Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Ikke det jeg tenker på. Han har vært ved The Wall, han har sett noe de aller aller færreste i Kings landing og ellers i verdenen har sett.

 

Det jeg tenker på er hvis han klarer å komme seg unna henrettelsen på noe vis, hvor vil han dra og vil det faktum at han har vært ved The Wall ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

60 min er den vanlige sendeplanstildelinga. Episodene er som regel 52~ minutter.

tror sesongfinalene alltid har vært 1 time og 6 min, hvertfall noen min over timen.
Vel, det er en rekordlang episode, så det ville jo være litt rart hvis de alltid var så lange ?
Lenke til kommentar

Synes det er rart at det virker som enkelte klager over siste episode pga "det var på the wall".

Jeg tror ikke det heter "A song of Ice and Fire" for ingenting, heller at det hele kommer til å kulminere med en episk kamp imellom Ice (white walkers, wildlings, osv.) og Fire (Daenerys & dragene, Jon Snow & company, Stannis).

Har ikke lest bøkene så har ikke peiling på om det stemmer, men synes det makes sense.

 

Problemet med siste episode for meg er ikke at det finner sted ved veggen. Problemet er at det er kamp fra start til slutt, og det ble kjedelig og virket meningsløst for meg. Det er andre og langt mer interessante ting som skjer rundt omkring som de burde ha vært innom. Selv om kampen kanskje er viktig (selv om det ikke nødvendigvis virker slik) så kunne de begrenset seg kraftig.

 

Jeg har også forklart hvordan jeg synes det er merkelig at vi nå er over halvveis i serien og fortsatt har hovedfokusen vært på resten av intrigene. Det har vært veldig lite ved veggen. Hvis veggen og det som skjer der er så mye viktigere enn alt det andre som skjer så burde det ha vært mer fokus og ikke minste mer fremgang i historien rundt det enn det har vært.

 

Når det gjelder navnet så er det bøkene som heter noe med is og ild. TV-serien heter som kjent "Game of Thrones", noe som tyder på at det er spillet rundt tronen som er det viktige der. Og det bekrefter jo det vi har sett så langt. Veggen er ganske perifer, selv om de hinter om at det er noe viktig som kommer til å skje der en eller annen gang.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har det kanskje ikke vært så veldig viktig å vise mer fra The Wall enn de allerede har? Det har jo tross alt skjedd en del og det har vi fått sett, at det ikke har blitt vist noe særlig i fra The Wall forstår jeg meg ikke på. Skulle de vist noe mer så ville jo vi ikke fått tid til det andre..

Syns alt i alt det har vært veldig bra. En sesong som har dreiet seg veldig mye rundt The Wall, forrige sesong også forsåvidt og nå resulterer det i en stor kamp som det er bygd opp til i lang tid.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hva som skjedde med de tribe folka som Tyrion Fant?

Er de fortsatt i Kings landing og lojale til Tyrion?

 

De forlot Kings Landing mener jeg, etter slaget ved Blackwater i tiden da Tyrion ble fratatt rollen som Hand og "glemt".

 

Stemmer det.

 

Noen sjanse for at de møter på Brienne kanskje?

Lenke til kommentar

 

Synes det er rart at det virker som enkelte klager over siste episode pga "det var på the wall".

Jeg tror ikke det heter "A song of Ice and Fire" for ingenting, heller at det hele kommer til å kulminere med en episk kamp imellom Ice (white walkers, wildlings, osv.) og Fire (Daenerys & dragene, Jon Snow & company, Stannis).

Har ikke lest bøkene så har ikke peiling på om det stemmer, men synes det makes sense.

 

Problemet med siste episode for meg er ikke at det finner sted ved veggen. Problemet er at det er kamp fra start til slutt, og det ble kjedelig og virket meningsløst for meg. Det er andre og langt mer interessante ting som skjer rundt omkring som de burde ha vært innom. Selv om kampen kanskje er viktig (selv om det ikke nødvendigvis virker slik) så kunne de begrenset seg kraftig.

 

Jeg har også forklart hvordan jeg synes det er merkelig at vi nå er over halvveis i serien og fortsatt har hovedfokusen vært på resten av intrigene. Det har vært veldig lite ved veggen. Hvis veggen og det som skjer der er så mye viktigere enn alt det andre som skjer så burde det ha vært mer fokus og ikke minste mer fremgang i historien rundt det enn det har vært.

 

Når det gjelder navnet så er det bøkene som heter noe med is og ild. TV-serien heter som kjent "Game of Thrones", noe som tyder på at det er spillet rundt tronen som er det viktige der. Og det bekrefter jo det vi har sett så langt. Veggen er ganske perifer, selv om de hinter om at det er noe viktig som kommer til å skje der en eller annen gang.

 

Så du mener at de som lager serien vet mindre om hva som er viktig enn det du gjør...?

Herregud, lag din egen serie, da!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Så du mener at de som lager serien vet mindre om hva som er viktig enn det du gjør...?

Herregud, lag din egen serie, da!

 

 

Altså, de som lager serien VET i ihvertfall hva som er vektlagt i bøkene og gjør sikkert mange kompromisser hele veien for å tilpasse innholdet i forhold til TV-formatet.

 

Jeg tolker det som at en hel episode dedikert til The Wall, muligens betyr at denne hendelsen står ganske sentralt i bøkene også...jeg har ikke lest disse så dette er bare mine tanker.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Man kan fint uttale seg om hvilke inntrykk man sitter med personlig.

 

Jeg husker forøvrig at kritikk av Lost ble møtt med "skaperne vet bedre enn deg", men til slutt viste det seg at de bare rotet de også. Man bør ikke ha blind tiltro til serieskapere selv om en serie stort sett er veldig bra. Det er bare mennesker som lager GoT.

Det er jo pussig at de kaller det Game of Thrones hvis dette spillet om tronen (som forøvrig er det de har brukt mest tid på, selv om det påstås å være underordnet det som skjer i nord) ikke er det sentrale i serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør kanskje ikke uttale seg alt for mye om hvilke hendelser som er av betydning og hvilke som ikke er det, med mindre man kjenner til hvordan hele historien ender? Og det er det vel i grunn ikke så mange mennesker som gjør? :)

 

Man kan spekulere og uttale seg om hva som helst så lenge det er med serien i tankene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må gjerne tro at Game of Thrones henspiller til the iron throne, men det tror ikke jeg. Og ja, jeg tror the wall har utrolig mye med det å gjøre.

 

Og jeg sier ikke at han ikke har lov til å ha meninger, jeg sier at meningene hans er basert på elendig logikk.

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bokserien heter "A Song of Ice and Fire". Den første boka heter Game of Thrones, og det ble bestemt at det var en mer passende tittel på TV-serien enn de andre bøkenes titler eller "A Song of Ice and Fire".

 

De som mener dette er en bokspoiler. Ta en bolle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...