Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Noe som savnes er at det ikke står hvem motdemonstrantene er. Nrk skriver: "Då Paludan sette fyr på eit eksemplar av Koranen blei det kasta stein og åtte personar blei pågripne. "

De fleste vil jo kunne konkludere etter å ha sett at det er muslimenes hellige bok, og i tillegg steinkasting. Og at steinkasting brukes av muslimer andre steder, f.eks. i kampen mot israelske militære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zork skrev (8 timer siden):

ARK finnes ikke. Det er nok en konspirasjonsteori - denne oppfunnet av en av de mest skadelige politikerene vi har hatt her i landet.

Hadde opphavsmannen til "ARK" fått det som han ville, så hadde vi blant annet, i praksis gitt bort vår oljerikdom til USA. 

Carl I. Hagens vås er ikke noe en bør ta alvorlig - det gjelder både politikken hans og offerrollen han har gjort en karriere av å innta.

Ja CIH hadde flere sider, og kunne/kan også være dum. Ikke uenig i det. Men sånt er de fleste politikerne belemret med på ulike måter.
Skal innrømme at jeg aldri satt meg inn i den oljesaken og skal derfror ikke mene noe særlig om det. De hadde vel et utspill om at oljeformuen burde deles ut til folket også en gang.
I ettertid kan sånt se tullete ut. Men jeg ser også at sånt er basert på å forsøke være løsningsorientert, så jeg vil ikke dømme det for hardt.
Iallefall, at NRK hadde en tendens til å favorisere sider i Norsk politikk, slik at "ARK" ikke var tatt ut av luften, det så jeg ved selvsyn.
Kan nevne kamufleringen av Jaglands lefling med Sovjet-regimet i sin tid, på en måte som grenset til spionasje. Det ble en stor sak i andre medier, men ble pakket inn i sølvpapir til det latterlige av nrk. Nei helt ut av luften er det nok ikke tatt.
Stopper herved dette nå. Det er tross alt ikke en politisk tråd.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragen said:

At de kaller det kebabkjøtt, betyr ikke at det er kebabkjøtt. Det er farse.
Det er like mye kebabkjøtt som veganske kjøttboller er kjøttboller.

Hvis jeg griller rotter på en tynn stav, så er det kebab.

Hvis du skal være så firkantet er det ikke pizza heller fordi de ikke bruker riktig ovn og ingredienser.
 

Quote

Neapolitan pizza must be round, no more than 35 centimeters (14 inches) in diameter, no thicker than 0.3 centimeters (0.1 inches) in the middle and with a crust of about 2 centimeters (0.8 inches).

"The texture must be soft, elastic, easily foldable," the guidelines say.

The norms also specify what kind of flour, yeast, tomatoes and oil must be used.

They recognize only three types of real Neapolitan pizza: Marinara, with garlic and oregano; Margherita, with basil and mozzarella cheese from the southern Apennines; and extra-Margherita, with fresh tomatoes, basil and buffalo mozzarella from Campania, the region that includes pizza's hometown, Naples.

The dough must be rolled out manually and baked in wood-burning ovens that can reach the required temperature of 485 Celsius (905 Fahrenheit).

40 cm - fail
ovn - fail
ingredienser - fail

https://www.pizzanapoletana.org/public/pdf/Disciplinare_AVPN_2022_en.pdf

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Utleierne i sameiet som ikke makter å informere styret om at de får inn nye leietakere. Dette har skjedd flere ganger bare i år til tross for at det har blitt terpet på i over 3 år at vi veldig gjerne vil ha den informasjonen. Blir vi informert så kan vi være behjelpelig med å flytte om på litt biler slik det blir enklere for de som kommer med flyttelass uten at de må parkere inne alle, vi kan få ført dem inn i systemet til parkeringskjelleren vi har en avtale med og vi kan få gitt dem enkel å grei informasjon om hvordan det funker med praktiske ting i sameiet som nøkler til søppelcontainere, tilgang til fellesbod, parkeringsordninger og de generelle husreglene, siden utleierne sjelden gidder å gå gjennom dette heller.  Håpløst :ermm:

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ikke direkte irriterende, mer at jeg ikke ser poenget, men - daglig bilvask?

