Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Miyamoto also seemed to suggest that Nintendo's next Mario game will be for a new console, saying: "From early on, I wanted Mario to be that character in the digital world, so that with each digital evolution, he was there to usher in the next era. I think that maybe when we release the next hardware system, you can look forward to seeing Mario take on a new role or in a new game."

 

 

Nintendo may be the first company to adapt Sharp's new Free-Form Display LCDs, which have bendable bezels. Production of the LCDs will begin in 2016, the Japan Times reported.

 

Lenke til kommentar

Shigeru Miyamoto answered some of those questions at the Nintendo General Shareholder Meeting. Based on what he said at the meeting, we know now that we won’t be getting only one Zelda game but in fact, we will be getting 3 Zelda games.

The first two is easy to guess. Zelda for Wii U and Hyrule Warriors. As for the third game, we are guessing that it might be Zelda for SDS. Miyamoto did also said that the games will all be launch at the same date.
Lenke til kommentar

 

Shigeru Miyamoto answered some of those questions at the Nintendo General Shareholder Meeting. Based on what he said at the meeting, we know now that we won’t be getting only one Zelda game but in fact, we will be getting 3 Zelda games.

The first two is easy to guess. Zelda for Wii U and Hyrule Warriors. As for the third game, we are guessing that it might be Zelda for SDS. Miyamoto did also said that the games will all be launch at the same date.

 

Hvis de alle skal lanseres samtidig, kan da ikke Hyrule Warriors være en av dem?

Lenke til kommentar

Hvis de alle skal lanseres samtidig, kan da ikke Hyrule Warriors være en av dem?

Tror han mener alle lanseres i Europa, USA og Japan samtidig. Og btw, hvor er Majora's Mask til 3DS? Vil tippe de tre spillene er Zelda Wii U, Majora's Mask 3DS og et annet de ikke har annonsert ennå.

 

Hvilket 3DS (XL om det har noe å si) må jeg ha på en 20 timers reise.

Har per nå kun "New Super Mario Bros 2" og "Kirby Triple Deluxe".

 

Vil helst ha noe RPG eller noe. Litt usikker på om "Animal Crossing: New Leaf?" er noe, men har ikke peiling da jeg ikke har noe erfaring med serien.

RPG? Prøv

- Etrian Odyssey 4

- Etrian Odyssey: The Millenium Girl

- Persona Q: Shadow of the Labyrinth.

 

Sistnevnte er en god blanding av folkene fra Persona 3 og 4 (du velger hvilket av de spillene du vil fokusere på), og gameplayet fra Etrian Odyssey. Etrian Odyssey på sin side er kort og godt en førstepersons dungeon crawler i stil med Might & Magic, Legends of Grimrock og alle de der. Alle tre skal være på eShop, men tror du finner minst EO4 og Persona Q i butikken også. Er mer usikker på Millenium Girl. Jeg kjøpte det på eShop, og har ikke sett det i fysisk utgave. Men har ikke lett noe særlig heller.

 

Animal Crossing: New Leaf er moro, men prøv heller Fantasy Life. Det er mye av det samme, bortsett fra at du har en historie og en hel drøss klasser å leke med. Hele tolv klasser, og bare fire av dem dreier seg om slossing. Om du tar deg tid der og ikke stresser gjennom historien har du mange timer moro foran deg. :)Harvest Moon slår også sjelden feil, og ligger i samme gate.

 

Ellers er det jo Fire Emblem, om du liker strategi. Det falt ikke helt i smak hos meg, men var moro så lenge det varte.

 

Ellers har vi selvsagt Project X Zone. Noen elsker det, noen hater det. Gameplayet ble litt for simpelt for meg etter noen timer, og noe av det beste med spillet er å se folk fra en hel drøss serier sammen. Og da snakker vi en hel drøss serier, fra kjente (Street Fighter og Resident Evil) til obskure, japanske titler du aldri har hørt om. :)

 

Theathrythm: Final Fantasy: Curtain Call må også nevnes. Vi snakker 200+ sanger fra Final Fantasy, satt inn i et meget bra rytmespill og med en interessant vri på RPG-biten. Ulikt det første kan det spilles utelukkende med knappene om du vil, så det er perfekt å ta med på tur. RPG-bitene er også sterkt forbedret fra det første, så lange Quest Medleys er ikke akkurat enkle denne gangen. Sliter en god del selv, selv på Medium. Å overleve er en ting, men å ta bossen i tillegg sliter jeg med. De tåler jo så sykt mye nå... :(

 

Bravely Default er også svært bra en stund, men et sted i historien møtte jeg veggen, og ikke på en bra måte. Historien ble rett og slett gørrkjedelig etter et visst punkt.

 

Som bonus kan du laste ned en demo til Bravely Default og Etrian Odyssey og spille dem en stund, og liker du dem kan du fortsette der du slapp i fullversjonen. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Takk for forslag.
Nå har jeg kun et 4GB minnekort som var med når jeg kjøpte maskinen (i går.)

Når man kjøper spill fra nintendo storen så står det at det tar x blocks.
Er blocks å regne for MB?

Vurederte sterkt "Zelda Link Between Worlds", men usikker på om jeg får plass til det på minnekortet eller om jeg skal stikke i sjappa før jeg reiser i morgen å kjøpe det fysisk.

