Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Alle filmverdener er en annen enn vår egen, selv de mest "realistiske". De skaper seg selv fra første bilde, og må gjøre sine hendelser troverdige. Allerede i første episode møter vi White Walkers, uten at noen skrek opp om at noe slikt ikke eksisterer. Vi har sett Dany overleve et flammehav uten en skramme, Melisandre mane frem skyggebeist fra livmora, treøyde ravner og flygende, flammesprutende øgler. Uten å mukke.

Diskusjonen om det er mulig i virkeligheten å knuse hoder med bare nevene er artig, men det handler ikke om hvorvidt Gregor skulle fått "lov" til å gjøre det i serien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har først sett episoden nå pga ferie, så hvis dette er nevnt før så beklager jeg på forhånd.

 

Jo mer jeg tenker på det, jo mer irriterende er det at Oberyn ble drept av sin egen arroganse. Sååå kult med en som er så flink til å sloss at han klarer å ta The Mountain, og sååå fail når skallen din blir knust når du har vært så kjepphøy hele veien. Jeg håpet forresten at Oberyn skulle drepe han, og deretter gå bananas på Lannisterne som var ansvarlige for drapet på søsteren.

 

Jeg ser ikke på det som arroganse, men heller som et enormt sterkt behov for rettferdighet overfor sin søster. Å finne ut sannheten og finne di skyldige var jo en av hovedgrunnene (etter Joffreys bryllup) til at han var kommet til Kings Landing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det var interessant. Jeg lurte faktisk på om det var mulig å knuse et hode med hendene, og nå fikk jeg svaret.

Vel, the mountain i bøkene er vel 240 cm høy og 200kg muskler eller noe sånt :p

 

legg på en rustning som veier sikkert 100kg så er det fullt mulig å akseptere for min del

Lenke til kommentar

Så også for meg ut som om han var ute etter en tilståelse + info rundt hvem som hadde gitt ordren, for da ville han hatt muligheten til å gå etter Tywin neste :)

 

Virket å være ganske hevnlysten på Tywin mtp at han kjørte så hardt på at det var han.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er alle de engelske skuespillerne langt kulere, bedre og all around mer passende til rollene sine enn de amerikanske? Unntak eksisterer selvsagt, Littlefinger kan ikke spilles av noen andre.

 

Det jeg kom til å tenke på er hvorfor de snakker britisk-engelsk når det er en amerikansk serie. Er det noen som vet hvorfor disse store "Fantasy"-showene bruker BE i stedet for AE?

Lenke til kommentar

Veldig godt sagt. En av grunnene til at dette gikk særlig inn på meg var at Oberyn fullstendig eide the mountain, fikk jo godfølelse før sjokket...

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er sjokkert. Jeg skjønte ganske tidlig at Oberyn kom til å ta kvelden. Han var for overlegen og "cocky", og greia med at han utsatte å drepe motstanderen overbeviste meg om at han kom til å dø.

 

Da motstanderen gikk i bakken og Oberyn begynte å løpe rundt og leke seg var jeg bombesikker på at han kom til å få svi. Jeg hadde selvsagt rett. Det skuffet meg litt, for det føltes litt klisjeaktig at det skjedde slik jeg antok.

Lenke til kommentar

 

Er det bare meg, eller er alle de engelske skuespillerne langt kulere, bedre og all around mer passende til rollene sine enn de amerikanske? Unntak eksisterer selvsagt, Littlefinger kan ikke spilles av noen andre.

 

Det jeg kom til å tenke på er hvorfor de snakker britisk-engelsk når det er en amerikansk serie. Er det noen som vet hvorfor disse store "Fantasy"-showene bruker BE i stedet for AE?

 

Vel, i dette tilfellet vil jeg tro at det er fordi nesten alle skuespillerne er engelske, men du har et poeng - det virker som om BE er "fantasy-språket".

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes det var interessant. Jeg lurte faktisk på om det var mulig å knuse et hode med hendene, og nå fikk jeg svaret.

Vel, the mountain i bøkene er vel 240 cm høy og 200kg muskler eller noe sånt :p

 

legg på en rustning som veier sikkert 100kg så er det fullt mulig å akseptere for min del

Skjønner ikke helt hva vekta på rustningen har å si angående om han klarer å knuse skallen med hendene?
Lenke til kommentar

Nå kommer det klart frem at The Mountains totale vekt måtte være rundt 500 kg for å knuse en hodeskalle, og da måtte han ha stått på hodet til Oberyn. Det ville uansett ikke vært mulig å gjøre det med bare styrken i nevene. Hvis det var mulig ville heller ikke hodet eksplodert på den måten det gjorde, men bare sunket inn.

Lenke til kommentar

Neste episode kommer til å være tettpakket, det er i hvert fall helt sikkert. Det er mange spørsmål som bør svares på før sesongen er ferdig og de begynner å få dårlig tid nå som de har brukt en hel episode på å bare vise The Wall.

 

Hvor alvorlig er skaden til The Hound?
Hva skjer med Tyrion?
Kommer Daenerys til å få ræva i gir snart?

Hva skjer med Theon?

Hvor er Brienne og Pod?

Hvor langt har Bran rukket å gå siden sist?

Har Gendry rodd seg i land ennå?

Er Melisandre ferdig med å vise muggene for i år?

 

So... many... questions, so... little... time...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...