Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, veldig glad det ikke er mange som mener som deg. Du har skjønt at hele serien handler om en krig?

Veeeel... Som noen andre kommenterte er vel ikke dette helt riktig. GoT er tross alt ikke en actionserie, så at folk reagerer på at en hel episode ble dedikert til litt sverdfekting og ankerdropping synes jeg ikke er rart. Det er også langt flere mye mer spennede aspekter ved en krig enn den faktiske slossingen, noe jeg er sikker på at du selv, etter nærmere 40 timer med GoT kan være enig i.

 

Synes forøvrig alle scener med Jon er veldig kjedelige. Han er generelt ganske kjedelig. Trist at Ygritte døde, da. Håper Tywin og The Hound får mye screentime neste episode, og at ingen av dem dør - dette er mine favorittkarakterer, og man vet jo aldri.

 

Edit:

Apropos ankeret:

Endret av Martin HaTh
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Var ikke den mest intellektuelt stimulerende episoden, men hva skulle de ellers gjort? Det er jo det omkring muren som er det viktigste som skjer i denne verdenen. Selv om de var bare 100 menn til å forsvare den. Men når Mance har 100.000 + kjemper, og White Walkers lurker rundt, da blir de andre intrigene litt uviktige.

Tror nok det var viktig for serien å vie litt tid til The Wall for å fremheve hvor viktig denne delen av serien er. Den begynte jo med White Walkers helt i starten så da så man frem til denne litt mystiske trusselen fra nord som en av de store tingene. Så har ikke serien klart å følge helt opp av ulike grunner.

 

Magefølelsen min sier at vi egentlig skulle sett like mye frem til white walkers på vei sørover som drager på vei vestover.

 

Og strengt tatt har det ikke være veldig mye store slag i GoT. Så vi har godt av å få litt innimellom :)

Endret av EternalSunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke den mest intellektuelt stimulerende episoden, men hva skulle de ellers gjort? Det er jo det omkring muren som er det viktigste som skjer i denne verdenen. Selv om de var bare 100 menn til å forsvare den. Men når Mance har 100.000 + kjemper, og White Walkers lurker rundt, da blir de andre intrigene litt uviktige.

 

Hvis veggen og det rundt er så viktig så er det jo merkelig at det brukes så lite tid på det og så mye tid på alt mulig annet som sies å være relativt uviktige i forhold.

 

Jeg hadde egentlig forventet mer fra veggen og tilstanden rundt i sesong 4 på grunn av f.eks. Melisandres uttalelser nettopp om hvor uviktig spillet om tronen er sammenlignet med det som skjer i nord. Men så ble det mer av det samme - lite vegg, mye annet. Og det gjør ikke noe fordi veggen er noe av det minst interessante for min del. Men hvis det skal være en så stor del av serien så er det rart at man nå er kommet over halvveis uten at det som skjer i resten av Westeros fremstår som uviktig.

Lenke til kommentar

Det første skikkelige slaget (som har blitt vist på TV) siden Blackwater Bay, så det var på tide. GoT er en dramaserie, men det er også en serie om kriger og slag, selv om det kan være lett å glemme når budsjettet skal gå opp. ;) Uansett ble jeg langt mer imponert over dette slaget enn Blackwater, der det var åpenbart at man brukte mørke for å skjule at man egentlig ikke hadde råd til å fremstille en slagsscene i full skala. I denne episoden synes jeg ikke det var et problem; det at vi fulgte slaget fra flere forskjellige perspektiv og spesielt med overblikk over The Wall og hæren til Mance Rayder gjorde så jeg trodde på slaget. Når vi fikk noen kjemper i tillegg (som jeg trodde kanskje ville bli droppet) så ble det et slag som like godt kunne gått inn i en LotR-film.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis veggen og det rundt er så viktig så er det jo merkelig at det brukes så lite tid på det og så mye tid på alt mulig annet som sies å være relativt uviktige i forhold.

 

Det er ikke så mye å fortelle om muren, antar jeg. Det er noe som utvikler seg over tid. Nesten ingen i Westeros bryr seg noe om det, de er opptatt av sine spill. Det er vel det som er forfattertrekket her, tipper jeg. Men det kommer nok til å bli sentralt for folk i Westeros etter en stund. (Ren gjetning dette, altså, jeg har ikke rørt bøkene.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et forspill som handler om egoismen og troa På seg selv i westeros og kriger og konflikter og maktkamper før det plutselig braker løs fra to kanter, daenerys og Nord. Da må de forenes og hele spillet endrer seg.

 

Sånn ser eg for meg. Vi får stikk om ting som er skjer i nord og øst. Mens hovedfokuset er på hva som skjer i sentrum, der alle vil ha makten.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hvor skummelt må det ikke være å stå vertikalt nedover med bare et tau til å holde seg fast? Tenker på de som skjøt med bil og bue ned langs veggen. Høydeskrekk, nei takk!

 

Ja og at du er avhengig av at ein av dei andre må stå og holde igjen i tauet du er festa i.

For det fyrste blir det mykje skumlare å henge utanfor kanten, og i tillegg så tar det opp to mann per bue.

Med ei litt anna innrettning så kunne ein hatt fire mann som skyt piler, i staden for at to mann skyter og to mann står og held tauet.

 

Forøvrig var dette sløs med piler, frå ei slik høgde så er det vell omtrent like effektivt og mykje billegare å berre slepp ned steiner og andre harde gjenstander?

Det optimale forsvaret hadde vell vært ein stor tung stein i eit tau som du kan sleppe ned og dra oppigjen fleire gongar.

Lenke til kommentar

Synes det er rart at det virker som enkelte klager over siste episode pga "det var på the wall".

Jeg tror ikke det heter "A song of Ice and Fire" for ingenting, heller at det hele kommer til å kulminere med en episk kamp imellom Ice (white walkers, wildlings, osv.) og Fire (Daenerys & dragene, Jon Snow & company, Stannis).

Har ikke lest bøkene så har ikke peiling på om det stemmer, men synes det makes sense.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tyrion var jo ved The Wall i sesong 1, lurer på om det vil ha noe innvirkning på hans videre ferd om han ikke blir halshugd.

 

Har vel ikke sett noe til Stannis på noen episoder heller nå, spent på hva han finner på.

Han har vel ikke mulighet for å bli sendt til The wall nå, med mindre Far/Jaime lurer systemet.

Endret av Woody_97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...