Lenke til kommentar

Et nytt minnekort koster ikke stort. Da jeg kjøpte vanlig 3DSen på launch satte jeg i et kort på 32GB, og har aldri vært i nærheten av å fylle det, selv om jeg har kjøpt en drøss spill fra eShop (både "vanlige", demoer og småspill.)

 

 

Zelda: Link between worlds er helt greit, men av en eller annen idiotgrunn må du leie utstyr der, og du mister det når du dør. Det gjør at om du dør i en dungeon må du dra helt ned til byen igjen for å leie utstyret på nytt, før du kan fortsette der du slapp. Dette ble vanvittig irriterende etter en kort stund, så jeg prøvde å kjøpe utstyret først for å få beholde det. Det går, men det koster så mye at jeg gikk lei den evige grindingen før jeg i det hele tatt fikk kjøpt noe særlig. Synd, da det ellers er et knallspill.

 

Btw Kirby: Triple Deluxe går i samme fellen som Nintendo har gått i de siste årene: Du får ikke fortsette historien automatisk, men må pent lete etter hemmelige ting i de forrige brettene for å åpne neste dør. Mario gjør akkurat det samme, dessverre. Det er den eneste grunnen til hvorfor jeg la fra meg Super Mario 3D World etter to verdenener, og aldri fullførte Kirby. :(

Lenke til kommentar

Bravely Default og Tales of the Abyss skal være bra og vare lenge. Kan vel også sjekke ut Zelda A Link Between Worlds og Ocarina of Time.

 

60-70 timer på Tales of the Abyss. Det er et langt spill med en god historie, men den må gis litt tid før den blir skikkelig medrivende. Det tok rundt 20 timer før jeg var helt solgt.

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang overføring av Wii VC spill til Wii U. Jeg klør i fingra etter å starte å spille men venter fortsatt på at Wii U skal komme på tilbud. Det jeg da lurer på:

Kan jeg spille Wii VC spillene på min Wii nå, for deretter å overføre selve spillet OG save-data når jeg får tak i en Wii U? Og får jeg da med disse nye Wii U-featuresene?

 

Og hva skjer med spillene som finnes i Wii U VC, blir de overført til Wii U, mens de som ikke finnes i Wii U VC blir overført til Wii mode på Wii U?

 

Ble litt rotete men faen heller å trøtt jeg er..

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang overføring av Wii VC spill til Wii U. Jeg klør i fingra etter å starte å spille men venter fortsatt på at Wii U skal komme på tilbud. Det jeg da lurer på:

 

Kan jeg spille Wii VC spillene på min Wii nå, for deretter å overføre selve spillet OG save-data når jeg får tak i en Wii U? Og får jeg da med disse nye Wii U-featuresene?

 

Og hva skjer med spillene som finnes i Wii U VC, blir de overført til Wii U, mens de som ikke finnes i Wii U VC blir overført til Wii mode på Wii U?

 

Ble litt rotete men faen heller å trøtt jeg er..

Du har helt rett du kan overføre dine Wii Vc spill og saves når du skaffer deg en Wii U og ja spillene dine som er kommet ut på VC på Wii U drar nytte av de nye funksjonene og de som fortsatt ikke er kommet blir kun tilgjengelig i Wii Mode. Håper dette oppklarer ting for deg :)

Lenke til kommentar

 

 

Har noen spørsmål ang overføring av Wii VC spill til Wii U. Jeg klør i fingra etter å starte å spille men venter fortsatt på at Wii U skal komme på tilbud. Det jeg da lurer på:

 

Kan jeg spille Wii VC spillene på min Wii nå, for deretter å overføre selve spillet OG save-data når jeg får tak i en Wii U? Og får jeg da med disse nye Wii U-featuresene?

 

Og hva skjer med spillene som finnes i Wii U VC, blir de overført til Wii U, mens de som ikke finnes i Wii U VC blir overført til Wii mode på Wii U?

 

Ble litt rotete men faen heller å trøtt jeg er..

Du har helt rett du kan overføre dine Wii Vc spill og saves når du skaffer deg en Wii U og ja spillene dine som er kommet ut på VC på Wii U drar nytte av de nye funksjonene og de som fortsatt ikke er kommet blir kun tilgjengelig i Wii Mode. Håper dette oppklarer ting for deg :)

Mener da vitterlig at man må kjøpe spillene på nytt i "Wii U mode", men de er da rabattert. Eller har noe gått meg hus forbi?

Lenke til kommentar

Har man kjøpt spillene i VC til Wii og overfører disse dataene til WiiU så skal de ligge der om man starter WiiU i Wii mode. Her er en liten info oversikt over hva som flyttes over og ikke.

 

Ser at enkelte VC titler ikke flytter over uten at jeg har noen oversikt over hvilke det var. Da jeg flytta over wii dataene til WiiU så kan jeg ikke huske noen titler som mangler? Supermario bros 3 som ikke funka på wii konsollen min funka derimot uten problemmer på WiiU.

 

http://www.nintendo.no/arkivet/faq/wiiu_systemtransfer

 

Her er siste notis i punkt tre: -Når prosessen er fullført er alt innholdet nå tilgjengelig på Wii U-konsollen og du kan gå inn i Wii Shop Channel i Wii U-konsollens Wii Menu for å laste ned alt innholdet på nytt.

Endret av kero79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...