Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

For en spennende episode!!

 

Nå er det jo slik at Stannis forbereder seg til den virkelige trusselen i fra Nord, når tror dere han vil marsjere innom The Wall og redde dagen? Om det i hele tatt vil skje.

Når ble det sagt at han hadde tenkt seg nordover?

 

Vel det blei vel ikke sagt at han skulle nordover, men i siste episode i sesong 3 overleverer Davos en melding fra Night Watch om hvilke observasjoner de har gjort forbi muren. Og Melisandre sier at de fem kongenes krig ikke er av betydning, men at den sanne krigen ligger i nord. Døden marsjerer mot muren, og Stannis er den eneste som kan stoppe han. Og nå har jo Davos og Stannis fått lit kapital i ryggen, så det er jo ikke utenkelig at de marsjerer nordove de også etterhvert.

 

 

 

Nå er det jo slik at Stannis forbereder seg til den virkelige trusselen i fra Nord, når tror dere han vil marsjere innom The Wall og redde dagen? Om det i hele tatt vil skje.

Med 'den virkelige trusselen' går jeg utifra at du sikter til white walkers som jo er hele grunnen til at Mance har klart å samle wildlingene.

 

Det stemmer!

 

Melisandra snakker om en "han" som marsjerer mot muren,om det er Mance hun ser i iden eller en top-shot i White Walkers gjengen , eller begge deler? :hmm:

 

Stemmer! Da tror jeg nok vi får se Stannis ankomme muren neste episode. Eventuelt så ser vi noe om at han bestemmer seg for å dra dit. Må hvertfall skje noe med Stannis neste episode, lenge siden vi har sett noe fra han.

Lenke til kommentar

Han har ikke nevnt noe angående muren og White Walkers denne sesongen, han har bare pratet om tronen så langt. Jeg gikk utifra at han skulle ta tronen først, og deretter samle Westeros for å bekjempe White Walkers. Wildlings er vel ikke akkurat noe han bekymrer seg for nå. Når de var i Bravoos så var det også bare snakk om at skulle låne penger for å beseire nettopp Lannisters, fordi de fortsatt skylder banken penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et egentlig dumt spørsmål,..

 

I forrige sesong, når det klatret muren da også, hvor var det? Jeg trodde det var samme muren, og da kunne jo de klartret opp der og angripe de på muren fra siden?

de klatret vel på en annen del av muren, som var ubevoktet?

 

enig i at de burde klatre fra siden, rart de ikke gjorde det

Lenke til kommentar

 

Ikke minst en stor opptur at alle heltene overlevde etter den triste avslutningen sist uke :)

 

You crazy. Både Pyp, Grenn og Ygritte strøyk med. Dessuten mista vi Thorne, som ikke er noen standard helt, men helt avgjørende for at Muren fortsatt står ut episoden. Solide karakterer vi har kjent siden sesong 1, borte for alltid!

 

 

Yrgritte kan ikke akkurat kalles en helt.

Lenke til kommentar

Her kan man ikke akkurat klage på for lite action, for en kamp! Når de slapp det ankre som sklei bortover muren, det kan man kalle tungt skyts :p Fikk vi jo også en god titt på kjempene, men man kan lure på hva White Walkerne driver med, eller hva oppgaven deres kommer til å bli.

 

Ellers har man mye å lure på nå, med bare en episode igjen, blir som vanlig lenge å vente nok en gang.

Lenke til kommentar

Neste episode kommer til å være tettpakket, det er i hvert fall helt sikkert. Det er mange spørsmål som bør svares på før sesongen er ferdig og de begynner å få dårlig tid nå som de har brukt en hel episode på å bare vise The Wall.

 

Hvor alvorlig er skaden til The Hound?

Sannsynligvis er han død. Dermed kan de glatt hoppe over skjebnen hans med en enkel setning ("True, he did, but Oberyn died first." eller noe sånt.)

 

Hva skjer med Tyrion?

Blir nok en viktig del av finalen. Tror han overlever.

 

Kommer Daenerys til å få ræva i gir snart?

Historien hennes har ikke hatt noen som helst sammenheng med resten, så tviler på at det skjer noe i neste episode.

 

Hva skjer med Theon?

Fint lite denne sesongen, sannsynligvis. Om noe skal skje, bygger de det vel opp i neste sesong.

 

Hvor er Brienne og Pod?

På bærtur. Hihi.

 

Hvor langt har Bran rukket å gå siden sist?

Han er lam, og derfor har han ikke "gått" noe som helst siden han ramlet ned.

 

Har Gendry rodd seg i land ennå?

Neppe.

 

Er Melisandre ferdig med å vise muggene for i år?

Google is your friend.

 

So... many... questions, so... little... time...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

..

og det var supertrist da Ygritte døde. Var helt sikker på at det var Sam som skjøt henne :p .

Dette.. Veldig trist med Ygritte! Trodde også de skulle få en mer lykkelig slutt sammen! Men, når hun døde var jeg også sikker på at det var Sam som skjøt..!

 

:(

Lenke til kommentar

Neste episode kommer til å være tettpakket, det er i hvert fall helt sikkert. Det er mange spørsmål som bør svares på før sesongen er ferdig og de begynner å få dårlig tid nå som de har brukt en hel episode på å bare vise The Wall.

 

Jeg ser at mange lovpriser denne episoden, men for meg var det en time med det jeg bryr meg minst om - slåssing. Det var sikkert filmet bra og slikt, men jeg begynte å kjede meg og ønsker at de skulle kutte kampen og besøke noen av de andre karakterene. Jeg føler at de kastet bort nesten en hel episode som de kunne brukt til langt mer interessante ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...