Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hamstret inn spill for litt over kr 2000,- i dag, pluss Persona Q i går (digitalt). Litt i dyreste laget, men pytt. Nevner det her fordi Smash Bros til Wii U var en av de jeg kjøpte i dag, og Persona Q er til 3DS. Det var ikke på tilbud (kom jo ut i går), men det er helt klart verdt prisen. Tenk Etrian Odyssey med folkene fra Persona 3 og 4. Kan det bli dårlig? Nope. :)

 

Ser for øvrig at Etrian Odyssey 5 er bekreftet, samt en Etrian Odyssey/Mystery Dungeon mashup kommer tidlig neste år i Japan. Dermed er det hele fire RPGer fra Atlus å se frem til (inkludert Persona Q og Persona 5). :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det vanskeligste for så små unger er hånd/øye koordinasjon. Du gir dem kontrolleren men de skjønner ikke sammenhengen mellom å styre og å se. Derav bare kræsjing i vegger i MK8.

 

På den andre siden skjønner de ikke at de "taper" heller. Du ser ikke en 4-åring ragequitte fordi han kom på 3. plass :D

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dere får gi litt feedback om hvordan SSB er singleplayer. Jeg har ikke helt trua.

Vi har en egen tråd for SSM, så jeg poster heller der. ;) Men kort sagt er det mye av det samme som før. Det kan bli ganske mye å gjøre, men har bare spilt det i en halvtime. 3DS-versjonen er veldig bra, selv på single-player.

 

Er det noen her som har Disney Infinity på Wii U?

 

Ser at både versjon 1.0 og 2.0 er på tilbud på CDON, og har to jenter på 4 og 12 jeg kunne tenkt meg å spille med, men jeg er litt usikker på om det er passende for ei på 4...?

Har begge Disney Infinity-ene, og kort sagt angrer jeg litt på at jeg kjøpte 2.0. 1.0 har mye bedre og lengre Playsets (selve "spillet"), og siden vi fortsatt ikke kan dele toyboxes på nettet (annet enn til folk på vennelisten) gikk jeg svært fort lei. Anbefaler å prøve 1.0 først, og så oppgrader hvis det er ønskelig. Alle figurene fra 1.0 kan for øvrig brukes i 2.0 også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt tre Wii-spill med temmelig godt rykte for 150 kroner på CDON i dag. Blir artig, forhåpentligvis.

 

Spillene er Madworld, Punchout og Trauma Center: New Blood. Noen som har erfaringer med noen av disse? Lurer spesielt på om 2-player på Punchout er noe morsomt? Alle spillene er litt utenfor min komfortsone med tanke på hva jeg vanligvis spiller, men håper på å oppdage noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg husker godt da vi fortsatt brukte 10-øringer og 10-kroner i papirsedler. :) Det var faktisk så sent som på 80-tallet. :)

 

In other news har jeg spilt Persona Q: Shadow of the labyrint i ca to og en halv time så langt, og må ærlig innrømme at jeg elsker det sykt mye. Jeg har vært stor fan av Etrian Odyssey siden starten, og likte Persona 4 på PSVita ganske mye. Å slå de to sammen ble helt magisk. Faktisk så mye at det ikke gjorde meg noenting at det tok over et kvarter (!) med prating før selve spillet kom i gang, og selve labyrinten man utforsker er en blåkopi av Etrian Odyssey - komplett med FOEs, dører som kun går en vei og alt det der. Det beste er dog at i starten får man velge om man vil spille med folk fra Persona 3 eller 4, og hver gruppe har en egen vri på historien.

 

Den største forskjellen fra Etrian Odyssey er at kampene nå er enda morsommere, og folkene lever seg mer inn i det nå. Det er riktignok ikke de helt store forandringene, men mest at de hopper frem og angriper nå som i f.eks Final Fantasy (i stedet for at vi bare ser en strek over fienden som angripes), og de kommer med diverse mer eller mindre hjelpsomme kommentarer (som å si hva fiendene er svake mot osv.) Men det gjør innlevelsen mye morsommere. :) Grafisk sett er det helt nydelig, og vi slipper endelig den evige skogen fra de forrige spillene. Første del er tatt rett fra Alice in Wonderland, og det sier jo sitt. :p

 

Kort sagt kan Persona Q trygt anbefales til fans av Etrian Odyssey, Legend of Grimrock, Might & Magic, og sånne spill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...