Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Hm merkelig at folk har så mye problemer med overscan, da dette fikses i tv innstillingene, hvis man går dypt nok.

 

Samme som når man kobler til en PC og det kuttes på sidene og oppe og nede.

Det løses ved fks skfite fra 16:9 til Screen fit, som det heter på Samsung sine TVer, LG bruker vel just scan eller hva det heter, men det skal være mulig å fikse på

 

Plukket meg forvørig opp

 

Skyward Sword

Twilight Princess

Mario Galaxy 1 & 2 i dag, skal få handlet ltit mer, men utvalge av wii spill er litt dårlig for tiden

 

Nå kan jula komme

Endret av henrikrox
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg sykt til eg får Zelda, og SMG 1 og 2, er metroid trilogien også noe eg bør ha til Wii?

 

Jepp

 

 

Plukket meg forvørig opp

 

Skyward Sword

Twilight Princess

Mario Galaxy 1 & 2 i dag, skal få handlet ltit mer, men utvalge av wii spill er litt dårlig for tiden

 

Nå kan jula komme

 

Dette er en genial start! Jeg anbefaler deg dog å ikke kjøpe for mye på en gang, da disse spillene nok bare vil synke mer i pris etterhvert, og du i mellomtiden får tid til å faktisk spille dem.

Lenke til kommentar
Det download-systemet virker virker elendig om din erfaring er representativ, får håpe det endres.
Ja, de må få en bedre download manager snarest. Første gang jeg lastet ned fikk jeg en feilmelding, men den klarte å fortsette likevel. Problemet var at da jeg prøvde å installere hadde jeg ikke ekstern harddisk, så da gikk det ikke. Og når det ikke gikk første gang fikk jeg ikke lov å prøve igjen etter at jeg fikk harddisken. Dette endres.

 

Neste gang jeg lastet ned fikk jeg bare en feilmelding - to ganger, faktisk. Nå har jeg latt den stå på nedlasting hele dagen, og var heldigvis ferdig da jeg kom hjem. Det tok en halvtime å installere etter det, men nå skal det funke. :)

 

Interessant nok lastet den rett ned til den eksterne harddisken denne gangen, uten at jeg ga beskjed om det. Pluss til Nintendo der. :)

Lenke til kommentar

Gå inn på der det er bilde an en tv og fastnøkkel, den første grønne.

 

http://www.nintendo..../PIC-377-EN.jpg

 

 

4. Set the Wii U aspect ratio setting to the correct setting for your TV if it is available. (How To)

4:3 is used for standard non-HD TVs.

16:9 is used for HDTVs and widescreen televisions.

 

http://www.nintendo....-improve-pic-tv

 

De eneste tv insillingene wii u har er

Connection type

Resolution (Her står min på 720p, (men har prøvd høyere og uten at det hjalp)

Aspect ratio (som er grået ut om en har valgt hdmi som jeg har)

Og til sist tv sound output type.

Ingen ting her som har med overscan å gjøre.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

De eneste tv insillingene wii u har er

Connection type

Resolution (Her står min på 720p, (men har prøvd høyere og uten at det hjalp)

Aspect ratio (som er grået ut om en har valgt hdmi som jeg har)

Og til sist tv sound output type.

Ingen ting her som har med overscan å gjøre.

 

Jeg fikk iallefall hele bildet på skjermen ved å bytte, selv i 16:9.

Lenke til kommentar

Hm merkelig at folk har så mye problemer med overscan, da dette fikses i tv innstillingene, hvis man går dypt nok.

 

Samme som når man kobler til en PC og det kuttes på sidene og oppe og nede.

Det løses ved fks skfite fra 16:9 til Screen fit, som det heter på Samsung sine TVer, LG bruker vel just scan eller hva det heter, men det skal være mulig å fikse på

 

Plukket meg forvørig opp

 

Skyward Sword

Twilight Princess

Mario Galaxy 1 & 2 i dag, skal få handlet ltit mer, men utvalge av wii spill er litt dårlig for tiden

 

Nå kan jula komme

 

Galaxy 2 er rått. Plukker opp Skyward Sword etterpå jeg og. Med Nintendo Land, NSMBU, Skyward Sword og SMG2 er denne konsoll-launchen som en Nintendo-fan's våt drøm!

