Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dart skrev (På 19.2.2022 den 11.37):

Is, is og mere is. Holkeføre og bratte bakker. Nå har isen ligget i 5 uker. Den bare bygger seg opp og grusen havner nederst i veien og i kanten. Salt lager bare små huller og er borte etter mange små nesten daglige regnskurer som fryser til mere is. Folk som skal brøyte som ikke gjør det, slik at snøen pakkes og blir til områder der verken folk, dyr eller kjøretøyer ferdes trygt.

En demoleringshammer måtte til for å fjerne isen så at det skulle bli mulig å forlate huset annet i en ambulanse eller rullestol.

I går kveld glitret det som om veien var laget av polert diamant.

CC5P.gif

Vintern suger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skurupu skrev (1 time siden):

Jeg tok en Uber i Oslo for 3-4 uker siden. Så det finnes. Var mye billigere enn taxi, selvsagt.

Og han kjørte faktisk en jævlig fancy Mercedes han også...

En ting som er bra med uber er jo at sjåføren får karakterer, dermed er det kanskje lettere å luke bort psykoene som jobber i onkels taxiselskap.

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (På 10.4.2022 den 23.51):

"jeg liker ikke at du rører mobilen min"

Vold er jo ikke akseptabelt, men det går likevel an å true med lettere voldelige reaksjoner. F.eks. "hvis du gjør det en gang til, så drar jeg til deg!" Og da har personen liksom fått en advarsel. Men det må framføres på en noenlunde troverdig måte. Hvis vedkommende er allergisk mot katter, fest kattehår til mobilen din. Eller stoff med tegnestifter som vender utover på de punktene der hun vil grabbe mobilen din. Nåja :)

Nrk skal ha festkveld for den muslimske høytiden Id al-fitr i begynnelsen av mai. De kommer vel knapt til å ha noen kristne programmer i påsken, de har så mange muslimske programledere. 10.30 på palmesøndag var det "Salmer i påsken" på Nrk2. Ellers påskekrim for barn og voksne på den kvelden. På TV2: Mordserie (Sommerdahl-mordene).

Lenke til kommentar
Budeia skrev (8 minutter siden):

Nrk skal ha festkveld for den muslimske høytiden Id al-fitr i begynnelsen av mai. De kommer vel knapt til å ha noen kristne programmer i påsken, de har så mange muslimske programledere. 10.30 på palmesøndag var det "Salmer i påsken" på Nrk2. Ellers påskekrim for barn og voksne på den kvelden. På TV2: Mordserie (Sommerdahl-mordene).

Nordmenn er mest opptatt av å se påskekrim på TV, men det er da noen religiøse innslag også. 

https://www.nrk.no/presse/slik-blir-pasken-pa-nrk-1.15893600

Sitat

Påskens livssynsinnhold
Vi starter påsken med gudstjeneste på NRK1 og P1 palmesøndag, 10. april kl. 11.00.

Pål Plassen og Even Nielsen byr på menneskemøter, spennende historier og god musikk gjennom helligdagene. Påske med Pål og Even vil bære preg av nyhetsbildet, trafikkoppdateringer og hva påskebudskapet handler om. Sendes skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag fra kl. 12.03 til 15.00.

Salig blanding med Ove og Kjersti sendes skjærtorsdag og 2. påskedag fra kl. 11.03 til 12.00 på P1.

Langfredag og 1. påskedag sendes det gudstjeneste på NRK1 og P1 fra henholdsvis kl. 11.00 og 11.03.

Livssynsdokumentaren Hvem skrev Bibelen? sendes på NRK2 skjærtorsdag kl. 22.55. Dokumentaren Katedralbyggerne sendes på NRK2 påskeaften kl. 18.55, etterfulgt av Midtnattsmessen fra Roma kl. 19.25 på samme kanal. Alt sendes også i NRK TV.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nja. Jeg tror nok at det å si ifra er mye lettere tilnærming.😜

Forøvrig enig med Badcat. Fint å kunne velge vekk, det blir alt for mye og av og til for lite relevante nyheter for oss. Jeg kan i det minste velge vekk type nyheter i Google Nyheter på mobilen. Der kan angi temaer som interesserer meg og skjule andre temaer. 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Budeia said:

Nrk skal ha festkveld for den muslimske høytiden Id al-fitr i begynnelsen av mai. De kommer vel knapt til å ha noen kristne programmer i påsken, de har så mange muslimske programledere. 10.30 på palmesøndag var det "Salmer i påsken" på Nrk2. Ellers påskekrim for barn og voksne på den kvelden. På TV2: Mordserie (Sommerdahl-mordene).

NRK sender mye mer kristendom enn islam. Til og med om vi justerer for innbyggertall som tilhører religionene.

Islam på NRK er underrepresentert.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
GiaMahan skrev (På 10.4.2022 den 18.17):

Folk som tar mobilen min ut av hendene mine mens jeg er opptatt med med min egen mobil og begynner å google på min mobil, når deres egen mobil ligger rett ved siden av, irriterer. Samme person blar også gjennom bildene mine uten at jeg har sagt ifra at det er greit.

