Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seff, jeg ble melket som bare det da jeg var barn og tenkte ikke noe over det utover at jeg hadde det moro. Hadde jeg brukt tusentalls kroner på det i dag ville jeg nok ha følt meg noe lettlurt, og jeg tenker at det er naturlig å legge fra seg disse franchisene når man blir voksen. Det er ikke like kult å "catch'em all" når man er 30+.

 

Jeg har ikke spilt Skylanders selv men jeg så på en annen fyr som spilte det i et par timer (som er godt voksen og slukte konseptet), og skjønte fort hvordan det fungerte; man spiller gjennom et nivå og bytter på å bruke forskjellige figurer for å løse forskjellige oppgaver - et velutprøvd konsept i spillverdenen - med den tvisten at disse figurene må kjøpes. Han som kom på den ideen er nok rik i dag.

 

Pokemon føyer seg også inn i rekken av disse franchisene men en viktig forskjell her er at Pokemon-spillene faktisk hadde et genialt gameplaykonsept som man kunne sette pris på uavhengig av alder. Normalt nøyer produsentene seg med å dytte figurene sine inn i en halvdårlig kopi av et eksisterende gameplaykonsept, men Pokemon stod bunnstøtt på gameplayet sitt uansett om man var interessert i tegnefilmene, kortspillene og alt det andre. Selv i dag kunne jeg gått tilbake og spilt Pokemon Blue eller Red.

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som har peiling på når nettbutikkene får inn Super Smash Bros ink GameCube adapter igjen? Det er helt utsolgt samme hvilken nettbutikk man sjekker.. :-P

Hørt det skal komme standalone adaptere tidlig neste år i det minste.
Tusen takk for svar. Håper på det. Gledet meg lenge til dette.

 

Etter hva jeg har lest, så har de ikke planlagt noen produksjon av nye før om en god stund (over ett år!)

Kilder: Samtale med Nintendo Customer Service (ang. stuck spake...), NintendoLife, Polygon.

 

Fikk kjøpt to pakker med adapteret for 525,- hos Coolshop.no den 27. nov.

 

Slue Nintendo, lure meg til å kjøpe Wii U pga. Smash Bros U... skamme seg :p

 

Fikk testet det ene adapteret hos en kompis, men sliter med at den ene gamecube kontrolleren har satt seg fast i adapteret... Funker fortsatt fett til Smash Bros da :p

Hvis noen kan hjelpe med dette hadde det vært fint... for den sitter dønn, og jeg er redd for at hvis jeg bruker mer rå kraft knekker adapteret... :glare: Tør ikke putte i flere kontrollere før jeg vet om det bare er den ene porten som er helt tullete, eller alle fire.

 

Har fått adapterne, Smash bros, Link Amiibo og Hyryle warriors fra Coolshop, Platekompaniet og Elkjøp. (3 dager etter bestilling pga. helg)

 

Har derimot fortsatt ikke fått Wii U-en (LoZ:WWHD Edition) min fra Cdon... 2-5 dagers prioritetspakke my ass. Fikk melding først i går fra posten om at pakken er blitt forhåndsmeldt hos dem, altså ikke sendt med posten enda. (dag 6 i skrivente stund)

Kjipt å må dra til en venn for å spille spillene mine :mellow:

Lenke til kommentar

Zelda U ser bra ut, men for min del er det to ting som er avgjørende. For det første MÅ healing fra krukker osv komme tilbake om man taper en bosskamp. Jeg kom aldri forbi den første bossen i Skywar Sword, fordi skjoldet ble ødelagt og krukkene var knuste i runde en, men jeg fikk ingenting av det tilbake i runde to. Om jeg ikke klarte å ta bossen med skjold og healing, hvordan i svarte skal jeg klare det uten?

 

For det andre må vi få lov til å tenke selv. Også her er Skyward Sword en stor synder. Det går jo ikke fem sekunder uten at jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre. Hvert. Femte. Sekund. FFS... :p

 

Om disse to er ordnet blir det kjøp. Grafikk osv gir jeg blanke i.

Lenke til kommentar

Pokémon er også ett fenomen jeg aldri har fattet må jeg innrømme. Og der har de melket mye har jeg inntrykk av.

Vil vel egentlig påstå at det er en serie med mer potensial som enda ikke er utnyttet. Det at de lager 4 milliarder nye pokemon er derimot litt vel mye. Synes det holdt med 150, men det er vel alltid mulig å komme med noen ekstra, men så mange som nå er litt for mye.

 

Hvorfor slutte å lage en serie som går bra?(Tenker da på den melkinga du snakker om)

Lenke til kommentar

Nei de ønsker jo selvsagt å få penger inn i kassa, og det gjør jo Nintendo med sine spill uten tvil. Nå har jeg i grunn aldri satt meg inn hva som er nytt i disse spillene fra gang til gang, annet enn flere monster osv. Men jeg har samtidig inntrykk av at flesteparten av spilene likevel blir godt motatt, så da gjør de i det minste noe riktig :)

Lenke til kommentar

Om jeg ikke klarte å ta bossen med skjold og healing, hvordan i svarte skal jeg klare det uten?

 

For det andre må vi få lov til å tenke selv. Også her er Skyward Sword en stor synder. Det går jo ikke fem sekunder uten at jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre. Hvert. Femte. Sekund. FFS... :p

 

 

Jeg vil påstå at hvis du hadde fulgt med på hva som ble fortalt i opplæringen, i den store synderen Skyword Sword, så er jeg sikker på at du hadde klart den første bossen.

Sikkert en grunn til at de ville leie "uerfarne" spillere i hånda i dette spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Zelda U så bra ut, MEN: La det nå ikke bli Skyrim. Håper Nintendo husker å få med den Zelda magien. De må for all del ikke gå Cod/battlefield veien, som bestandig skal ligne på hverandre å gjøre mest mulig for og ikke være dårligere enn de andre.

 

For å være helt ærlig er jeg skeptisk, men som den Zelda fan'en jeg er, så skal de gjøre mye galt for å ødelegge spillet for min del.

 

 

 

Om jeg ikke klarte å ta bossen med skjold og healing, hvordan i svarte skal jeg klare det uten?

 

For det andre må vi få lov til å tenke selv. Også her er Skyward Sword en stor synder. Det går jo ikke fem sekunder uten at jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre. Hvert. Femte. Sekund. FFS... :p

 

 

Jeg vil påstå at hvis du hadde fulgt med på hva som ble fortalt i opplæringen, i den store synderen Skyword Sword, så er jeg sikker på at du hadde klart den første bossen.

Sikkert en grunn til at de ville leie "uerfarne" spillere i hånda i dette spillet.

 

oooooooooo

SNAP x)

Lenke til kommentar

Transfer overfører filene fysisk fra den ene maskinen til den andre (og sletter på den første maskinen). Du må bruke SD kort og sette sd kortet inn i den nye maskinen for å kopiere innholdet inn. Veldig tungrodd prosedyre.

 

De skulle bare latt deg laste ned alle spillene fra eshop på den nye konsollen, ala Steam.

 

Et annet problem med Wii VC er at det har masse emulatorer WiiU ikke har, så spill som ikke er N64, SNES eller NES vil ikke funke eller bli overført.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...