Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

SKUFFET.

 

Har spilt Super Mario 3d World og kost meg glugg helt til siste Castle i World 7. Å her mangler jeg stjerner for å komme inn. Å ikke bare noe, men 40. Ødela mye av gleden som jeg har hatt frem til da. Jeg liker å spille spill fra begynnelse til slutt, men hater "grinding" så da får man se om man noen gang kommer seg videre.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men det er Jo IKKE vanskelig å finne stjernene..1-2 playtbroughs på en bane så har man alle..jeg hadde ikke dette problemet..

Nei det er sikkert ikke vanskelig. Men det er kjedelig. Spesielt når man har kost seg og så kommer men i nærheten av slutten så får man ikke spilt videre.

 

Stjerner osv burde være ett valg, ikke en nødvendighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Zup. Veit ikke helt om dette er riktig sted å poste. Jeg har en moddet wii, og startet wad manager. avinstallerte alt i listen av IOS filer og homebrew filer. Nå booter ikke konsollen. Tegn på at den er totalt bricked?

Lenke til kommentar

Amiibo kan brukes i både Smash og Mario Kart, men de kan ikke brukes i flere spill som krever at du lagrer informasjon på selve Amiiboen samtidig da det kun er plass til å lagre informasjon fra et spill på den av gangen. I Mario Kart og Hyrule Warriors bruker man Amiibo kun til å åpne innhold i spillet og man lagrer ikke informasjon på selve figuren slik man gjør i Smash.

Jepp, dermed er amiiboer rimelig meningsløse. Det tar svært liten plass å lagre f.eks ghsot data i Mario Kart, så de burde seriøst ha latt oss ha nok plass til å lagre ting fra en drøss forskjellige spill. Det er jo hele poenget med dem i første omgang. Hvis det bare er for å åpne ting snakker vi fysisk DLC. Meningsløst.

 

SKUFFET.

 

Har spilt Super Mario 3d World og kost meg glugg helt til siste Castle i World 7. Å her mangler jeg stjerner for å komme inn. Å ikke bare noe, men 40. Ødela mye av gleden som jeg har hatt frem til da. Jeg liker å spille spill fra begynnelse til slutt, men hater "grinding" så da får man se om man noen gang kommer seg videre.....

Jeg har klaget over det der svært lenge. Det er ikke bare i 3D World, men også i 3D Land og nyeste Kirby, og nesten garantert i neste Yoshi-spill. Faktisk kan vi gå helt tilbake til Super Mario 64 og finne noe lignende, da hver dør krevde et visst antall stjerner for å åpne. Men da fikk vi i det minste et sterkt hint hvor de var på hver bane. Dette tøvet med å kreve at man støvsuger brettene for å få gå videre gjør at jeg ikke har spesielt stor interesse av Nintendo-spill som Mario lengre.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster ting på eShop? F.eks Smash Bros U, Mario Kart 8 osv.

 

Har den siste uka sittet på gjerdet og bare ventet på et tilbud jeg kan bruke for å få meg en Wii U. Til tross for at jeg opprinnelig ikke ville ha en Basic pga de 8GB, så er Expert sitt tilbud + en ekstern HDD verdt det IMO. Men lurer på om jeg kan gå balls-deep digitalt eller om det er helt insane priser.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster ting på eShop? F.eks Smash Bros U, Mario Kart 8 osv.

Fleste stortitler koster 500.

 

Smash: 499

MK8: 499

Bayonetta 1: 249

Bayonetta 2: 409

Hyrule Warriors: 409

Mario 3D world: 499 (30% nå, 329)

Wind Waker HD: 499

 

De fleste indie spill ligger rundt 30/60/120, fleste rundt 60 og over.

 

NES spill: 40

GBA spill: 56

SNES spill: 64

 

 

Det ser ihvertfall slik ut nå.

 

 

 

 

Hvordan vet jeg om harddisken jeg har fra før passer Wien? Er en WD 500gb 4-5 år gammel.

Wii U mener du? Sørg for at den får strøm fra eksternt og prøv er det eneste jeg kan si. Er det en 3,5" disk må du bruke AC adapter. Er det 2,5" må du skaffe Y kabel for USB strøm.

 

Mange disker fungerer rett og slett ikke med Nintendos spillkonsoller. Minnepinner fungerer bra.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

16/32GB burde holde for deg om alle stortitler kjøpes på disk. Overføring mellom to disker/minnepenner gjøres smertefritt inne i systemmenyen.

 

Får du først problemer med en harddisk (snakker ikke minnepenn her) er det vanskelig å overføre data tilbake til en minnepenn eller internt minne. Snakker av erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...