Jeg blir så satt ut av denne oppførselen så jeg klarer jo ikke å reagere med å si ifra at det ikke er greit heller fordi jeg blir så sjokkert. 🙃

Slike ting hadde gjort at jeg overhode ikke hadde giddet å ha kontakt med vedkommende igjen. Jævla respektløst. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

All religion burde være forbudt ved lov.

Folk må få lov til å tru på det dem vil.

Men staten burde ikke støtte trossamfunn. De burde ikke få noen penger, eller skattelette(-fritak?).

Også må de faen meg slå ned på at statskirken svindler millioner på millioner av statskassa vært eneste år med sine falske medlemstall. Hvorfor får det aldri konsekvenser? Helt utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
GiaMahan skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke noen jeg kan kutte ut av livet mitt atm, er min roomie og utleier :p

Da hadde jeg slappet til  vedkommende. Slik oppførsel er ikke aksepterende. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 minutter siden):

Da hadde jeg slappet til  vedkommende. Slik oppførsel er ikke aksepterende. 

Ja, men samtidig sier jeg ikke ifra heller så da får jeg ha det så godt :p egentlig bare håper jeg at situasjonen ikke skjer igjen for da er det jo ikke noe problem:p 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
GiaMahan skrev (2 timer siden):

Ja, men samtidig sier jeg ikke ifra heller så da får jeg ha det så godt :p egentlig bare håper jeg at situasjonen ikke skjer igjen for da er det jo ikke noe problem:p 

Ville personlig vært krystallklar på ting som irriterer meg så slipper jeg heller slik oppførsel. 

Men du har rett i at det er ditt problem om du ikke sier ifra. Men vedkommende burde forstå at slike ting gjør man ikke. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (5 timer siden):

Ja, men samtidig sier jeg ikke ifra heller så da får jeg ha det så godt :p egentlig bare håper jeg at situasjonen ikke skjer igjen for da er det jo ikke noe problem:p 

Å "låne" mobilen din på den måten uten å spørre hvis de trenger å google noe er én ting, idiotisk nok når deres egen telefon er rett i nærheten. Men å gå inn på bildene dine og se på ting som sikkert er privat - som andre sier, det er rett og slett respektløst.

Roomie/utleier eller ikke, vedkommende fortjener kjeft for denne respektløsheten og hvis de blir sure for det har de bare seg selv å takke for frekkheten.

Det kan selvsagt være dumt å krangle med utleier, men folk med normal oppdragelse gjør ikke sånne uforskammede ting og burde heller ikke bli sure hvis det får reaksjoner :p 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (På 10.4.2022 den 18.17):

Folk som tar mobilen min ut av hendene mine mens jeg er opptatt med med min egen mobil og begynner å google på min mobil, når deres egen mobil ligger rett ved siden av, irriterer. Samme person blar også gjennom bildene mine uten at jeg har sagt ifra at det er greit.

Jeg blir så satt ut av denne oppførselen så jeg klarer jo ikke å reagere med å si ifra at det ikke er greit heller fordi jeg blir så sjokkert. 🙃

Jeg har opplevd verre.

Var på et lokalt LAN-party for noen år siden, hvor jeg hadde med egen madrass som jeg hadde lagt inn i et hjørne, og med pute og dyne lagt i en navnet pappeske og teipet rundt det hele så ingen skulle ta noe (mest for å unngå "misforståelser" vedrørende eierskap). Var på vinteren så oppbevaring i bilen ville vært...ubehagelig.

Godt over et døgn senere gikk jeg ned til soveavdelingen...og fant pappesken slengt unna og noen allerede sovende på madrassen under dyna mi.

Det jeg følte for å gjøre akkurat da var dette (jeg hørte lyden spille av i hodet mitt):

YpbDKECg7LrinIIZkQNcWOxxsnc_6m-QunM_1-oZ

Etter noen minutter ute i -20°C i t-skjorte for å roe meg ned og kjøle gemyttene tok jeg kontakt med en i crewet for vekke vedkommende. Tenkte det var det beste, for jeg hadde brukt et brannslokkingsapparat og spylt over han som lå der hvis jeg skulle håndtert saken selv i tilstanden jeg var i...

Å si jeg var rasende var ikke i nærheten av dekkende, og jeg kan ennå kjenne på kroppen sjokket av alt adrenalinet etter rundt 30 timer foran PC-en. Vedkommende slapp billig unna med å til slutt bli sparket våken.

EDIT:
Og nei, dette er ingen tullehistore. Det har skjedd.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

PUA som leker terapeut og "coach' med deg med en gang du treffer de, og som ikke tar sosial cues. 

Var nettopp borti en slik. Jeg oppførte meg ganske bitchy tilbake, svarte kort, vagt og avvisende før jeg trakk meg vekk. Var så irritert at jeg måtte "gå av meg" dette møtet i etterkant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...