Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som kaller andre for lettkrenkede, i situasjoner hvor noen har en ganske legitim grunn til å reagerer/de bare sier ifra om noe. 

F.eks folk som er på AAP eller sykemeldt, sliter med å finne bolig fordi utleier eller de som bor i evt kollektiv krever at de skal jobbe, selv om de har stabil/forutsigbar økonomi over en lengre periode når man er på AAP eller er sykemeldt. Folk ytrer at de har vansker med å finne bolig i media og kommentarfelt fylles av "uff, så lettkrenket man blir i dagens samfunn". Jeg har mine tvil på at man krenkelse er så viktig, når man står i en situasjon hvor man kan risikere å ikke ha tak over hodet. Å ha et sted å bo et basalbehov..og det kan være utrolig stressende når man får avslag på avslag på alt man kontakter fordi man er syk.

Hersketeknikk, og dårlig debattteknikk, kalles det når man anklager andre for å være lettkrenkede i stedet for å heller diskutere sakens kjerne og faktisk bidra med konstruktive innspill. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gaea skrev (5 timer siden):

Folk som kaller andre for lettkrenkede, i situasjoner hvor noen har en ganske legitim grunn til å reagerer/de bare sier ifra om noe. 

 

Jeg har prøvd å luke ut de mest useriøse tilbyderne av nyheter på facebook feeden min. Men noen ganger kommer det noe skvip igjennom.

Sak der en småbarnsfamilie mener utbygger har bygd for smal carport i parkeringshuset der de har kjøpt. Det er da ikke mulig å ta ut og inn bilstol til baby mens bilen står parkert.

Kommentarfeltet var selvfølgelig smekke helvetes fullt av mennesker som hadde det mye verre enn disse. Om det ikke var på grunn av dyr strøm, høy renter eller krig i verden så var det det andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (30 minutter siden):

Kommentarfeltet var selvfølgelig smekke helvetes fullt av mennesker som hadde det mye verre enn disse. Om det ikke var på grunn av dyr strøm, høy renter eller krig i verden så var det det andre. 

Klassisk. Jeg skjønner meg ikke på slike mennesker. Bare for å ta meg selv som eksempel. Jeg har jo hatt det tøft og men jeg klarer jo likevel å ha empati for andres hverdagsproblemer og hverdagsirritasjoner. Jeg er litt sånn, kommer over en problemstilling, jeg tenker ikke engang på om det er "ikke-sak", "andre har det verre/"whatabout" jeg bare tenker, hvordan kan jeg bidra konstruktivt her med råd eller støtte i denne spesifikke situasjonen da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Gaea said:

Folk som kaller andre for lettkrenkede, i situasjoner hvor noen har en ganske legitim grunn til å reagerer/de bare sier ifra om noe. 

F.eks folk som er på AAP eller sykemeldt, sliter med å finne bolig fordi utleier eller de som bor i evt kollektiv krever at de skal jobbe, selv om de har stabil/forutsigbar økonomi over en lengre periode når man er på AAP eller er sykemeldt. Folk ytrer at de har vansker med å finne bolig i media og kommentarfelt fylles av "uff, så lettkrenket man blir i dagens samfunn". Jeg har mine tvil på at man krenkelse er så viktig, når man står i en situasjon hvor man kan risikere å ikke ha tak over hodet. Å ha et sted å bo et basalbehov..og det kan være utrolig stressende når man får avslag på avslag på alt man kontakter fordi man er syk.

Hersketeknikk, og dårlig debattteknikk, kalles det når man anklager andre for å være lettkrenkede i stedet for å heller diskutere sakens kjerne og faktisk bidra med konstruktive innspill. 

Går selv på AAP og mer enn halvparten av de som leier ut noen brukbart til ikke alt for høy pris skriver at de absolutt ikke skal ha noen som går på NAV i leiligheten. Min mor skulle heller ikke ha noen navere i utleiedelen de har, utrolig nok ble hun overrasket at jeg diskuterte mot henne. Folk tror ikke det er mye diskriminering mot navere, men fy faen. Møter motstand/sure blikk over alt når man havner på den samtalen.

Gleder meg til jeg får ufør søknaden godkjent så jeg får kjøpt hus gjennom husbanken før jeg må finne ny plass å bo.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nye BankID i app.. Hvorfor må jeg bruke et jævla passord? Hvorfor har de ikke fått opp biometri enda?? Vil i grunnen bruke pin-kode slik de har på bankid på mobil.. har fungert hele veien.. 

Lenke til kommentar

Man kan ikke ta ut penger fra nettpoker til banken, da risikerer man å få kontoen stengt.. Samtidig tilbyr selvsagt ikke Norsk tipping poker, i motsetning til svenska spel eller i Danmark. Så man skal ikke få ha et alternativ engang bortsett fra live "vennepoker". 

Alt dette fordi noen byråkratihurper og politikere har funnet ut at de ikke har personlig sansen for poker. Møkkaland!

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Paypal som alle andre bankløsninger må rapportere skatteinformasjon til myndighetene. Så om du har mye på konto er dette noe myndighetene vet om. Og prøver man å gå rundt dette kan man regne med å bli dømt for skattesvik.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...