresjon over natta, uavhengig av hvor stort spillet måtte være hadde jeg seriøst slitt med å begynne forfra igjen. I hvertfall på en god stund.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er lov å ta en pause, men det er for ille å gå glipp av et av de beste spillene til forrige generasjon pga 15 timer. Hadde det vært et nesten hvilket som helst annet spill ville jeg bare sagt dropp det.

 

Om man begynner på nytt med en gang eller venter et år spiller selvfølgelig ingen rolle, så lenge man gjør det. Xenoblade er en stor forpliktelse så det er viktig at motivasjonen er på topp.

Lenke til kommentar

Ja det er visst en slags 4swords laget på A Link Between Worlds-motoren. Denne karen bruker halve anmeldelsen på å snakke om sine multiplayer opplevelser med 4S på GBA.

 

Her er hele storyen

"This isn't Hyrule but Hytopia, a preening, fashion-conscious realm where the greatest peril that has befallen its princess, Styla, is to be cursed by a wicked witch with having to wear an unflattering onesie. Off our hero sets - or rather, heroes, as the game implies that scores of youths with pointy ears are being rounded up and sent to their doom, in a sly send-up of Zelda's traditional chosen-one narrative - into the dangerous and unstylish Drablands to try to lift the curse, so the princess can stand to look at herself in the mirror again."

 

http://www.eurogamer.net/articles/2015-10-23-the-legend-of-zelda-tri-force-heroes-review

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så en spin-off/oppfølger til Four Swords?

Må være et eller annet jeg ikke har skjønt her. Zelda: Link between past ble annonsert, og folk jublet. TriForce Heroes ble annonsert, og folk gir blaffen? WTF? Legg til to spillere, og du har Link between worlds. Hvorfor jubler folk når ett blir annonsert, og gir fullstendig blaffen i det andre? Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvorfor juble når Yoshi's Wooly World ble annonsert, i stedet for å klage over at det er et Mario-spill uten Mario? Folk nekter jo å godta et Metroid-spill uten Samus, men Mario-spill uten Mario er helt greit? Folk elsker Mario-kart, men nekter å ta i Sonic & Sega Racing med tang engang (til tross for at de på mange måter er bedre spill) fordi det ikke er Nintendo? Må være et eller annet jeg ikke har skjønt her.

Lenke til kommentar

Hvem gir blaffen? det har jo knapt kommet ut. Alle spillsidene anmelder det, skjønner ikke hvem du påstår gir blaffen. Men dette gjør du jo hele tiden. Og gnåler om at alle i hele forumet bare er supermario-fans, truer med å forlate tråden etterpå. Hver gang det kommer et nytt spill er du på banen og anklager alle for å ignorere det siden det ikke er et nytt supermario-spill. Hva er meningen med dette? Provosere til bråk? Så fyker du opp og skal forlate tråden for godt. Og kommer tilbake igjen etter et par uker, og da skjer akkurat det samme igjen.

Endret av Bytex
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Så en spin-off/oppfølger til Four Swords?

Må være et eller annet jeg ikke har skjønt her. Zelda: Link between past ble annonsert, og folk jublet. TriForce Heroes ble annonsert, og folk gir blaffen? WTF? Legg til to spillere, og du har Link between worlds. Hvorfor jubler folk når ett blir annonsert, og gir fullstendig blaffen i det andre? Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvorfor juble når Yoshi's Wooly World ble annonsert, i stedet for å klage over at det er et Mario-spill uten Mario? Folk nekter jo å godta et Metroid-spill uten Samus, men Mario-spill uten Mario er helt greit? Folk elsker Mario-kart, men nekter å ta i Sonic & Sega Racing med tang engang (til tross for at de på mange måter er bedre spill) fordi det ikke er Nintendo? Må være et eller annet jeg ikke har skjønt her.

 

Wow, du leste så mye inn i mitt enkle spørsmål?  Her har du allerede gjort opp en mening om hva JEG menner ser det ut som :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...