Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor er det en Club Nintendo brosjyre i alle Wii/3ds spill når tjenesten ikke er i Norge? har de endret noe?

Det er ikke noe Club Nintendo i Norge, men det er andre steder i Europa. At vi får brosjyrene er vel nok fordi spill ikke blir laget spesielt for hvert land, men for hver region. Spillene som kommer til Norge kunne nok like gjerne endt opp i Sverige, England, Tyskland eller Frankrike. :)

Lenke til kommentar

Vurderte B2 vs Smash Bros men safet og kjøpte B2..tviler på smash bros har så lang levetid som singleplayer spill. Og iflg US spillere er online veldig laggy så ganske udugelig.

Tror faktisk du tar feil her. Jeg har spilt smash flere år, og jeg blir aldri for lei til å spille det.

Singleplayer spill har en tendens til å bli slik at når du har rundet dem en gang, så er det leeeenge til man gidder gjøre det igjen ;)

Lenke til kommentar

 

Sikkert gøy for 4 kompiser i samme sofa, men for meg ser det helt merkelig ut å spille dette mot 3 AI'er. Det blir vel at jeg hadde prøvd alle banene og lagt det bort.

 

Han ene av disse spilte 2-3 mot Daigo i SF4 på Evo for et par år siden. De er ganske hardcore fighting game spillere.

 

Tragisk at demo-delen på Wii U blir så oversett. Burde vært en SSB demo ute nå. Har jo vært SSB demo på 3DS lenge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg trodde lenge Smash Bros kunne sammenlignes med Street Fighter, Tekken osv, men der tok jeg grundig feil. Vanlige slossespill som Street Fighter er morsomme nok, men de er vanvittig trege og krever fint lite annet enn å pugge dusinvis av komboer og spesialtriks, samt lære seg å blokke en gang i blandt. Smash Bros har på sin side veldig få triks, og de få som er, er veldig lette å lære seg. Alle har de samme triksene. Om du klarer å trykke og holde nede slåtasten mens du drar stikken i en retning har du lært alt du trenger å vite om spesialtriksene. Timing er litt komplisert i starten, men det går seg fort til. :)

 

Dette gjør at gameplayet er latterlig enkelt å lære seg, men å klare å utnytte det effektivt i en kamp er noe helt annet. Men i tillegg har vi jo fire folk (eller opp til åtte i nyeste), så du kan ofte ta en liten pause når de andre denger løs på hverandre, men du kan heller aldri være trygg. Resultatet er at det ofte blir fullstendig kaos. Og siden kampene er langt raskere enn i f.eks Street Fighter (folk beveger seg mye raskere og friere, dvs du kan hoppe opp og ned på plattformer osv) blir det aldri kjedelig. Det har du ikke tid til. :)

 

I tillegg er det jo så mange folk med at det er så godt som umulig å forberede seg 100% til en kamp. I en kamp en mot en er det nok å vite hva han andre kan gjøre, men når det er tre andre? Eller hele syv andre? Da blir det noe annet. Allianser dannes og brytes fortløpende, folk flyr vegg i mellom, det skal lite til for å gjøre feil, og selv om du flyr ut av brettet og "dør" fortsetter du bare der du slapp. Dermed får man ikke en vinner før tiden er ute, uansett hvor mange ganger du har "tapt" kampen så langt. Alt i alt er det så absurd raskt tempo og så mye kaos at du ikke har tid til å kjede deg. Selv mot AIen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3DS demoen var hvertfall totalt udugelig, skjønte ingenting som helst. Og det er ikke mulig å se movelista engang så jeg vet ikke hva moves til noen er annet enn å mashe en knapp og hoppe.

Moves-listen er en knapp for å slå, en annen for å slå hardere, samt å holde nede en av dem mens du drar stikken til siden for å ladde opp et sterkere angrep. That's it. :)

 

(skjønt hva hvert move faktisk gjør er mer komplisert. Peach kan dra fram Toad som levende skjold (hihi), noen kan skyte, noen kan heale, og så videre. Men alle triksene gjøres på samme måte.)

Lenke til kommentar

Jeg trodde lenge Smash Bros kunne sammenlignes med Street Fighter, Tekken osv, men der tok jeg grundig feil. Vanlige slossespill som Street Fighter er morsomme nok, men de er vanvittig trege og krever fint lite annet enn å pugge dusinvis av komboer og spesialtriks, samt lære seg å blokke en gang i blandt. Smash Bros har på sin side veldig få triks, og de få som er, er veldig lette å lære seg. Alle har de samme triksene. Om du klarer å trykke og holde nede slåtasten mens du drar stikken i en retning har du lært alt du trenger å vite om spesialtriksene. Timing er litt komplisert i starten, men det går seg fort til. :)

 

Dette gjør at gameplayet er latterlig enkelt å lære seg, men å klare å utnytte det effektivt i en kamp er noe helt annet. Men i tillegg har vi jo fire folk (eller opp til åtte i nyeste), så du kan ofte ta en liten pause når de andre denger løs på hverandre, men du kan heller aldri være trygg. Resultatet er at det ofte blir fullstendig kaos. Og siden kampene er langt raskere enn i f.eks Street Fighter (folk beveger seg mye raskere og friere, dvs du kan hoppe opp og ned på plattformer osv) blir det aldri kjedelig. Det har du ikke tid til. :)

 

I tillegg er det jo så mange folk med at det er så godt som umulig å forberede seg 100% til en kamp. I en kamp en mot en er det nok å vite hva han andre kan gjøre, men når det er tre andre? Eller hele syv andre? Da blir det noe annet. Allianser dannes og brytes fortløpende, folk flyr vegg i mellom, det skal lite til for å gjøre feil, og selv om du flyr ut av brettet og "dør" fortsetter du bare der du slapp. Dermed får man ikke en vinner før tiden er ute, uansett hvor mange ganger du har "tapt" kampen så langt. Alt i alt er det så absurd raskt tempo og så mye kaos at du ikke har tid til å kjede deg. Selv mot AIen. :)

 

Interessant hvor subjektivt hva man finner moro er, hm? :p Alle de punktene du lister opp der er akkurat grunnene til at jeg ikke kan fordra Smash spillene overhodet xD

Lenke til kommentar

Interessant hvor subjektivt hva man finner moro er, hm? :p Alle de punktene du lister opp der er akkurat grunnene til at jeg ikke kan fordra Smash spillene overhodet xD

Moro er helt klart subjektivt. Er derfor det er sjelden jeg gidder komme innom denne tråden. Jeg liker andre spill enn Mario og Zelda, og våger til og med å innrømme at jeg spiller mye mer på 3DS enn Wii U. Folk som meg har fint lite i denne tråden å gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...