Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg, nå som du eier Twilight princess og SS - da hadde jeg spilt de på Dolphin. Fabelaktig, HD grafikk. Galaxy 2 ser også rått bra ut, men lyden går etter noen minutter:/ Man trenger et godt grafikkort og veldig god CPU. Windwaker ser også alldelses så bra ut. Det er artigere å spille de klassikererene i HD.

a>a>

 

Er det en god guide til denne Emulatoren? Hva trengs? Wii motes og en sensor bar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå klart de første ni oppdragene i Tank! Tank! Tank! og åpnet 11 tankser, og så langt elsker jeg det spillet. :D ZombieU, Mario og Tekken får bare vente, her går det kun i tankser. Jeg er fullt klar over at gamer.no anmeldte det og gav det svært dårlig karakter, men jeg anbefaler på det sterkeste å prøve det selv før dere gir opp hele greia. Gameplayet er helt enkelt, men hva så? Det er latterlig moro. Alt trenger ikke være "seriøst" for å være bra. :)

 

Btw når jeg sier "ni oppdrag" mener jeg så klart ni historieoppdrag, men har fullført dem med minst syv tankser i hvert eneste oppdrag. Og flere blir det. :) Og tenk selv: Jeg har ingen problemer med å gjøre samme oppdraget seks, syv ganger på rad, så hvor dårlig kan det være?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Lurer på om eg skal spille SMG og Zelda på Dolphin eller Wii U, såg noen filmer, ser jo genialt ut, ser også at dem har gamecube spill i HD..

 

Ser jo bra ut :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8lahZrzXriw

 

Har jo kjøpt spillet so da er jo moralsk greit nok, men får ser kossen de ser ut på Wii U først, viss eg ikkje klarer det får eg heller prøve meg fram :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

@Lyon

Ser sinnsykt ut.

 

Ja ikke sant, satt å spilte Galaxy 2 tidligere i år, helt rått frem til lyden går.., fikk dog kun rundt 40 FPS, har ikke så bra CPU. Galaxy spillene krever spess bra CPU altså!!

 

Er det en god guide til denne Emulatoren? Hva trengs? Wii motes og en sensor bar?

 

Sender deg en PM.

 

---

 

Råder alle som vil bruke dolphin til å ha kjøpt spillene en spiller, hvis ikke stjeler man og vil da ikke bare være en lovbryter, men også en som er med på å ødelegge for de som faktisk jobber hardt!

 

Noiz: Ja:) Hvilken specs har du på PCen? Skyward sword krever ikke like mye CPU som feks Galaxy spillene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja ikke sant, satt å spilte Galaxy 2 tidligere i år, helt rått frem til lyden går.., fikk dog kun rundt 40 FPS, har ikke så bra CPU. Galaxy spillene krever spess bra CPU altså!!

 

 

 

Sender deg en PM.

 

---

 

Råder alle som vil bruke dolphin til å ha kjøpt spillene en spiller, hvis ikke stjeler man og vil da ikke bare være en lovbryter, men også en som er med på å ødelegge for de som faktisk jobber hardt!

 

Noiz: Ja:) Hvilken specs har du på PCen? Skyward sword krever ikke like mye CPU som feks Galaxy spillene.

 

Har i7 2600k, 8gb ram og Amd HD6990

Lenke til kommentar

 

---

 

Råder alle som vil bruke dolphin til å ha kjøpt spillene en spiller, hvis ikke stjeler man og vil da ikke bare være en lovbryter, men også en som er med på å ødelegge for de som faktisk jobber hardt!

 

 

Fra lenken til fnwilborn

 

“I think it’s a wonderful thing that amateur videogame players are now given the opportunity to create their own work and sell it at one dollar,” he said. “If I had this kind of opportunity like today at that time, I would be more than happy and more than willing to make my own game and offer it in that kind of environment.”

 

But he doesn’t believe that’s the path for Nintendo. “If you ask me, don’t you think Nintendo should sell Mario on a smartphone for 99 cents, I do not think the answer is yes,” he said. “We really want to sustain the monetary value of game software at a higher level. Otherwise, we cannot make game creation a rewarding business.”

 

 

Smartphone makers, Iwata says, don’t care about the gaming business, just about sustaining the value of the platform itself. He compares it to what companies like Apple have done with music: “They have changed the mindset of the people from first purchasing the music CD to purchasing single [tracks] at the cost of just 99 cents.

 

They’ve made people think that that’s a smarter activity. And now what’s happening is that music artists can no more get enough resources of money out of the making and selling of CD music, but rather they have to monetize in other ways, like live concerts.”

 

I raise the point: Didn’t the 99-cent song save the music industry? As soon as internet speeds made it possible, people started pirating music. By making it legally available at an impulse price without restrictive DRM, could it not be argued that the new distribution model injected more money into the business than would have been there before?

 

 

“I have to disagree with you about that, Chris, 180 degrees,” Iwata said. A great deal of the money that used to be going into the music industry, he said, was now being funneled in new directions — the companies that sell music downloads and MP3 players.

 

“They have done so so smartly that they were able to establish the image that they are the saviors of the music industry,” he said. “However, the fact of the matter is they have simply transferred these resources of music and monetary value into somewhere else. And the same thing is happening in the game industry.”

 

http://www.wired.com/gamelife/2012/11/nintendo-wii-u-feature/all/

Lenke til kommentar

Dolphin er genialt. Det eneste som er irriterende er at det er utrolig stress å sette opp gamepaden, med analoge stikker osv. (Jeg bruker en trådløs Xbox 360-kontroller).

 

Dette har jeg i alle fall hatt problemer med før.

 

Og selvsagt, kjøp for guds skyld spillene før dere emulerer de. Både Skyward Sword og Mario Galaxy er fantastiske spill, men de solgte bare helt OK. Snakk med lommeboken deres, hvis ikke vil nok ende opp med en ny Wii-generasjon med ingenting annet enn New Super Mario og diverse party/sportsspill.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å laste ned Dolphin og jeg kan jo gjør det uten å føle meg skyldig å være en pirat. Eier jo disse spillene fra før av på Wii og rundspilt dem alle :)

Merk deg at Dolphin er ekstremt CPU-sultent, selv ikke en i7-2600k @ 5GHz klarer å kjøre alle spill med DSP-LLE (som kreves for å få riktig lyd i de fleste spill) uten ytelsestap.

Lenke til kommentar

SM Galaxy virker kanskje litt rart i starten, men hold ut et par timer så blir du fullstendig oppslukt. Det er ikke bare Mario64 i større verden. Det bare pøser på med nye mekanikker og nye bosser og nye ting hele tiden, som om utviklerne aldri gikk tom for fantasi. Vanligvis begynner spill å bli repetitive litt over halvveis, men ikke SMG-spillene. Det blir bare mere og mere og mere jo flere timer som går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...