Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men hvorfor ikke? Det er ikke meningen at vold bare skal være gøy alltid.

 

Nei, men hvis det ikke er gøy må det på en eller annen måte drive historien eller karakterer framover. 

 

Jeg har ikke hovedsaklig problemer med scenen i seg selv, men at serieskaperne mener at dette er den beste bruken av tid.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Men hvorfor ikke? Det er ikke meningen at vold bare skal være gøy alltid.

 

Nei, men hvis det ikke er gøy må det på en eller annen måte drive historien eller karakterer framover. 

 

Jeg har ikke hovedsaklig problemer med scenen i seg selv, men at serieskaperne mener at dette er den beste bruken av tid.

 

 

Ser ærlig talt ikke problemet med scenen i det hele tatt. Spesielt og henge seg så mye opp i den.

Lenke til kommentar

Synes de løste det på en god måte. Etter at han drepte Roose, så følger det naturlig at det kommer en scene der Walda får vite om det. Så om vi ikke skulle sett at hun og babyen faktisk ble drept, så måtte de kuttet scenen der hun får vite om det, for så å putte hendelsen inn i en "tilfeldig" samtale senere. Da er det mye bedre at vi raskt får det overstått ved å vise hva som faktisk skjer. Ikke var det spesielt grafisk heller, de kuttet det slik at vi bare fikk se hundene hoppe på henne, også fyller hjernen inn resten.

Lenke til kommentar

 

Nei, men hvis det ikke er gøy må det på en eller annen måte drive historien eller karakterer framover. 

 

Jeg har ikke hovedsaklig problemer med scenen i seg selv, men at serieskaperne mener at dette er den beste bruken av tid.

 

 

Ser ærlig talt ikke problemet med scenen i det hele tatt. Spesielt og henge seg så mye opp i den.

 

 

Jeg er igrunn enig. Synes at en hendelse som gjør at Ramsay blir den nye arvingen av Bolton-familien bør vises. Den er viktig og driver historien og karakteren fremover. Før det skjedde var han bare en Bolton, etterpå var han familiens overhode.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er interessant å se hva slags person han er for 150. gang. Mine følelser mot han endrer seg på ingen måte, kanskje bortsett fra at jeg blitt litt mer apatisk og lei, da vi allerede vet nøyaktig hvor grusom han er. 

 

At han drepte Roose var viktig. Wanda og sønnen var småting som måtte fikses opp i.

 

Henger meg hovedsaklig opp i det, fordi jeg mener det poengterer at serieskaperne har rare prioriteringer. I tillegg til dette har de sikkert 40 minutter der Ramsay plager Theon om og om igjen (sesong 3), men de tar seg ikke tid til å vise hvordan han, med bare 10 andre menn, greide å snike seg inn og lage helvete i leiren til Stannis. Nå kan jeg kanskje kritiseres for å være litt sent ute; har jo alltid vært en del feilprioritering i serien. Vi har haugevis med karakterer og plottlinjer, men uforholdsmessig mye tid brukes på sex, drap (prøver meg ikke på noe moralistgreier altså, mye "fornuftig" sex og vold i serien også) og kjærlighetshistorie mellom Missandei og Grey Worm. Men har begynte å tenke mer over det nå.

 

Eksempel på voldsscene jeg derimot har satt pris på: Da notMountain knuste skallen til han fyren. 

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Altså, jeg henger meg ikke så voldsomt opp i det egentlig. Det trakk ned mitt inntrykk av episoden en del (men likte den relativt godt, likevel), men i det store og det hele er det en ganske liten sak i seg selv. Jeg bare fortsetter å svare når folk kommenterer. Det er mulig diskusjonen er i ferd med å stagnere, så skal prøve å ikke fortsette dersom det kun blir gjentakelse på gjentakelse. 

 

Jeg synes imidlertid serien er noe preget av dårlige prioriteringer og for mange "sjokk"-scener, og dét er noe jeg henger meg mer opp i. Og jeg synes denne scenen er et eksempel på dette. 

 

Siden du kom med et nytt poeng: Vi har vel sett flere ganger at hundene kan være ganske voldsomme allerede? Jeg følte meg i alle fall rimelig klar over at han hadde drapsbikkjer i bakgården før jeg så dette. Men når du sier det tviler jeg ikke på at hundene kommer til å skape noe rabalder på et tidspunkt. Håper ikke de gir Ramsay en karmadød ved at han selv blir spist av dem, men noe sånt er kanskje ikke helt usannsynlig?

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Eg som gleda meg til at folk skulle se at Jon Snow hadde stått opp igjen, så klarte di å behandle det så kjedeligt som muligt. Var liksom heilt vanligt at han var tilbake :) Det var faktisk første episoden på ei stond eg var litt hypa for, men meh..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...