Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

George om planene videre med bøkene og serien. Ingen spoilere fra bøkene, men pass på kommentarfeltet.

 

 

 

Mod-edit: Mini-spoiler om neste episode:

 

Han sier at slaget i neste episode "Dwarfs blackwater bay"

 

Endret av Alastor
Spoilers skal i spoilertags. Selv småtteri fra neste episode.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker i min sak nå på at Beetles-referansen var tvetydig og siktet både mot Tyrions interesse for personer, spill og bøker, men også mot George. Det som trigger interessen min er om det er ment som foreshadowing av seriens produsenter da de vet hvordan serien kommer til å ende.

 

George (beetle-crusher) dreper karakterene i serien, men Tyrion (som studerte og kjenner "George"/Uncle Lannister", samt sparer en beetle) overlever serien og får bestemme "beetlesnes" skjebner. Kan være jeg er høy, men George sier jo at Tyrion er favorittkarakteren hans og man dreper sjeldent barnet sitt (JK Rowling drepte ikke barnet sitt Harry Potter og Tolkien drepte ikke sitt barn Frodo).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tolkien drepte kun Sean Bean, og det var igjen kun fordi det er forutbestemt at Sean Bean tar seg best ut på et lerret som en likblek, livløs klump.

.

 

Tolkien planla det allerede etter krigen når han skrev bøkene at Sean Bean skulle spille Boromir når LotR ble filmatisert 60 år frem i tid.

Nei det var forutbestemt, Tolkien hadde ikke et kløyva ord han skulle sagt om saken hverken fra eller til.

 

Bønna ville spilt Boromir, den eneste føkkings helten som dør etter typ 3-4 verdenskriger, uansett hva Tolkien hadde sett for seg.

 

Skyttergravs-forfatteren Tolkien er no match mot skjebnen, og Sean Bønne.

 

Edit:

Hadde Tolkien drept Sam ville Bean spilt han, garantert.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Har han uttalt at det skal ende med åtte bøker? Hvor mange bøker har kommet ut? (Jeg er såpass redd for spoiling at jeg ikke tør å google sånt)

Så langt er den offisielle planen syv bøker, men han leker med tanken på en åttende, og for meg høres det veldig ut som at han begynner å innse at det må til. Fem bøker så langt. De kom i 96, 99, 00, 05 og 11. Mannen er 65, og han ser ikke ut som han er typen til å bli 80+, for å si det sånn.

 

Noen som blir med på en kickstarter for personlig trener og kostholdsveiviser til GRRM?

Endret av Isbilen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn tror jeg at Tyrion på et slags vis overlever, foreløpig..

 

Dette er egentlig grunnet med hvem "vi følger". Muren er sett igjennom øynene til Jon Snow, ergo kommer han til å bli med en del videre.. Landene i øst er det Daenerys, og selv om hun er i en forvandlingsfase, -og det kan se ut som om Ciklide har rett i sin antagelse at hun kommer til å snappe, så ser det allikevel ikke ut til at hun blir borte med det første. Hun er våre øyne der. Når det gjelder Tyrion, så er det "vår mann i King's Landing". Det er flere "hovedpersoner" i King's Landing, men jeg føler det er allikevel rundt Tyrion det skjer.

 

Noe må skje, slik at han overlever.. Jeg er dog redd det kan bli på bekostning av Jamie, på et eller annet slags vis. Håper ikke!

 

Det er nå det jeg tror og føler akkurat nå, men om det er fordi dette er noe jeg faktisk tror, eller om det er fordi jeg ubevisst fortrenger alle tanker hvor enda flere av good guys-ene dør, vet jeg ikke..

 

Man vet tydeligvis ikke så mye om Game of Thrones! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Kjedelig og skuffende, serien tok en lei sving for min del.

At det i tillegg var så kjedelig forutsigbart gjorde det hele bare verre.

 

De gode viser nok en gang sentimalitet og hva får de til gjengjeld? Nettopp, en knust skalle og en dverg mest sannsynlig uten hode, hva mer kan enn forvente i dette universet?

 

Syns sesongen i seg selv har vært skuffende, snart sitter vi å ser på et par prikklike eldre herremenn med kort hår og skjegg som sitter i slottet sitt og furter for at de ikke er konge.

ta deg sammen...

 

Hva var det du ikke forstod med "for min del" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...