Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting som MÅ på plass:

 

- Raskere OS

- Ordning av vennerequests

- Mulighet til å lage egne communities

- Fiksing av den Wiimodusen slik at vi kan gå inn på virtual console-spill direkte fra wii u-menyen

- Man bør kunne gå inn på andres profiler og se hva de har spilt, hvor lenge de har spilt det, hvor langt de har kommet osv. I forlengelsen av dette - et achievementssystem

- Fiksing av det tv-problemet Santar og andre med eldre tv-er har hatt

- Fiksing av de locksene som mange rapporterer om

 

Og sikkert mye mer. Vi får se. Disse tingene er viktigere enn nye spill nå ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par ting som MÅ på plass:

 

- Raskere OS

- Ordning av vennerequests

- Mulighet til å lage egne communities

- Fiksing av den Wiimodusen slik at vi kan gå inn på virtual console-spill direkte fra wii u-menyen

- Man bør kunne gå inn på andres profiler og se hva de har spilt, hvor lenge de har spilt det, hvor langt de har kommet osv. I forlengelsen av dette - et achievementssystem

- Fiksing av det tv-problemet Santar og andre med eldre tv-er har hatt

- Fiksing av de locksene som mange rapporterer om

 

Og sikkert mye mer. Vi får se. Disse tingene er viktigere enn nye spill nå ihvertfall.

 

Ja vi får bare krysse fingrene for at vi ihvertfall kan krysse vekk noen av punktene etter morgendagens nintendo direct.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Santar beskrev problemet og fikk en del svar her for noen sider siden, uten at jeg tror det hjalp, så her må bare Nintendo ordne opp. Jeg har hørt om problemet fra andre også, så tror den rett og slett ikke støtter noen tv-typer skikkelig. Burde være mulig å ordne siden andre funksjoner på konsollen støtter dem.

Lenke til kommentar

Ja, dette og mange av de andre problemene skyldes nok rett og slett at Nintendo har for få folk til å jobbe med OS-et. De fleste av problemene - inkludert dette - skyldes Wii U-softwaren, og både kan og bør fikses raskt. Jeg anbefaler dem også å ansette en femti folk i en avdeling for OS-utvikling, hvor halvparten sitter seg ned med steam eller xbla, skriver ned alle featuresene og bare går i gang med å kopiere de en etter en, mens den andre jobber med å videreutvikle de glimrende ideene de tross alt har med ting som Miiverse.

Lenke til kommentar

Ja, dette og mange av de andre problemene skyldes nok rett og slett at Nintendo har for få folk til å jobbe med OS-et. De fleste av problemene - inkludert dette - skyldes Wii U-softwaren, og både kan og bør fikses raskt. Jeg anbefaler dem også å ansette en femti folk i en avdeling for OS-utvikling, hvor halvparten sitter seg ned med steam eller xbla, skriver ned alle featuresene og bare går i gang med å kopiere de en etter en, mens den andre jobber med å videreutvikle de glimrende ideene de tross alt har med ting som Miiverse.

Enig i at de burde gjøre noe som dette, men tror rett og slett ikke det er nintendos vei dessverre. Virker som de vegrer seg for å gjøre det samme som sine konkurenter på godt og vondt.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Det er bra at de ønsker å gå sine egne veier, det er hovedårsaken til at jeg er en såpass stor Nintendo-fan som jeg er, men som du skriver er dette dessverre Nintendo ikke bare på godt, men også på vondt. Skjønt, Gamepaden virker jo litt som en reaksjon på iPad og lignende produkter, så helt blokkerte fra konkurrentene er de vel ikke. Veldig få av oss lever i en boble, og jeg tror ikke en gang hardcore Nintendo-fanboys kan forsvare det OS-et vi så langt har på Wii U. Forhåpentligvis forstår de at de bør utvikle disse tingene ihvertfall en del.

 

Jeg tenkte forøvrig å se Nintendo Direct på Gamepaden i morgen bare for å teste funksjonen, noen andre som har planer om dette? Nå får vi endelig se hvor bra Wii U takler html5 :)

Lenke til kommentar

AAAW YEAH

 

rC8qyl.jpg

 

Jeg solgte min launch Wii før SMG2 ble utgitt, så dette er første gang jeg spiller det. Testa de første par brettene i går, ble nesten blank i øynene det er jo så jævlig bra... Den musikken, den kontrollen... Bare tanken på ny 3D-Mario til Wii U :omg:

 

Jeg fikk forøvrig SMG2 + Wii Remote Plus + nunchuck for Kr 400,- så det var jo fint.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor fikk du det? Jeg har en kamerat i samme situasjon som også er interessert i et 3D-Mariospill og utstyr til å spille det.

 

Gratulerer med genialt kjøpt forresten, have fun!

 

Vel, jeg fant en som solgte sin Wii på finn.no. De hadde en rekke spill og kontrollere inkludert SMG2, så spurte om jeg kunne kjøpe kun spill og kontroller.

 

Testa Zelda i Nintendo Land med Wiimote nå, dritmoro med en-til-en sverdbevegelser. Er det sånn kontrollen er til Skyward Sword? Må kanskje skaffe det også da..

Lenke til kommentar
Options? Hvor da? Miiverse og eshop har bildejusterings muligheter men ikke selve konsollen.

 

Gå inn på der det er bilde an en tv og fastnøkkel, den første grønne.

 

http://www.nintendo..../PIC-377-EN.jpg

 

 

4. Set the Wii U aspect ratio setting to the correct setting for your TV if it is available. (How To)

4:3 is used for standard non-HD TVs.

16:9 is used for HDTVs and widescreen televisions.

 

http://www.nintendo....-improve-pic-tv

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...