Med mindre man kjører langt og/eller veiene er støvete/skitne/sølete ser jeg ikke behov for å vaske bilen hver dag den har vært i bruk.
Å spyle over med hageslange er greit nok, men en faktisk vask høres for meg ut som unødvendig bruk av vann og evt. vaskemidler med mindre bilen er direkte skitten.

Men hver sin smak. Jo dyrere bilen er, jo mer skjønner jeg at man vil ta skikkelig vare på den og enhver får gjøre som hen vil.
Jeg er på ingen måte bilentusiast, så jeg ser dog ikke poenget i vasking, polering, gnikking etc. for å holde bilen skinnende ren til enhver tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Vi beklager ulempene dette medfører for deg". 

Bedriftssjargong for "synd for deg, men vi kunne egentlig ikke brydd oss mindre". 

Samme som "vi beklager å måtte informere om at du ikke gikk videre i prosessen denne gangen". Nei, dere beklager ikke det! Hvis det var så trist og leit kunne dere valgt annerledes. Dere har tatt et valg, stå for det, dropp påtatte beklagelser og unnskyld for ulemper og yada yada. 

Floskler er nesten mer irriterende enn å få flis i fingeren. 

Endret av :utakt
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Polering og voksing er 2 forskjellige ting da. Polering er lakkorrigering, man fjerner klarlakk mekanisk. Voksing er for å lage en beskyttende hinne på toppen kjemisk. Men ja, hvertfall om man ikke gjør det veldig nøye så er det nok mye unødvendig slitasje på lakken om man vasker hver dag. Er vel sikkert noen helt ekstreme entusiaster som bruker destillert vann for bilvask.

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Polering med voks (eller boning som man pleier kalle det her) er liten vits uansett, med mindre det gjøres helt profft i et støvfritt lokale.
Du gnir partikler inn i lakken, og det blir  lett verre enn om du ikke gjør det. Det har jeg fra troverdig ekspertise, og har funnet ut selv at det stemmer også.
Da ville jeg heller brukt Biltema voksshampo. Gir flott resultat, og hvis man vasker bilen ofte.
Jeg syns det holder ca 1 gang pr måned å vaske bil. Litt avhengig av forholdene da. Kan sikkert ha noe for seg å gjøre det oftere, feks hver uke hvis man gidder. Men hver dag blir tull. Da blir karosseriet utsatt for fuktighet veldig ofte, tror ike det er bra.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (6 timer siden):

"Vi beklager ulempene dette medfører for deg". 

Bedriftssjargong for "synd for deg, men vi kunne egentlig ikke brydd oss mindre". 

Samme som "vi beklager å måtte informere om at du ikke gikk videre i prosessen denne gangen". Nei, dere beklager ikke det! Hvis det var så trist og leit kunne dere valgt annerledes. Dere har tatt et valg, stå for det, dropp påtatte beklagelser og unnskyld for ulemper og yada yada. 

Floskler er nesten mer irriterende enn å få flis i fingeren. 

Jeg er så enig! 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Polering med voks (eller boning som man pleier kalle det her) er liten vits uansett, med mindre det gjøres helt profft i et støvfritt lokale.
Du gnir partikler inn i lakken, og det blir  lett verre enn om du ikke gjør det. Det har jeg fra troverdig ekspertise, og har funnet ut selv at det stemmer også.
Da ville jeg heller brukt Biltema voksshampo. Gir flott resultat, og hvis man vasker bilen ofte.
Jeg syns det holder ca 1 gang pr måned å vaske bil. Litt avhengig av forholdene da. Kan sikkert ha noe for seg å gjøre det oftere, feks hver uke hvis man gidder. Men hver dag blir tull. Da blir karosseriet utsatt for fuktighet veldig ofte, tror ike det er bra.

Drev mye med detailing for en del år tilbake, at en trenger støvfritt lokale er egentlig bare tull, de fleste jobbene jeg tok på meg ble gjort utendørs i skyggen, de gangene jeg hadde garasje tilgjengelig med nok plass til å jobbe i var dette stort sett eldre frittstående garasjer uten noe annet enn naturlig ventilering, så intet støvfritt lokale, desuten generer poleringen i seg selv et fint poleringsstøv som legger seg på det meste rundt om, da det du faktisk gjør er å slipe ned et tynt lag av lakken. Så frem man jobber systematisk og fjerner alle rester fra polering (og eventuelt andre støvrester) panel for panel mens du legger voksen er ikke det at du jobber i støvete omgivelser av noe betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...