Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

:utakt skrev (48 minutter siden):

Klart, man trenger ikke følge sosiale normer. Det er dog litt rart at det er rektor som ble hengt ut her, når det var gutten som brøt med normene. Det var han som gjorde noe rart. Ikke hun.

Rart ? uvanlig kanskje, men jeg vet ærlig talt ikke hvilken grunn gutten hadde, uansett har han rett til å gjøre som han vil uten å bli nærmest tvunget til og ta i denne rektoren i hånda, om det er religiøst begrunnet eller ikke har lite å si, Norge stopper ikke opp om ingen tar hverandre i hendene, selv om denne rektoren tydeligvis har innbilt seg det til den grad at hun nesten tvinger seg på gutten. Det merkelige her var definitivt oppførselen til denne rektoren, det var hun som gjorde en greie ut av det.  

 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uavhengig av kultur og religion så hadde jeg et (riktignok svakt) håp om at korona hadde lært oss at det må være ok å la være å ta folk i hånden. Det finnes mange andre måter å hilse og vise respekt for andre på.

Mulig jeg er germofob men jeg liker ikke å ta "fremmede" folk i en hånd de muligens nettopp pillet seg i nesen med, klødde seg både her og der og/eller har tatt i allslags ting jeg aldri selv ville rørt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Zork said:

Uavhengig av kultur og religion så hadde jeg et (riktignok svakt) håp om at korona hadde lært oss at det må være ok å la være å ta folk i hånden. Det finnes mange andre måter å hilse og vise respekt for andre på.

Mulig jeg er germofob men jeg liker ikke å ta "fremmede" folk i en hånd de muligens nettopp pillet seg i nesen med, klødde seg både her og der og/eller har tatt i allslags ting jeg aldri selv ville rørt.

Kjenner den, og er selv litt mer obs på å ikke ta på ting som er vanlig å ta på for folk flest. Jeg klarer fint å gå trapper uten å ta på rekkverket for å gi ett eksempel. Sikkert en noia jeg brygger på, men men

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politikere ser ut til å være inkompetente, inhabile, korrumpert, ha en okkult (skjult) agenda eller jukse til seg goder de ikke skal ha. Kanskje på tide å overlate styringa til maskinlæring, med forbehold om at det blir implementeret bedre enn Google får til i sine tjenester.

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (10 timer siden):

Bare for å ta en syretest, hvis jeg nektet å ta en skoleleder i handen fordi hen var same, hadde det vært helt sosialt greit?

Helt greit, jeg synes ikke det er helt greit at du sier at det er grunnen, men dine private rasistiske grunner kan være akkurat det, men folk må  få lov til å ikke ta folk i hånda, om det er deres valg så kan det jo ikke være noen tvang, samme hvor idiotisk grunnen er.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har vg skrevet om saken og bekrefter at dette er en av Oslos «mest flerkulturelle skoler», så du som etnisk norsk er en minoritet og bør forholde deg til andre regler enn det du vokser opp med hjemme. Får meg til å tenke på en scene i american history x der han nazisten får beskjed av en hjelpsom svart innsatt om at her inne så er det hvite som er «niggerne».

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

"STENGT TIL 5. JULI. SPØRSMÅL OM TILGANG BLIR IKKE BESVART. I protest mot Reddits håndtering av tredjepartsapplikasjoner og API-tilgang har"

Dette straffer kun brukere.
Tviler at Reditt bryr seg siden det ikke går utover de. 

Flere sider på Reddit som har gjort dette. 

Vet ikke hvor effektivt det er, men så råttent som reddit oppfører seg bør det reageres på, og jeg kan ikke tenke meg så mange andre alternativer.

At de har eskalert det hele og truer moderatorer med både det ene og det andre om de ikke gjenåpner sub-redditene tyder vel også på at de bryr seg til en viss grad.

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt tro at Moxnes bevisst forsøkte å stjele solbriller til 1200 kroner fra landets mest video-overvåkede sted.

I så fall så snakker vi vel noe mentalt eller et rop om hjelp og det er vel langt mer rimelig å tro at det faktisk bare var en forglemmelse. 

Lenke til kommentar
Zork skrev (2 timer siden):

Klarer ikke helt tro at Moxnes bevisst forsøkte å stjele solbriller til 1200 kroner fra landets mest video-overvåkede sted.

I så fall så snakker vi vel noe mentalt eller et rop om hjelp og det er vel langt mer rimelig å tro at det faktisk bare var en forglemmelse. 

Det vet man bedre om man ser videoen.

En snik og titt hit og dit før man smyger det i innerlomma er vel ganske Guilty?

Veldig rart å gjøre det på en av landets mest overvåkede sted...

Noen er bare mer klepto enn andre, men uten å ha sett videoen, så er det vel mest sannsynlig at det bare er surr og forglemmelse.

Det har hendt meg, men ikke etter å ha gått ut av butikken, mer at jeg oppdager det når jeg skal betale. Derimot glemmer jeg litt ofte penger og kort eller varer i kassa, men da kommer de alltid etter meg eller roper...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...