 

(Vet det er litt "juks" å tenke sånn, men alle spillene er nye for meg!)

Lenke til kommentar

Har spilt litt Tekken, og det lover svært bra. Det er veldig mye å gjøre på Wii U-versjonen, med Tekken Ball, Mushroom Battle og så videre. Det er også vanvittig mange folk med denne gangen, og mange jeg ikke kjenner igjen fra før. Men hvor er Julia? :(

 

Ellers bestemte jeg meg tidligere i dag for å ikke ta sjansen på at Tekken skulle være ferdig nedlastet, så gikk til innkjøp av Tank! Tank! Tank! som backup. Det er faktisk utrolig morsomt, og jeg har spilt det mer enn jeg har spilt Tekken i dag. :p Hele poenget med spillet er rimelig enkelt: Monstre har angrepet byen, så bare sett deg inn i tanksen din og utrydd dem sammen med en co-op partner (eller AI, om du spiller solo). Hvert oppdrag går på tid, og du blir rangert etter hvor bra du gjør det. Helt enkelt konsept, men meget morsomt. :) Eneste jeg misliker litt er at AI-partneren er stokk dum som vanlig. Sliter noe sinnsykt i det andre oppdraget pga det. Men på den annen side var første oppdrag mot en hel drøss svære, mekaniske edderkopper, og det andre oppdraget mot en svært, tre-hodet drage. Kan ikke helt klage da. :p Men spill det med en kamerat eller tre.

Lenke til kommentar

Har spilt litt Tekken, og det lover svært bra. Det er veldig mye å gjøre på Wii U-versjonen, med Tekken Ball, Mushroom Battle og så videre. Det er også vanvittig mange folk med denne gangen, og mange jeg ikke kjenner igjen fra før. Men hvor er Julia? :(

 

Julia er JC. De har bare reboota henne med litt ekstra wrestlingmoves og et nytt og fancy outfit.

Lenke til kommentar

Julia er JC. De har bare reboota henne med litt ekstra wrestlingmoves og et nytt og fancy outfit.

Hehe, regnet med det. Men savner den sexy indianer-outfiten hennes. Jaja, får se hva jeg får til med customization og skitne tanker. :p

 

In other news har jeg tatt andrebrettet i Tank! Tank! Tank! etter en del slit, og er glad jeg gadd. Den første tanksen har gått opp i level, og jeg fikk åpnet en ny tanks i tillegg. Denne har litt andre våpen enn den første, så testet den på de to første brettene. Kort sagt gruset jeg dragen i andrebrettet fullstendig med den andre tanksen og holder nå på med det fjerde brettet. Skal bare teste den femte tanksen først. :p Spillet åpnet seg virkelig etter det andre brettet, og nå storkoser jeg meg - selv i solo. AI-partneren på sin side gjorde 80% av jobben i det tredje brettet alene, så han har lært seg litt, han også. Elsker dette spillet. Bare synd det er dømt til å bli oversett av de fleste. Det er jo "bare" en launchtittel, og har det mest idiotiske navnet jeg har sett på lenge. :p

Lenke til kommentar

Hm merkelig at folk har så mye problemer med overscan, da dette fikses i tv innstillingene, hvis man går dypt nok.

 

Samme som når man kobler til en PC og det kuttes på sidene og oppe og nede.

Det løses ved fks skfite fra 16:9 til Screen fit, som det heter på Samsung sine TVer, LG bruker vel just scan eller hva det heter, men det skal være mulig å fikse på

 

Plukket meg forvørig opp

 

Skyward Sword

Twilight Princess

Mario Galaxy 1 & 2 i dag, skal få handlet ltit mer, men utvalge av wii spill er litt dårlig for tiden

 

Nå kan jula komme

 

Hadde jeg vært deg, nå som du eier Twilight princess og SS - da hadde jeg spilt de på Dolphin. Fabelaktig, HD grafikk. Galaxy 2 ser også rått bra ut, men lyden går etter noen minutter:/ Man trenger et godt grafikkort og veldig god CPU. Windwaker ser også alldelses så bra ut. Det er artigere å spille de klassikererene i HD.

dolphin2011022321154028.jpgmario-galaxy.jpg

Endret av lyon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...